- Katılım
- 5 Ocak 2015
- Mesajlar
- 249
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Geçen gün aracımın Buji ve Fren disklerini değiştirdim , Ustadan baskı balatayıda test etmesini istedim.Sorun yok iyi durumda ancak ömrünü uzatmak istersen motor freni yapma dedi ! Tuhaf geldi önce yılardır motosiklette kullanırım ve sürekli motor freni yaparım.İçime kurt düştü İnternette araştırdım farklı fikirler var ...
Motor freni yapmalımıyız ? Yada sağlıklı olarak nasıl yapılmalı?.Benim fikrim yüksek hızlarda düşük vitesler kullanılarak yapılmamalı.Ben mesela Symbol aracımda hıza çok etkisi olmasada 3. vitese düşürüp ayağımı debriyajdan çekip momenti azaltıp sonra frenliyorum.Uzun mesafeli yokuşlarda inerkende aracımı eğime göre viteste bırakıp (5-4 yada 3) bu şekilde iniyorum ve duruyorum.Yokuşlarda aracı boşa alıp kontrolsüz inilmemeli diye düşünüyorum ve genel kanıda bu şekilde.Şimdi kafam karıştı acaba baskı balatayı zorluyormuyum yada bu işin doğrusu nedir otomobil bazında fikrinizi almak istedim.
Yalnız motosiklette durum tamamen farklı 9000 - 10000 devir çevirebilen makinede tek tek vites küçültebiliyorsunuz ve motosikletin denge ve kütle oranı iyi hesaplanmalı , hata yaparsanız arka tekerleği kilitleyip yatırırsınız.özellikle virajlara çok dikkat edilmeli...Motosiklete kontra vermek arabadan çok daha zor.
Motor freni yapmalımıyız ? Yada sağlıklı olarak nasıl yapılmalı?.Benim fikrim yüksek hızlarda düşük vitesler kullanılarak yapılmamalı.Ben mesela Symbol aracımda hıza çok etkisi olmasada 3. vitese düşürüp ayağımı debriyajdan çekip momenti azaltıp sonra frenliyorum.Uzun mesafeli yokuşlarda inerkende aracımı eğime göre viteste bırakıp (5-4 yada 3) bu şekilde iniyorum ve duruyorum.Yokuşlarda aracı boşa alıp kontrolsüz inilmemeli diye düşünüyorum ve genel kanıda bu şekilde.Şimdi kafam karıştı acaba baskı balatayı zorluyormuyum yada bu işin doğrusu nedir otomobil bazında fikrinizi almak istedim.
Yalnız motosiklette durum tamamen farklı 9000 - 10000 devir çevirebilen makinede tek tek vites küçültebiliyorsunuz ve motosikletin denge ve kütle oranı iyi hesaplanmalı , hata yaparsanız arka tekerleği kilitleyip yatırırsınız.özellikle virajlara çok dikkat edilmeli...Motosiklete kontra vermek arabadan çok daha zor.