LPG dolum ağzının yerini değiştirmek.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Vefa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Vefa

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
241
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Konunun tamamı burada. http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=13321

Bizim Megane 1 lere de bu sistemi yaptırabilir miyiz? Bu seyyar dolum aparatı kayınbiraderin eski Polosunda vardı fakat tampon altında. Her defasında dolum ağzına monte etmekten başka bir angaryası yok.
Muayeneden sonra dolum yerini değiştirme fikri cazip geldi. 20-30 liraya değiştiriyorlarmış.

IMG_1531.webp


IMG_1535.webp
 
Son düzenleme:
Bunu şu an lpg montajı yapan her iş yeri uygulayabiliyor. Ama dolum yaparken her seferinde ikinci bir aparat takmak zorunda kalıyorsunuz. Sizinde dediğiniz gibi 20-30 TL arası bir şey. Keyfinize kalmış.
 
Bence gereksiz bir uygulama
 
Şahin ve Doğanlarla aynı kategoriye sokulup kapalı otoparklara alınmamak insanın zoruna gidiyor.
 
Şahin ve Doğanlarla aynı kategoriye sokulup kapalı otoparklara alınmamak insanın zoruna gidiyor.

Bunun şahinle doğanla alakası yok ki. LPG'li araç kapalı otoparka giremez kanunen. O aparatı taktırsanız bile girmemeniz lazım bir vatandaş olarak.
 
-bence de gereksiz bir uygulama.
-tabiki herkes lüksü sever, sıfır arabayı sever, abs, klima, far sensörü vs..vs...gidip ne iduğu belirsiz 2. el araba almak kimse istemez. şahin doğan derken küçümsememek lazım, herkesin bütçesi yettiğinde hayatını yaşamaya çalışıyor.
 
Babam yirmi yıldır Kartal kullanıyor mevzu kuş serisini küçümsemek değil. Bu tür araçların LPG sistemleri genellikle özensiz ve bakımsız oluyor.
Madem sızdırmazlık raporu alıyoruz neden kapalı otoparklara giremiyoruz? Çünkü ucuz etin yahnisi misali bazı araçların yanından geçerken bile gaz sızdırdığını anlıyoruz. Baştan savma ve ucuz işçiliğin nelere yol açabileceğini geçen yıl gaz kaçağı olan bir araçta gördüm. Benim kanaatim LPGli araçların kapalı otoparklara alınmamasının sebebi bizim gibi 1500-2000 liraya değil 500 liraya montaj yaptırıp Allah'a emanet gidenler.
Umarım anlatabilmişimdir.
Yukardaki işlemin iki faydası var: Pompacıların dolum sırasında tampona dayanıp zamanla tampon tırnaklarının deforme etmelerini engellemek ve LPG montajını kamufle etmek.
 
Şahin ve Doğanlarla aynı kategoriye sokulup kapalı otoparklara alınmamak insanın zoruna gidiyor.

Otoparka alınmama nedenin LPG li araçlar yakıt olarak Propan gazı kullanırlar bu gaz halk arasında bilindiği gibi sadece gazın araçtan sızabilir olma tehlikesi nedeniyle değil bunun yanında önemli bir sebeple daha yasaklanmıştır.


LPG yandığı taktirde ortama oldukça zehirli ve havadan ağır olan bir kimyasal gaz bırakır. Bu gaz zeminin 1-1,5 m yüksekliğine kadar birikebilir ve insanların şofben zehirlenmesine benzer şekilde bir durum yaşamasına sebep olabilir. Özellikle ebeveynler kapalı park yerlerinde bebeklerini bebek arabalarında değil kucaklarında taşımalıdır. Zehirli gazın ağır olması sebebiyle ne kadar aşağıda solunum yaparsanız vücudunuza giren zehir o kadar artmaktadır ve özellikle bebeklerin bu zehirlere maruz kalması çok daha risklidir.


İnsanlar arasında çok yaygın olan gazın sızıp patlamaya neden olması riski ise oldukça düşük bir ihtimaldir. Fakat bu da araçların kapalı alanlara girememesi konusunda ikinci bir etkendir. Risk faktörü düşük olsa da benzine kıyasla daha yüksek bir ihtimaldir. Günümüz teknolojisine uygun bir sistem kullanıp sertifikalı bir tesiste dönüşüm işlemini gerçekleştirdiyseniz ve bunun yanında sızdırmazlık testinden sorunsuz olarak geçtiyseniz sisteminiz güvende demektir fakat yine de 6 ayda bir kontrolleri yaptırmakta fayda olacaktır.


Aracınızı kapalı otoparklara park etmek istiyorsanız diğer insanların sağlığı ve kendi sağlığınız için otoparka girmeden 1-2 dakika önce benzin moduna geçmeniz en azından gazdan kaynaklanabilecek zehri minimum düzeye indirecektir.




Babam yirmi yıldır Kartal kullanıyor mevzu kuş serisini küçümsemek değil. Bu tür araçların LPG sistemleri genellikle özensiz ve bakımsız oluyor.
Madem sızdırmazlık raporu alıyoruz neden kapalı otoparklara giremiyoruz? Çünkü ucuz etin yahnisi misali bazı araçların yanından geçerken bile gaz sızdırdığını anlıyoruz. Baştan savma ve ucuz işçiliğin nelere yol açabileceğini geçen yıl gaz kaçağı olan bir araçta gördüm. Benim kanaatim LPGli araçların kapalı otoparklara alınmamasının sebebi bizim gibi 1500-2000 liraya değil 500 liraya montaj yaptırıp Allah'a emanet gidenler.
Umarım anlatabilmişimdir.
Yukardaki işlemin iki faydası var: Pompacıların dolum sırasında tampona dayanıp zamanla tampon tırnaklarının deforme etmelerini engellemek ve LPG montajını kamufle etmek.

İnan o taktığın aparatı ve gaz dolum yerini sabitleyen vidaları bile oynatır pompacılar. Bence benzin deposu girişini hiç elletme tamponun altına görünmeyen şaseye sabitle dolum ağzını.
 
yani bencede tamponun tırnaklarını kıran. oradaki 2cm lik plastiği mi kırmayacak. vida yerlerinden çatlar 3-5 aya, 1 sene bile gitmez bence.
 
yani bencede tamponun tırnaklarını kıran. oradaki 2cm lik plastiği mi kırmayacak. vida yerlerinden çatlar 3-5 aya, 1 sene bile gitmez bence.
İşte bu cevaplar için konuyu açıyorum. Yani bu bir çözüm olur mu sağlam olur mu veya sağlamlaştırılabilir mi?
 
Geri
Üst