- Katılım
- 25 Kas 2016
- Mesajlar
- 56
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Arkadaşlar merhaba. Arabayı sabah tek marşda sikintisiz çalıştırıyorum. Jigle devrede yaklaşık 1100- 1200 devir aralığında çalışıyor. Buraya kadar herşey normal. Motor ısınmadan hareket ettigim zamanlarda yaklaşık olarak 50 metre ilerliyorum, arabanın devri 3000 e geliyor vites değiştirmek için ayağımı gazdan çekiyorum ve araba stop ediyor. Bu olay sabahlari önceden birkereye mahsus oluyordu. Şimdi ise sabahlari iki kere stop etmeye başladı. Mahalle aralarında mecburen boşa alman gerekiyor. Birde bu esnada motorda hafif sirkeleme hissediliyor. Araç ortalama 40 -45 c° ye geldiğinde düzeliyor. Devir dalgalanmasi yok rolantide gayet düzgün çalışıyor.
Bogaz kelebeği temiz. Bogaz kelebeği konum sensörü sorun yok. Rölanti motoru temizlendi. İçi söküldü. İçindeki iğne yi çevirerek rölanti ayarı biraz yükseltildi. Bu seferde yolda giderken motor devri 2500 devirin altına dusmemeye başladı. Araç durduğunda bir süre sonra normal rölanti aralığına geriliyor (yaklaşık 750 devir). Rölanti motoruna 12 volt geliyor. Rolanti motor içindeki iğne ileri geri hareket ediyor.
Hava filtresi temiz. Hava filtresi hortumundaki sensör sağlam. Oksijen sensörü 0.2 ve 0.8 aralığında geziniyor. Oksijen sensörü ısıtma rezinstansindan 0.02 direnç ölçüldü. Bobinler de ateşleme var. Bujiler temiz. Tırnak aralığı 0.8 mm. Emme monifoldu üstündeki hortumlar kontrol edildi. Yağ ısısı sensörü ve su ısısı sensörleri multimetre ile ölçüldü ve sorunsuz. Map sensöründe sadece 12 volt elektrik ölçüldü. Map sensöründe başka herhangi birşey yapmadım.
Araç LPG'li. Atiker LPG kablosu aldım ayar yaptım. Yakıt şehir içi LPG ortalama 100 km de 9 lt. Çekiş gayet güzel. Araç 211000 km de.
Sabah ilk calistirdigimda egsoz da patirdama oluyor.
Kısacası arkadaşlar ben bu sorunu hiçbir şekilde çözemedim. Algorist kardeşim ve forumdaki diğer arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum. Artık canım sıkılmaya başladı.
Bogaz kelebeği temiz. Bogaz kelebeği konum sensörü sorun yok. Rölanti motoru temizlendi. İçi söküldü. İçindeki iğne yi çevirerek rölanti ayarı biraz yükseltildi. Bu seferde yolda giderken motor devri 2500 devirin altına dusmemeye başladı. Araç durduğunda bir süre sonra normal rölanti aralığına geriliyor (yaklaşık 750 devir). Rölanti motoruna 12 volt geliyor. Rolanti motor içindeki iğne ileri geri hareket ediyor.
Hava filtresi temiz. Hava filtresi hortumundaki sensör sağlam. Oksijen sensörü 0.2 ve 0.8 aralığında geziniyor. Oksijen sensörü ısıtma rezinstansindan 0.02 direnç ölçüldü. Bobinler de ateşleme var. Bujiler temiz. Tırnak aralığı 0.8 mm. Emme monifoldu üstündeki hortumlar kontrol edildi. Yağ ısısı sensörü ve su ısısı sensörleri multimetre ile ölçüldü ve sorunsuz. Map sensöründe sadece 12 volt elektrik ölçüldü. Map sensöründe başka herhangi birşey yapmadım.
Araç LPG'li. Atiker LPG kablosu aldım ayar yaptım. Yakıt şehir içi LPG ortalama 100 km de 9 lt. Çekiş gayet güzel. Araç 211000 km de.
Sabah ilk calistirdigimda egsoz da patirdama oluyor.
Kısacası arkadaşlar ben bu sorunu hiçbir şekilde çözemedim. Algorist kardeşim ve forumdaki diğer arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum. Artık canım sıkılmaya başladı.