- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 30 Eki 2018
- Mesajlar
- 451
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
Peki 10 km sonunda hararet göstergesi normal sıcaklığa varıyor mu? ikinci olarak da benim güzergahım hep trafik lambalarıyla dolu kabaca saymam gerekirse en fazla 7 en az 5 trafik ışığına takılmadan varamıyorum. sizin gittiğiniz yol otoban veya çevre yolu gibi bir yol mu? yoksa trafik ışıkları çok mu? bunlar müthiş etkiliyor yakıtı.
Bir de;
renonun dizel motorları soğuğu sevmiyor. onu anladım ben. ben arabayı çalıştırdıktan 7,5 km sonra iş yerine varıyorum. bu da motorun tam ısınmasını sağlamıyor bile çoğu zaman hararet göstergesi tek diş görünürken stop ediyorum. ama hava sıcaksa bu durum değişiyor ve ortalama tüketimime 0,1 şeklinde (hele havalar aynı seviyede giderse şehir içi ben 6,5' e razı oluyorum) katkısı oluyordu. ama şu an arabamda gösterge 8,2 . kışın 10 litreyi bile gördüğüm oldu. ama dediğim gibi dur kalk çok soğuk hava ve mesafe. Bende de i.5 edc 110 megane 3 var. verier bu
10km yolda 3 trafik lambası var ve bu lambalarda en az 2 defa kırmızıya yakalanıyorsunuz o derece.
Ancak şu var. Araç start&atop özellikli olduğu için beklemer çok etkilemiyor. Kırmızı ışıkta direkt stop ediyor ve o şekilde bekliyor. Yakıt tüketimi sıfır hali ile..
Gittiğimiz yolun 4km si 80-90 gidiliyor sonra organize sanayi trafiği başlıyor.
Ben şubat başında izmirde Spil dağına tırmandım kış lastiklerimi takarak. Abartmadan söylüyorum 3km yolu 2 saatte gidebildik yol kilitti. Start&stop iptal etmek zorunda kaldım buz gibi havada. O şartta dağa çık in eve var 5.6litre ortalama tutturdu.