- Katılım
- 3 May 2015
- Mesajlar
- 367
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Shell istasyon kalite kontrolleri çok sıkıdır. Arada fark olma ihtimali (yani bahsekonu yabancı madde karışımı filan ise) yoktur. Bayilik iptal olur, şakası yok.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Aracınıza koyulan motorini, pompacı arkadaş yanlış koymuş olabilir mi? Yeni nesil dizel yerine ucuz versiyonu koymuşsa aracınızda bahsettiğiniz sorunlar oluşabilir. Çekişte düşme, vuruntu ve sesli çalışma, motor tepkilerinde zayıflık...
Ve evet, malesef istasyondan istasyona yakıt kalitesi değişir. İstasyondaki yakıt sirkülasyonunun yoğunluğu [(yakıt tank hacmi+tank adedi)/yakıt satış oranı], istasyonun yaşı (tanklara giren su miktarını etkiler), iklim ve rakım (tanklarda biriken su miktarını etkiler), tank temizliğinin ne zaman yapıldığı, arada kaçak yakıt ekleyip eklemedikleri (hiç itiraz etmeyin, malesef gerçek bu), yakıt tankına sevkiyatı yeni yapılmış akaryakıtın satışına başlanmadan önce bekleme süresine uyulup uyulmadığı, istasyondaki pompa bakımları v.s...
Ancak sizin sorununuz bence ya araçtan, ya da yanlış yakıt dolumundan kaynaklı. Aracınız arıza ışığı yakar ve kendiliğinden bir süre sonra söner ise veya bunu bile yapmadan kendiliğinden düzelir ise yanlış dolum. Bunu anlamak için depoyu en az yarıya kadar kullanıp araca doğru yakıtı aldığınızdan emin olarak depoyu tam doldurtarak birkaç km yol yapın. Çalışması düzelmiş ise yanlış dolumdan kaynaklandığını kesinleşecektir. Bunu yapmanıza rağmen araçtaki sorun devam ediyor veya artıyor ise malesef servise uğramanızda yarar var.
Oradaki iki kuruş fark filtrasyon ve kullanılan katkılar nedeniyle alınıyor. Aslında maliyeti farklı mı dersen, hayır farklı değil. Olay şu, 2 kuruş daha ucuz motorin yakıt pompanızı ve enjektörlerinizi bozabilir. Kısa vadede vuruntu ve performans düşüklüğü olarak göreceğiniz sorun uzun vadede ciddi arıza olarak karşınıza çıkar. Fiyatı değil içeriği önemli. İki kuruş ucuza aldığımız motorinin içeriği common rail enjeksiyon sistemleri ve piezo elektrik enjektörler için uygun olmayabilir. İki kuruşluk fark iki yakıtın arasında iki kuruş üretim maliyeti demek değildir. Düşük kalite yakıtın fiyatı şişirilerek yüksek kalite (ki dünya standartlarına göre pek yüksek sayılmaz) fiyatına yaklaştırılıyor. Pazarlama stratejisi, vergi etkisi, üretim maliyetinin (ürünün ARGE maliyeti haricinde) değişmemesine rağmen ürün fiyatının yüksek tutulması veya keyfe keder uygulama diyebilirsiniz.
Bu durum köy yolundaki adı bilinmedik istasyon için de geçerli, şehir merkezindeki opet, PO, shell, total, bp, TP... için de. Yani olayın yakıtı aldığınız istasyondaki yakıt kalitesinden etkilenmesi muhtemel olduğu gibi, o iki kuruş fark yüzünden aldığınız (düşük kalite demeyelim) farklı içerikli motorin yüzünden de olabilir.
Motor yağları ve akaryakıtı basit görüyoruz. Bu kadar basit değiller. Bir motorinin içinde 20' den fazla katık vardır. Bunların bir kısmı yanma düzenleyici olarak çalışırken bir kısmı nem ayrıştırıcı, bir kısmı yanma sonrası tortu temizleyici, hatta bir kısmı yakıtın bekleme sürecinde akaryakıt içerisinde (petrolün içeriğini hatırlayalım) antibiyotik etki ile mikroorganizma gelişimini engelleyici etki gösteren katıklardır.
Hani o litresine 5-6 kuruş fark verip aldığımız 98 oktan benzin var ya, işte onu 95 oktandan 98 oktana çevirmek için 5000 lt' lik tanka 400ml. katık eklememiz yeterli oluyor. Hatta benzer şekilde 98 oktan benzinin gerekli hallerde 95 oktana düşürülmesi de oldukça kolay. İşte araç motorunda Herşeyi etkileyen o iki kuruşluk farkı yaratan ve küçümsediğimiz katkılar bu derece etkili. Bu kimyasalları araç depomuza koyduğumuz enjektör temizleyicilerle veya yakıt katkıları ile karıştırmayın lütfen.
Neyse, konu dağıldı, uzatmayayımSiz yarım depo veya altına düşen yakıtınızı alabileceğiniz en iyi yakıtla fulleyin, birkaç km kullanın ve fark olup olmadığını tecrübe edin. En kolay anlama şekli bu. Yeni alınan yakıt, depodaki yakıt hattından enjektöre birkaç kilometre sonra ulaşacaktır.
Türkiye Petrollerinin yakıtı iyidir içiniz rahat alabilirsinizMerhabalar,ben aracıma TP ekstra koyuyorum,hem milli akaryakıt olması hemde temiz ve çekişinin güzel olması sebebiyle tercih ediyorum.Daha önce Opet de kullandım fakat hiç memenun kalmadım,normalden daha az km gitti.Saygılar.