- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 12,738
- Tepkime puanı
- 530
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56
Martı kanat olarak anılan ilk SL, 1954 yılında o zamanın en büyük pazarı ABD’de, New York’ta sergilendi. Ancak SL’in gerçek hikâyesinin başlangıcı olarak yine de otomobilin Avrupa pazarına çıktığı 1957 yılını kabul etmek gerekiyor. 1957 yılından itibaren 5 kez yenilenen SL serisi, mayıs ayından itibaren ülkemizde de satılmaya başlanacak olan yeni modeliyle 6. kuşak olarak çıkacak karşımıza. İlk SL ile sonuncuyu teknolojik olarak karşılaştırmak 1957 modelin güzelliğine karşı yapılmış ciddi bir haksızlık olur. Yeni SL büyük dedesinden 4.61 santimetre daha uzun deyip bu karşılaştırmaya burada son verelim. Ama markanın 2001 yılından bu yana ürettiği 5. kuşak SL’le kıyaslamaya devam edelim. Yeni SL tamamen alüminyum iskeletinden ötürü selefinden tam 125 kilogram daha hafif. İspanya’daki test sürüşü sırasında kullanma imkanı bulduğum 435 beygir gücündeki BlueDIRECT V8 motorlu SL 500 ise yüzde 12 daha güçlü. 700 Nm’ye yükselen torku ise tam yüzde 25 artırılmış. Ağırlık azaltılıp, güç artınca da fabrika verisi ortalama tüketim de 100 kilometrede 9.1 litreye kadar çekilmiş. Bu rakam biraz dikkat eden her sürücünün yakalayabileceği kadar gerçek, onu da eklemek gerek.






















