Megan 3 dci 85 hp cold start -18 C :)

dikizaynasi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
491
Tepkime puanı
25
Puanları
0
Dci motorun kış performansı arac bir önceki gün 17:00 sıraları park edildi sabah 06:30 da marşa basıldi kendi cekimim ERZURUM smile.webp

<strong>
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Maşallah maşallah. Hangi yakıtı kullanıyorsunuz. Bende ilk çalıştırmada hemen çalıştırıyorum ama belli bir süre sonra devir yukarı aşağı oynayıpta motor sesi değişince kıl oluyorum. Acaba yakıttan mı diye şüphelenmiyor değilim.
 
Maşallah maşallah. Hangi yakıtı kullanıyorsunuz. Bende ilk çalıştırmada hemen çalıştırıyorum ama belli bir süre sonra devir yukarı aşağı oynayıpta motor sesi değişince kıl oluyorum. Acaba yakıttan mı diye şüphelenmiyor değilim.

Aynı durum bendede oluyor özellikle soğuk havalarda daha çok hissediyorum. Bence bunun nedeni yakıt değil aracı ilk çalıştırdığımızda motorun soğuk olmasından dolayı araç belli bir süre deviri yüksek tutuyor. Motor hareket edecek kadar ısındığında ise devir tekrar düşüyor.
 
bizim araç 3 derecede iken dün derece işareti yanıp sönüyordu -18 derece de bir şey olmaması kafamı karıştırdı ben dedim soğuktandır buzlanmaya karşı uyarı veriyor heralde sandım bu motor sesi hakkında babamda duymuş soğukken otomatik jiklemi var acaba bunda dedi bir ses geliyor devir biraz yukarıda dedi ben de fark ettim değişik bir sey gelip gürültülü çalıştıktan sonra ısınınca duruluyor
 
Maşallah maşallah. Hangi yakıtı kullanıyorsunuz. Bende ilk çalıştırmada hemen çalıştırıyorum ama belli bir süre sonra devir yukarı aşağı oynayıpta motor sesi değişince kıl oluyorum. Acaba yakıttan mı diye şüphelenmiyor değilim.

Eyvallah 5 senedir erzurumda disel dci kullaniyorum bir sikinti olmadi -20 kusurlerde de kontak basmistim denk gelirse onuda cekerim herhangi bir sikinti yasamadim en gec ikinci kontakta almisti. Devir inip cikma mazot filtresi ilk degisince oldu bir kac gun sonra normale döndu. Ama o sorun cok soğuk olmayan havalarda oluyor gibi pek dikkat etmedim -3 -5 falan bu sinirlarda yapamiyor belki arkadasin dedigi gibi motor deviri normale cekmeye calisiyor beyin izin vermiyor kararsizlik oluyor olabilir tesekkurler.. kazasiz belasiz surusler...
 
Maşallah maşallah. Hangi yakıtı kullanıyorsunuz. Bende ilk çalıştırmada hemen çalıştırıyorum ama belli bir süre sonra devir yukarı aşağı oynayıpta motor sesi değişince kıl oluyorum. Acaba yakıttan mı diye şüphelenmiyor değilim.

Bu arada yakit shell nitro plus yaklasik 5 senedir shell selamlar....
 
Maşallah maşallah. Hangi yakıtı kullanıyorsunuz. Bende ilk çalıştırmada hemen çalıştırıyorum amasüre sonra devir yukarı aşağı oynayıpta motor sesi değişince kıl oluyorum. Acaba yakıttan mı diye şüphelenmiyor değilim.

