- Katılım
- 17 Kas 2014
- Mesajlar
- 8
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar bildiğiniz üzere megane 2 lerde kronik döner kondaktör yani airbag sargısının kopması sonucu onunla beraber olan full araçlarda airbag + cruise kontrol + hız sabitleyici nin çalışmaması ve airbag ışığının yanması ile kendisini gösteren bir arıza oluşuyor.
Benim aracımda da oldu.
Bu parça
servislerde ve parçacılarda 350-600 tl aralığında sıfır olarak komple satılmakta çıkmacılarda ise sağlam bulsanız dahi 200-250 tl civarında ve arızalanma riski de var.
Benim aracımda bu arıza ile karşılaşınca okumadığım servis kitabı kalmadı, izlemediğim video kalmadı ve hatta YALAN YANLIŞ anlatılan tamir üsülleri yüzünden vaktim ve bir miktar param da çöpe gitti. Rusların çektiği video da bile tam olarak anlatılmıyor, basit arızada o video işe yarıyor (kablonun deforme olması sonucu yada çok aşırı zorlama sonucu olan kopmalar). Şunu söyleyebilirmki internetteki tamir üsüllerinin %90 ı mevcut arızayı daha da içinden çıkılmaz bir hale getirmekten ileri gitmiyor.
Bu hafta vakit ayırdım ve mekaniğini kavramaya çalıştım, hatalı olan yani arızaya sebep olan kısmı buldum. Malesef 52cm olan kablo 58 cm olarak uzatılsa dahi kopmasının suçlusu değil. Bu kablonun tek bir sarım şekli var ve gördümki buna uysanız bile 52 yerine 58 cm taksanız bile kopuyor (60cm büyük geliyor)
En sonunda komple döner kondaktör ü dağıttım ve sorunu bularak an itibariyle uzun zaman bozulmadan gidecek şekilde tamir etmeyi başardım.
Tamirin nasıl yapıldığını aşağıdaki videoda anlatmaya çalıştım. Tek başıma olduğundan video orta seviye oldu. Açığı kapatmak için video linkinin altına yazıyorum açıklamaları.
<span style="color: rgb(51, 51, 51); background-color: rgb(250, 250, 250);">
Videoda gözüktüğü üzere 3 aet çark var
Küçük olan çarkımız dıştaki ve içteki çarkın arasında dönüyor ve airbag sargısının kablosu bu sayede dıştaki beyaz makaranın sağa dönüşlerde dışına sola dönüşlerde içine sarılıyor. Küçük olan çark orta kısımdaki çarkın zorlama, zamanla kanalın kendisini yemesi yada biemediğim başka sebeplerden yukarı çıkması sonucu kanaldan çıkıyor ve tekrar kanala oturana kadar boş dönüş yapıyor kablonun kopma sebebi işte bu. Ben videoda gözüktüğü gibi bu boşluğu döner kondaktörü komple dağıtarak ortadaki çarkın takılılı olduğu kısma 4 tane süngeri japon yapıştırıcısı ile yapıştırdım. Bu sayede arada bir boşluğu olması gereken seviyeye çektim. Yukarı doğru küçükçarkın temas ettiği en içteki çarkı çekseniz bile hiç bir şekilde boşa dönüş olmuyor. Normade 52cm olan kabloyuda 58cm ye kadar uzatabilirsiniz hiç sorun olmadığı gibi tam sağ ve sola dönüşlerde zorlama olmuyor.
3 gündür aracımı kullanıyorum ve kesinlikle hiç sorun olmadı[sm=ok.gif]
Eğer eliniz becerikli değilse hiç girmeyin bu işe ve gidin yenisini alın, tamiratınız süresince ve sonrasında oluşabilecek sorunlardan dolayı sorumluluk kabul etmiyorum ve kimseye böyle yapın demiyorum yayınladığım video sadece benim gibi yaptığı işin sorumluluğunu alan kişiler içindir. Beceremiyorsanız ellemeyin. Kayseri' de sıkıntı yaşayan olursa yardımcı olabilirim.
Videodaki resimler kısmında kablo tamir edildikten sonra lehim aralarına izolobant çektim ikinci tamirimde ise elektrikçi bandı çektim, bunun sebebi kabloların içerde birbirine temas edip kısa devre yapmasını engellemek. En son resimde ise kablonun kutu içerisinde nasıl sarılacağı gösteriliyor tabiki üst kapağa takılı olacak sondaki kablo...
KONUYU YÖNETİM SABİTLERSE SEVİNİRİM. Kendim bizzat test ettim.
Benim aracımda da oldu.
Bu parça
servislerde ve parçacılarda 350-600 tl aralığında sıfır olarak komple satılmakta çıkmacılarda ise sağlam bulsanız dahi 200-250 tl civarında ve arızalanma riski de var.
Benim aracımda bu arıza ile karşılaşınca okumadığım servis kitabı kalmadı, izlemediğim video kalmadı ve hatta YALAN YANLIŞ anlatılan tamir üsülleri yüzünden vaktim ve bir miktar param da çöpe gitti. Rusların çektiği video da bile tam olarak anlatılmıyor, basit arızada o video işe yarıyor (kablonun deforme olması sonucu yada çok aşırı zorlama sonucu olan kopmalar). Şunu söyleyebilirmki internetteki tamir üsüllerinin %90 ı mevcut arızayı daha da içinden çıkılmaz bir hale getirmekten ileri gitmiyor.
Bu hafta vakit ayırdım ve mekaniğini kavramaya çalıştım, hatalı olan yani arızaya sebep olan kısmı buldum. Malesef 52cm olan kablo 58 cm olarak uzatılsa dahi kopmasının suçlusu değil. Bu kablonun tek bir sarım şekli var ve gördümki buna uysanız bile 52 yerine 58 cm taksanız bile kopuyor (60cm büyük geliyor)
En sonunda komple döner kondaktör ü dağıttım ve sorunu bularak an itibariyle uzun zaman bozulmadan gidecek şekilde tamir etmeyi başardım.
Tamirin nasıl yapıldığını aşağıdaki videoda anlatmaya çalıştım. Tek başıma olduğundan video orta seviye oldu. Açığı kapatmak için video linkinin altına yazıyorum açıklamaları.
<span style="color: rgb(51, 51, 51); background-color: rgb(250, 250, 250);">
Videoda gözüktüğü üzere 3 aet çark var
Küçük olan çarkımız dıştaki ve içteki çarkın arasında dönüyor ve airbag sargısının kablosu bu sayede dıştaki beyaz makaranın sağa dönüşlerde dışına sola dönüşlerde içine sarılıyor. Küçük olan çark orta kısımdaki çarkın zorlama, zamanla kanalın kendisini yemesi yada biemediğim başka sebeplerden yukarı çıkması sonucu kanaldan çıkıyor ve tekrar kanala oturana kadar boş dönüş yapıyor kablonun kopma sebebi işte bu. Ben videoda gözüktüğü gibi bu boşluğu döner kondaktörü komple dağıtarak ortadaki çarkın takılılı olduğu kısma 4 tane süngeri japon yapıştırıcısı ile yapıştırdım. Bu sayede arada bir boşluğu olması gereken seviyeye çektim. Yukarı doğru küçükçarkın temas ettiği en içteki çarkı çekseniz bile hiç bir şekilde boşa dönüş olmuyor. Normade 52cm olan kabloyuda 58cm ye kadar uzatabilirsiniz hiç sorun olmadığı gibi tam sağ ve sola dönüşlerde zorlama olmuyor.
3 gündür aracımı kullanıyorum ve kesinlikle hiç sorun olmadı[sm=ok.gif]
Eğer eliniz becerikli değilse hiç girmeyin bu işe ve gidin yenisini alın, tamiratınız süresince ve sonrasında oluşabilecek sorunlardan dolayı sorumluluk kabul etmiyorum ve kimseye böyle yapın demiyorum yayınladığım video sadece benim gibi yaptığı işin sorumluluğunu alan kişiler içindir. Beceremiyorsanız ellemeyin. Kayseri' de sıkıntı yaşayan olursa yardımcı olabilirim.
KONUYU YÖNETİM SABİTLERSE SEVİNİRİM. Kendim bizzat test ettim.

Son düzenleme: