- Katılım
- 6 Ocak 2011
- Mesajlar
- 766
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Bu da ne? Niye böyle birşeye ihtiyacım olsun ki? diye düşünürseniz hemen açıklayayım. Serviste araç ekspertizi yapılırken kaporta boya motor sesi v.s yapılarak size araç iyi yada kötü diyorlar. Oysaki motor içinin durumunu anlayabilmek yalnızca kompresyon testi ile mümkündür. Aslında araç alırken kumar oynuyorsunuz. Kompresyon testi yapılmadan alınan aracın hiç bir zaman motor içinin durumundan emin olamazsınız olamayacaksınız.
Öncelikli olarak kompresyon test cihazına ihtiyacımız var.
Araçtaki bobinleri söküyoruz (eğer kalem bobin yerine distribütör tarzında bobin varsa buji kablolarını söküyoruz) ve ardından buji anahtarı yardımı ile bujileri söküyoruz. Daha Sonrada enjektörlere gelen sigortayı çıkartıyoruz. Her araçta bulunduğu yer farklı olup resimli anlatımımızda honda motorunu görmektesiniz. Eğer sigorta çıkarmak zor ve enjektör soketlerini çekmek daha kolaysa enjektör soketlerinide çıkarabilirsiniz. Bunlardan biri yapılmadığı taktirde araç test sırasında benzin verecektir ve kompresyon değerleri doğru çıkmayacaktır.
Şimdi bujileri dikkatlice sökelim (bu işlemi yaparken motorun aşırı sıcak olmamasına dikkat ediniz. Zira diş sardırabilirsiniz). Sökmüşken kontrollerinizide yapınız. Eğer bujiler kararmışsa zengin beyaz ve temizse fakir karışım anlamına gelir(fakir karışım zengin karışım ve afr nedir konusunu sonraki derslerimizde bulabilirsiniz).
Kompresyon testi yapmadan önce lütfen kompresyon cihazınızı kontrol ediniz. Eğer hasar görmüşse kullanmayınız. Sağlıklı sonuç elde edebilmek için kullandığınız kompresyon cihazının sağlıklı olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Şimdi ilk silindire test cihazımızı yerleştirelim. Elle cihazı çevirerek buji deliğine cihazı takıyoruz. Boşluk almanız yeterli çıkartırken zorlanmamak için aşırı sıkmayınız. Cihazı taktıktan sonra bir kişi kontak başına geçmeli ve gaz pedalına sonuna kadar ayağı basılı şekilde marşa basmalıdır.
Yukarıdaki resimde de gördüğünüz gibi normal bir atmosferik araçta 175 psi olarak 4 silindirde vermiştir. bu araç için gayet sağlıklıdır. Kompresyon testlerinde her araç farklı değerler verebilir. 150 veren turbo araçlar olabilir veya 220 verebilen atmosferik araçlarda olabilir. Sonuçta asıl dikkat ettiğimiz 4 silindirin birbirinin aynısı olması gerekmektedir. 4 Silindir birbirinin aynısı olan araç çok çok sağlık anlamını taşır. aralarında 5-15 Psi civarı fark oluşan araçlarda çok sağlıklı sayılabilir. Ancak fark 25 30 ve yukarısıysa bu aracımızın motor ömrü hayli kısalmış anlamını çıkarabilir. Kullanıma göre değişmekle birlikte çok uzun zaman geçmeden piston ve segman dağıtabileceği anlamı yüklenebilir.
Aşağıdaki videoda örnek olarak clio rs kompresyon testini izleyebilirsiniz...
Öncelikli olarak kompresyon test cihazına ihtiyacımız var.


Araçtaki bobinleri söküyoruz (eğer kalem bobin yerine distribütör tarzında bobin varsa buji kablolarını söküyoruz) ve ardından buji anahtarı yardımı ile bujileri söküyoruz. Daha Sonrada enjektörlere gelen sigortayı çıkartıyoruz. Her araçta bulunduğu yer farklı olup resimli anlatımımızda honda motorunu görmektesiniz. Eğer sigorta çıkarmak zor ve enjektör soketlerini çekmek daha kolaysa enjektör soketlerinide çıkarabilirsiniz. Bunlardan biri yapılmadığı taktirde araç test sırasında benzin verecektir ve kompresyon değerleri doğru çıkmayacaktır.


Şimdi bujileri dikkatlice sökelim (bu işlemi yaparken motorun aşırı sıcak olmamasına dikkat ediniz. Zira diş sardırabilirsiniz). Sökmüşken kontrollerinizide yapınız. Eğer bujiler kararmışsa zengin beyaz ve temizse fakir karışım anlamına gelir(fakir karışım zengin karışım ve afr nedir konusunu sonraki derslerimizde bulabilirsiniz).


Kompresyon testi yapmadan önce lütfen kompresyon cihazınızı kontrol ediniz. Eğer hasar görmüşse kullanmayınız. Sağlıklı sonuç elde edebilmek için kullandığınız kompresyon cihazının sağlıklı olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Şimdi ilk silindire test cihazımızı yerleştirelim. Elle cihazı çevirerek buji deliğine cihazı takıyoruz. Boşluk almanız yeterli çıkartırken zorlanmamak için aşırı sıkmayınız. Cihazı taktıktan sonra bir kişi kontak başına geçmeli ve gaz pedalına sonuna kadar ayağı basılı şekilde marşa basmalıdır.


Yukarıdaki resimde de gördüğünüz gibi normal bir atmosferik araçta 175 psi olarak 4 silindirde vermiştir. bu araç için gayet sağlıklıdır. Kompresyon testlerinde her araç farklı değerler verebilir. 150 veren turbo araçlar olabilir veya 220 verebilen atmosferik araçlarda olabilir. Sonuçta asıl dikkat ettiğimiz 4 silindirin birbirinin aynısı olması gerekmektedir. 4 Silindir birbirinin aynısı olan araç çok çok sağlık anlamını taşır. aralarında 5-15 Psi civarı fark oluşan araçlarda çok sağlıklı sayılabilir. Ancak fark 25 30 ve yukarısıysa bu aracımızın motor ömrü hayli kısalmış anlamını çıkarabilir. Kullanıma göre değişmekle birlikte çok uzun zaman geçmeden piston ve segman dağıtabileceği anlamı yüklenebilir.
Aşağıdaki videoda örnek olarak clio rs kompresyon testini izleyebilirsiniz...