- Katılım
- 27 Eyl 2014
- Mesajlar
- 11
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Konfor, Güvenlik, Güç ve Ekonomi
Uzun zamandır kullandığım C sınıfı otomobilimi, yazı başlığımı ilkem olarak benimseyerek değiştirme kararı aldım. Otuzdört bin TL’lik bütçe ile araba araştırmaya başladım ve FSI Passat almaya karar verdim, Türk insanının çoğunun hastalığı olan; anlamadan dinlemeden ve bilmeden balıklama dalma hastalığı bendede zuhur etti ve baktığım üçüncü Passat'ı aldım. Araç ilkeme uyuyordu ama sadece iki maddesi uyuyordu konfor ve güvenlik mevcut zaten belli de ediyor, sürücü koltuğuna oturduğunuz zaman konforu ve güveni hissedebiliyorsunuz, fakat geri kalan iki madde, güç ve ekonomi; işte onlar FSI Passat’ta hak getire aracın gazına bastığınız zaman araba gitmemek için resmen direniyor, hafif eğimli yokuşu çıkarken bile altı ileri şanzuman, iki veya üç vites düşüyor uzun yolda kamyon şeridinden altmış km. hızla takip etmek zorunda kalıyorsunuz ve en büyük handikapı gidemediği halde benzini resmen içmesi. Şehir içi altmış-altmışbeş krş. şehir dışı otuzbeş krş. tüketimi ile SUV sınıfı araçlara resmen kafa tutuyordu, araba hiç mi hiç hoşuma gitmemişti iki ay kullanım sonun da satmaya karar verdim ve hemen bir otomobil ilan sitesine koydum, yayınlanır yayınlanmaz gördüğü ilgi karşısında ağzım açık kaldı oysaki niye şaşırıyorum bende aynı şekilde almıştım bu aracı neyse bir hafta içinde araç satıldı hem de iki müşteri arasından seçim yapmak zorunda kalarak sattım.
Gelelim ikinci aracıma milletin öve öve bitiremediği 1,4 TSI Passat; kullanan birkaç kişiye sordum, çoğu şehir içi otuz beş kuruş, şehir dışı yirmi beş kuruşa kadar düştüğünü ve yokuşlar da asla FSI gibi bayılmadığını söyledi, bende bunları referans alarak 1,4 TSI Passat aldım evet ilkeme bir madde daha eklenmişti oda güç araç söylendiği gibi gayet güzel ivmeleniyor ve yokuşları gayet güzel çıkıyordu ama ekonomi yine hak getire araca ne yaparsam yapayım, nasıl kullanırsam kullanayım şehir içi elli kuruşun altına düşmüyordu ve aracımda bir arıza veya sıkıntı olduğunu düşünerek dört beş tamirciye götürdüm, her şey normal zaten bu aracın böyle yakması da normal dediler, o zaman sorduğum kişiler ya hesap yapmayı bilmiyor du, veya da biliyorlar ama öve öve bitirilemeyen TSI motorun ekonomik olmadığı nı kendilerine yediremeyip söylemekten kaçınıyorlardı neyse ekonomi konusunda Passat yine sınıfta kalmıştı ve bunu da iki ay kullanıp ilana koydum bu araçta 10 gün içinde yeni sahibini buldu.
Kırk bin TL bütçe ile araba ararken bir arkadaşımın 1.5 Dci latitude otomobili ile Sivas-Kayseri, Kayseri-Sivas arası seyahat etme imkanı buldum ve arabaya resmen aşık oldum ve bi latitude almaya karar verdim ama ikinci el piyasası yüksekti ve iyi bir latitude’u elli bin TL’den aşağı bulmak zordu. o arkadaşım bana; ikinci eli biraz nazlıdır ama binecek satmayacaksan Laguna 1.5Dci al oda bundan alt kalmaz diye bi tavsiyede bulundu ve Sivas’ta bi Laguna sahibi ile görüştüm bindim baktım denedim inanın passat’tan zerre farkı yok ve aradığım her şey onda var dı, ilkeme tam uydu tamam alıyorum derken 5664’ten gelen mesaj her şeyi yıktı araba’da pert kaydı çıktı onu almadım, yerine İstanbul’dan 2010 model 1,5 Dci executive Laguna aldım. Sivas’a gelirken aracın notunu yolda verdim zaten.
Sonuç olarak iyi ki almışım keşke Passat’a felan hiç bulaşmadan bu aracı alsaydım dedim kendi kendime, şimdi aracımdan çok memnunum ve aracımı severek kullanıyorum. Yazımı bitirirken bir noktaya değinmek istiyorum, olabildiğince objektif davranarak bunları söylüyorum ve karşılaştırmam 2006 FSI ve 2008 TSI Passat ile, dizeli ve yeni modeli nedir ne değildir bilmem, sonra bir ergen çıkıp hadi canım sen Passat’ın 2013 model 1.6 dizel’ ine bindin mi demesin
Herkese sevgiler, saygılar…
Uzun zamandır kullandığım C sınıfı otomobilimi, yazı başlığımı ilkem olarak benimseyerek değiştirme kararı aldım. Otuzdört bin TL’lik bütçe ile araba araştırmaya başladım ve FSI Passat almaya karar verdim, Türk insanının çoğunun hastalığı olan; anlamadan dinlemeden ve bilmeden balıklama dalma hastalığı bendede zuhur etti ve baktığım üçüncü Passat'ı aldım. Araç ilkeme uyuyordu ama sadece iki maddesi uyuyordu konfor ve güvenlik mevcut zaten belli de ediyor, sürücü koltuğuna oturduğunuz zaman konforu ve güveni hissedebiliyorsunuz, fakat geri kalan iki madde, güç ve ekonomi; işte onlar FSI Passat’ta hak getire aracın gazına bastığınız zaman araba gitmemek için resmen direniyor, hafif eğimli yokuşu çıkarken bile altı ileri şanzuman, iki veya üç vites düşüyor uzun yolda kamyon şeridinden altmış km. hızla takip etmek zorunda kalıyorsunuz ve en büyük handikapı gidemediği halde benzini resmen içmesi. Şehir içi altmış-altmışbeş krş. şehir dışı otuzbeş krş. tüketimi ile SUV sınıfı araçlara resmen kafa tutuyordu, araba hiç mi hiç hoşuma gitmemişti iki ay kullanım sonun da satmaya karar verdim ve hemen bir otomobil ilan sitesine koydum, yayınlanır yayınlanmaz gördüğü ilgi karşısında ağzım açık kaldı oysaki niye şaşırıyorum bende aynı şekilde almıştım bu aracı neyse bir hafta içinde araç satıldı hem de iki müşteri arasından seçim yapmak zorunda kalarak sattım.
Gelelim ikinci aracıma milletin öve öve bitiremediği 1,4 TSI Passat; kullanan birkaç kişiye sordum, çoğu şehir içi otuz beş kuruş, şehir dışı yirmi beş kuruşa kadar düştüğünü ve yokuşlar da asla FSI gibi bayılmadığını söyledi, bende bunları referans alarak 1,4 TSI Passat aldım evet ilkeme bir madde daha eklenmişti oda güç araç söylendiği gibi gayet güzel ivmeleniyor ve yokuşları gayet güzel çıkıyordu ama ekonomi yine hak getire araca ne yaparsam yapayım, nasıl kullanırsam kullanayım şehir içi elli kuruşun altına düşmüyordu ve aracımda bir arıza veya sıkıntı olduğunu düşünerek dört beş tamirciye götürdüm, her şey normal zaten bu aracın böyle yakması da normal dediler, o zaman sorduğum kişiler ya hesap yapmayı bilmiyor du, veya da biliyorlar ama öve öve bitirilemeyen TSI motorun ekonomik olmadığı nı kendilerine yediremeyip söylemekten kaçınıyorlardı neyse ekonomi konusunda Passat yine sınıfta kalmıştı ve bunu da iki ay kullanıp ilana koydum bu araçta 10 gün içinde yeni sahibini buldu.
Kırk bin TL bütçe ile araba ararken bir arkadaşımın 1.5 Dci latitude otomobili ile Sivas-Kayseri, Kayseri-Sivas arası seyahat etme imkanı buldum ve arabaya resmen aşık oldum ve bi latitude almaya karar verdim ama ikinci el piyasası yüksekti ve iyi bir latitude’u elli bin TL’den aşağı bulmak zordu. o arkadaşım bana; ikinci eli biraz nazlıdır ama binecek satmayacaksan Laguna 1.5Dci al oda bundan alt kalmaz diye bi tavsiyede bulundu ve Sivas’ta bi Laguna sahibi ile görüştüm bindim baktım denedim inanın passat’tan zerre farkı yok ve aradığım her şey onda var dı, ilkeme tam uydu tamam alıyorum derken 5664’ten gelen mesaj her şeyi yıktı araba’da pert kaydı çıktı onu almadım, yerine İstanbul’dan 2010 model 1,5 Dci executive Laguna aldım. Sivas’a gelirken aracın notunu yolda verdim zaten.
Sonuç olarak iyi ki almışım keşke Passat’a felan hiç bulaşmadan bu aracı alsaydım dedim kendi kendime, şimdi aracımdan çok memnunum ve aracımı severek kullanıyorum. Yazımı bitirirken bir noktaya değinmek istiyorum, olabildiğince objektif davranarak bunları söylüyorum ve karşılaştırmam 2006 FSI ve 2008 TSI Passat ile, dizeli ve yeni modeli nedir ne değildir bilmem, sonra bir ergen çıkıp hadi canım sen Passat’ın 2013 model 1.6 dizel’ ine bindin mi demesin

Herkese sevgiler, saygılar…
Son düzenleme: