- Katılım
- 22 Kas 2016
- Mesajlar
- 72
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
Megane 2 Radyatör su kabında Tahin kıvamında Tortu görüntüsü
Forumda bununla ilgili birkaç konu gördüm fakat neticesi konusunda detaylı bilgi göremedim. Bu nedenle açmış olduğum bu konuyu sonuna kadar takip edip, yapılacak onarımı/tamiri maliyetiyle birlikte aşama aşama bu konuyu takip ederek, sizlerinde tavsiyesi doğrultusunda sonuna kadar götürmeyi planlıyorum. Buna benzer bir durumla karşılaşan başka bir arkadaşımız olursa, benim gibi derin düşüncelere ve strese girmeden başına neler gelebileceğini görsün isterim. Çünkü bunun sıkıntısı nedir? Neden olur? Çözümü nedir? İnternette detaylı biçimde konuyu sonlandıran kimse olmamış. O zaman başlayalım;
Araçtaki problem nedir?
Benzinli 1.6 16V Megane 2'nin Motor soğutma suyu yedek su deposunda görünen tahin kıvamında tortu. Veya karamelize kıvamda tortu görüntüsü
Ne zaman farkedildi?
Aracı yaklaşık 4,5 ay önce ustamıza gösterek aldık. O günden bu güne yaklaşık olarak 700km yol yapıldı. Kış mevsiminin yaklaşması dolayısıyla ustaya gidilip antifiriz ölçümü yaptırırken ustanın yedek su deposunda tahin benzeri bir tortunun olduğunu söylemesiyle ortaya çıktı. Aracı alırken soğutma suyu kabına bakılmadı! Motor sıcak açılırsa hava yapar dendi. (!) Ben dikkatli bir sürücü olduğumu düşünüyorum. 4,5 ayda 700km fazla bir km değil, yolculuk esnasında gösterge panelini sık sık gözlemlerim. Özellikle hararet ve benzin ibresini.
Ustanın önerisi ne oldu?
Usta, motor yağını ve soğutma suyunu kontrol ettiğinde, motor yağında su olmadığını fakat soğutma suyunda yağ benzeri tahin kıvamında tortu olduğunu, bunun birkaç nedeni olabileceğini söyledi. Şöyle sıralayacak olursak :
1. Araçta daha önce kullanılan antifiriz farklı farklı markalarla ve özelliklerde olduğu için antifiriz bozulmuş olabilir, buda tahin benzeri tortu şeklini almış olabilir.
2. Antifiriz ile birlikte ilave edilen suyu, yağlı bir kapla doldurmuş olabilir.
3. En kötü ve iç karartan durum ise, motor üst kapak contası yanmış olabilir.
Motor ustası hangi işlemi önerdi?
Motor ustası soğutma suyunda aşırı yoğunlukta balçıklaşma olmadığını söyleyerek kolaydan zor işleme doğru yürüyelim dedi ve; Aracın motor soğutma suyunu (mevcut içinde olan suyu) komple boşalttı. Bir yandan su boşalırken diğer yandan üstten yedek su deposundan ölçekli 25 litre su ile temizlik amaçlı devir daim yaptırarak su haznesinin ve kanalların bir nebzede olsa temizliğini sağladı.
Ardından kırmızı renkli antifiriz ekleyerek, üzerini suyla tamamlayıp kapattı. Ardından pc bağlantısı yaptı ve genel kontrol yaptı. 2 tane önemsiz arıza bilgisine ulaştı. Biri farlarla ilgili, biride egzozla ilgili. Bunları sildi. Sonrasında ise test sürüşüne çıktık. Aracı önce düz yolda, daha sonra rampada 80-90km hızlara çıkarak denedi. Bu arada radyatör fanının çalışmasınıda kontrol etti.
Motor ustasının son tavsiyesi ve takip işlemi nedir?
Ustamız şöyle dedi; bu şekilde aracı fazla sıkıştırmadan kullanmaya devam et. Motor soğuduğunda radyatör yedek deposunu ve motor dinlendikten sonra motor yağı seviyesini kontrol et dedi. Yağ seviyesinde düşme veya soğutma suyu yedek deposunda tahin benzeri tortunun artışı sözkonusu olursa hemen gel üst kapağı açalım, contası yanmış anlamına gelir dedi. Ama yağ seviyesi düşmez, soğutma suyunda tahin kıvamında tortulaşma kesilirse veya sabit kalırsa, Nisan/Mayıs 2017 'de aracı getirirsin, makineye bağlayıp, solüsyonlu radyatör ve soğutma suyu kanalı temizliği yaparız, pırıl pırıl olur devam edersin dedi. Şu anda telaşa ve strese gerek yok dedi. Fakat bu iş çözülmeden stresin biteceği yok
Şimdi sizlerin bu konuda görüşleri nelerdir? Bu durumla karşılaşıp, nasıl sonuca ulaştınız? Yada böyle bir durumda ne yapmak gerek? (Ustanın söylediklerini uygulayacağım) Fakat damdan düşenin halinden damdan düşen anlarmış. O nedenle bilginize başvurmak istedim.
Aşağıda soğutma suyu yedek deposunun fotoğrafları ve aracın ilk çalıştırma, rolanti ve hararet göstergesinin durumunu gösteren videolarıda paylaşıyorum. Sizden ricam tavsiyeleriniz, önerileriniz nelerdir? Farkındayım biraz uzun bir yazı oldu ama bu olay birinin başına geldiğinde sıkılmadan okuyacağına eminim
İşte yedek su deposu görselleri ve videolar (Not: Antifirizin kendi rengi kırmızıdır ve egzozdan duman atma yoktur. Yağ seviyesinde eksilme yoktur, su seviyesi normaldir)
Yedek su deposu, su deposu kapağı, devirdaim, termostat, hararet göstergesi fotoğrafları aşağıdadır
https://goo.gl/photos/Ed8JGpn1Y6X8zCnQ6
5 Adet video yükledim. Bunlarda aşağıdadır.İlk çalıştırmada egzozda duman yok, sonrasındada, Hararet göstergesi, rolanti durumu ve duyulduğu kadar motor sesi de aşağıdaki videolarda mevcuttur.
Not : Rolantide dalgalanma yoktur.
Forumda bununla ilgili birkaç konu gördüm fakat neticesi konusunda detaylı bilgi göremedim. Bu nedenle açmış olduğum bu konuyu sonuna kadar takip edip, yapılacak onarımı/tamiri maliyetiyle birlikte aşama aşama bu konuyu takip ederek, sizlerinde tavsiyesi doğrultusunda sonuna kadar götürmeyi planlıyorum. Buna benzer bir durumla karşılaşan başka bir arkadaşımız olursa, benim gibi derin düşüncelere ve strese girmeden başına neler gelebileceğini görsün isterim. Çünkü bunun sıkıntısı nedir? Neden olur? Çözümü nedir? İnternette detaylı biçimde konuyu sonlandıran kimse olmamış. O zaman başlayalım;
Araçtaki problem nedir?
Benzinli 1.6 16V Megane 2'nin Motor soğutma suyu yedek su deposunda görünen tahin kıvamında tortu. Veya karamelize kıvamda tortu görüntüsü
Ne zaman farkedildi?
Aracı yaklaşık 4,5 ay önce ustamıza gösterek aldık. O günden bu güne yaklaşık olarak 700km yol yapıldı. Kış mevsiminin yaklaşması dolayısıyla ustaya gidilip antifiriz ölçümü yaptırırken ustanın yedek su deposunda tahin benzeri bir tortunun olduğunu söylemesiyle ortaya çıktı. Aracı alırken soğutma suyu kabına bakılmadı! Motor sıcak açılırsa hava yapar dendi. (!) Ben dikkatli bir sürücü olduğumu düşünüyorum. 4,5 ayda 700km fazla bir km değil, yolculuk esnasında gösterge panelini sık sık gözlemlerim. Özellikle hararet ve benzin ibresini.
Ustanın önerisi ne oldu?
Usta, motor yağını ve soğutma suyunu kontrol ettiğinde, motor yağında su olmadığını fakat soğutma suyunda yağ benzeri tahin kıvamında tortu olduğunu, bunun birkaç nedeni olabileceğini söyledi. Şöyle sıralayacak olursak :
1. Araçta daha önce kullanılan antifiriz farklı farklı markalarla ve özelliklerde olduğu için antifiriz bozulmuş olabilir, buda tahin benzeri tortu şeklini almış olabilir.
2. Antifiriz ile birlikte ilave edilen suyu, yağlı bir kapla doldurmuş olabilir.
3. En kötü ve iç karartan durum ise, motor üst kapak contası yanmış olabilir.
Motor ustası hangi işlemi önerdi?
Motor ustası soğutma suyunda aşırı yoğunlukta balçıklaşma olmadığını söyleyerek kolaydan zor işleme doğru yürüyelim dedi ve; Aracın motor soğutma suyunu (mevcut içinde olan suyu) komple boşalttı. Bir yandan su boşalırken diğer yandan üstten yedek su deposundan ölçekli 25 litre su ile temizlik amaçlı devir daim yaptırarak su haznesinin ve kanalların bir nebzede olsa temizliğini sağladı.
Ardından kırmızı renkli antifiriz ekleyerek, üzerini suyla tamamlayıp kapattı. Ardından pc bağlantısı yaptı ve genel kontrol yaptı. 2 tane önemsiz arıza bilgisine ulaştı. Biri farlarla ilgili, biride egzozla ilgili. Bunları sildi. Sonrasında ise test sürüşüne çıktık. Aracı önce düz yolda, daha sonra rampada 80-90km hızlara çıkarak denedi. Bu arada radyatör fanının çalışmasınıda kontrol etti.
Motor ustasının son tavsiyesi ve takip işlemi nedir?
Ustamız şöyle dedi; bu şekilde aracı fazla sıkıştırmadan kullanmaya devam et. Motor soğuduğunda radyatör yedek deposunu ve motor dinlendikten sonra motor yağı seviyesini kontrol et dedi. Yağ seviyesinde düşme veya soğutma suyu yedek deposunda tahin benzeri tortunun artışı sözkonusu olursa hemen gel üst kapağı açalım, contası yanmış anlamına gelir dedi. Ama yağ seviyesi düşmez, soğutma suyunda tahin kıvamında tortulaşma kesilirse veya sabit kalırsa, Nisan/Mayıs 2017 'de aracı getirirsin, makineye bağlayıp, solüsyonlu radyatör ve soğutma suyu kanalı temizliği yaparız, pırıl pırıl olur devam edersin dedi. Şu anda telaşa ve strese gerek yok dedi. Fakat bu iş çözülmeden stresin biteceği yok

Şimdi sizlerin bu konuda görüşleri nelerdir? Bu durumla karşılaşıp, nasıl sonuca ulaştınız? Yada böyle bir durumda ne yapmak gerek? (Ustanın söylediklerini uygulayacağım) Fakat damdan düşenin halinden damdan düşen anlarmış. O nedenle bilginize başvurmak istedim.
Aşağıda soğutma suyu yedek deposunun fotoğrafları ve aracın ilk çalıştırma, rolanti ve hararet göstergesinin durumunu gösteren videolarıda paylaşıyorum. Sizden ricam tavsiyeleriniz, önerileriniz nelerdir? Farkındayım biraz uzun bir yazı oldu ama bu olay birinin başına geldiğinde sıkılmadan okuyacağına eminim

İşte yedek su deposu görselleri ve videolar (Not: Antifirizin kendi rengi kırmızıdır ve egzozdan duman atma yoktur. Yağ seviyesinde eksilme yoktur, su seviyesi normaldir)
Yedek su deposu, su deposu kapağı, devirdaim, termostat, hararet göstergesi fotoğrafları aşağıdadır
https://goo.gl/photos/Ed8JGpn1Y6X8zCnQ6
5 Adet video yükledim. Bunlarda aşağıdadır.İlk çalıştırmada egzozda duman yok, sonrasındada, Hararet göstergesi, rolanti durumu ve duyulduğu kadar motor sesi de aşağıdaki videolarda mevcuttur.
Not : Rolantide dalgalanma yoktur.
Son düzenleme: