LAguna 3 2.0 dci Otomatik Hararet Sorunu

eberkol

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Arkadaşlar forumdaki diğer konulara da baktım ancak bendeki gibi bir soruna rastlamadım. Koleos ve Latitude da aynı motoru kullanıyor, Laguna ve Koleos un şanzımanları da bir kısmında aynı.

Benim aracımdaki sorun ilk olarak tatile giderken 300 km sonra araç harareti yüksek seyretmeye başladı, çubuk dik değil biraz sağa yatıktı. Toplamda tatil sürecinde 1500 km civarında yol yaptım, dönüş yolunda araç yokuşlarda hararet baya yükselmeye başladı bende bekleyerek harareti düşmesi sonrası yoluma devam ettim. İstanbul'a servise geldim araç conta yakmış, piston basıncu soğutma sistemine geçtiği için hava yapıp pompanın devirdaim yapmasına mani olup harareti yükseltiyordu. Tabi sisteme sıcak egzost gazı da kaçtığından bu da hararet artışına etkendi. Hararet artış hızı km yaptıkça artarak devam etti, allahtan yolu bitirip eve sorunsuz varmıştık.

Servista Conta değişti, açmışken triger değişti, sebebiyle çok ilgilenmeden subap ve lastiklerini de değiştirdik. Bununla beraber soğutma sistemi elemanlarından termostat, devirdaim pompası da değişti. Servisten beni aradıklarında aracımın motorunun sorunsuz olduğu ancak hararet sorunun devam ettiğini, bu sorunun şanzıman yağ soğutucusundan olduğunu söylediler. Bu kanıya da şöyle varmışlar, soğutma sistem hortumlarını kontrol ettiklerini, şanzıman yağ soğutucusuna giden hortumların soğuk olduğunu söylediler.

Aracı servisten alıp şanzımancıya gittim, Ş.Yağ soğutucusuna giden hortumlara baktık ikisi de sıcaktı. Usta dedi değiştir dersen sen dedin diye değiştiririm ama sen bana sorunum var deyip gelsen ben bu parçayı değiştirmem.

Sonradan araçta şöyle bir durum farkettim, aracı sıkıştırmadan sürersem motor soğukken 20-25 km klima kapalı yol alıyor, sıkıştırırsam 8-10 km yol gidiyor sonra hararet yükselmeye başlıyor, ama bu 8-10 km yol boyunca hararet 90 a geliyor ve istediğim kadar aracı sıkıştırayım 140-150 hız da yapsam hararet sabit kalıyor.

Bugün sorun için ikinci bir servise gideceğim, bakalım onlar ne diyecek. Benzer sorun yaşan arkadaşlar var ise onların da tecrübelerinden faydalanmak isterim.
 

eberkol

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 May 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Evet arkadaşlar, benzer sorunla karşılaşan arkadaşlara bilgi olması amaçlı sorunumun çözümünü paylaşayım.

İkinci gittiğim servisteki usta arabanın kaputunu dahi açmadan benim anlattığım ile arabanın bloğu patlak dedi. Bende kendisine fazla iddialı olduğunu ve araç su eksiltmiyor, yağa su karışmıyor, yağ eksilmiyor, bu yüzden araçta blok patlağı olmasının düşük bir ihtimal olduğunu, önce şanzıman soğutucusunu bypass etmesini ve araçta harareti gözlemlemesini istedim. İki gün sonunda iki hortumu söküp bağladı ve hararet devam ediyor, senin sorunun blok patlağı dedi. Bende kendisine o zaman soğutma sisteminin tek değişmeyen parçası olan radyatörü değiştirmesini söyledim, kendisi halla iddialı olarak boşuna para harcama, senin sorunun blok patlağı dedi. Sorun radyatörün yaklaşık %80 tıkalı olmasından kaynaklı çıktı ve usta bana radyatörü gösterirken sanki sorunu kendi bulmuş gibi gururlu ve mutluydu, halbuki sorunu ona ben söyledim. İlk tamir eden yer arabanın radyatörünü kontrol etse ilk seferde sorun çözülmüştü. Gideceğiniz ustayı iyi seçin, arızasız ve kazasız günler dilerim.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bununla geçmiş olsun. Geri bildirim için teşekkürler [emoji122]
Keyifli sorunsuz yolculuklar
 
Üst