bizim araç 3 derecede iken dün derece işareti yanıp sönüyordu -18 derece de bir şey olmaması kafamı karıştırdı ben dedim soğuktandır buzlanmaya karşı uyarı veriyor heralde sandım bu motor sesi hakkında babamda duymuş soğukken otomatik jiklemi var acaba bunda dedi bir ses geliyor devir biraz yukarıda dedi ben de fark ettim değişik bir sey gelip gürültülü çalıştıktan sonra ısınınca duruluyor
Derece yanip. Sonme yollarda donma olabilir uyari amacli dedigin gibi jikle olayini bilmiyorum bu araclarda motor calissada isitmaya devam ediyor diye duymustum belli bir sicakliga kadar karmasik sistemler
 
Derece yanip. Sonme yollarda donma olabilir uyari amacli dedigin gibi jikle olayini bilmiyorum bu araclarda motor calissada isitmaya devam ediyor diye duymustum belli bir sicakliga kadar karmasik sistemler

o konuyu ben de bilmiyorum babamın dediği yorum bu gerçekten çok karmaşık :S
 
Maşallah maşallah. Hangi yakıtı kullanıyorsunuz. Bende ilk çalıştırmada hemen çalıştırıyorum ama belli bir süre sonra devir yukarı aşağı oynayıpta motor sesi değişince kıl oluyorum. Acaba yakıttan mı diye şüphelenmiyor değilim.

Aynı durum bendede oluyor özellikle soğuk havalarda daha çok hissediyorum. Bence bunun nedeni yakıt değil aracı ilk çalıştırdığımızda motorun soğuk olmasından dolayı araç belli bir süre deviri yüksek tutuyor. Motor hareket edecek kadar ısındığında ise devir tekrar düşüyor.

bizim araç 3 derecede iken dün derece işareti yanıp sönüyordu -18 derece de bir şey olmaması kafamı karıştırdı ben dedim soğuktandır buzlanmaya karşı uyarı veriyor heralde sandım bu motor sesi hakkında babamda duymuş soğukken otomatik jiklemi var acaba bunda dedi bir ses geliyor devir biraz yukarıda dedi ben de fark ettim değişik bir sey gelip gürültülü çalıştıktan sonra ısınınca duruluyor

Eyvallah 5 senedir erzurumda disel dci kullaniyorum bir sikinti olmadi -20 kusurlerde de kontak basmistim denk gelirse onuda cekerim herhangi bir sikinti yasamadim en gec ikinci kontakta almisti. Devir inip cikma mazot filtresi ilk degisince oldu bir kac gun sonra normale döndu. Ama o sorun cok soğuk olmayan havalarda oluyor gibi pek dikkat etmedim -3 -5 falan bu sinirlarda yapamiyor belki arkadasin dedigi gibi motor deviri normale cekmeye calisiyor beyin izin vermiyor kararsizlik oluyor olabilir tesekkurler.. kazasiz belasiz surusler...

ilk marşta aldı. maşallahı eksik etmeyelim....

beyin (ecu)'nun amacı, motoru ve yağı en kısa sürede ısıtıp sürtünmeyi en az indirme ve normal yakıt tüketimini sağlamak üzerine programlı (bir neni jikle işi yani). normal çalışma ısınana ulaşana kadar ecu deviri yüksek tutup, yakıtı artırarak zengin karışım yollar (yakıt artar)

bu nedenden motor soğukken yüksek devir çevirme, ses, titreşim artması normaldir. hele sıfırın çok altında sıcaklıklarda yağda biraz bal kıvamına gelir, yapışkan birşey olur.

fark ettiyseniz ilk zamanlar zengin karışımdan dolayı çekiş iyi olur, normal ısıya gelince ecu standart karışıma döndüğünden çekiş biraz azalır...

bize düşen bir görevde kaliteli yakıt kullanmak. kış yakıtı, yazdan daha önemli. yazın alınan yakıtla kış yakıtı farklı üretiliyor. rafineriden kış şartlarına uygun katkılarla çıkıyor....
 
Maşallahı var,geçen hafta Eskişehir'de -7 derecede Kangoo yu bu şekilde çalıştırmıştım lakin -18 oldukça düşük bir sıcaklık...
 
Geri
Üst