Motor Freninin Baskı Balataya Etkisi ?

Aytskal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Geçen gün aracımın Buji ve Fren disklerini değiştirdim , Ustadan baskı balatayıda test etmesini istedim.Sorun yok iyi durumda ancak ömrünü uzatmak istersen motor freni yapma dedi ! Tuhaf geldi önce yılardır motosiklette kullanırım ve sürekli motor freni yaparım.İçime kurt düştü İnternette araştırdım farklı fikirler var ...
Motor freni yapmalımıyız ? Yada sağlıklı olarak nasıl yapılmalı?.Benim fikrim yüksek hızlarda düşük vitesler kullanılarak yapılmamalı.Ben mesela Symbol aracımda hıza çok etkisi olmasada 3. vitese düşürüp ayağımı debriyajdan çekip momenti azaltıp sonra frenliyorum.Uzun mesafeli yokuşlarda inerkende aracımı eğime göre viteste bırakıp (5-4 yada 3) bu şekilde iniyorum ve duruyorum.Yokuşlarda aracı boşa alıp kontrolsüz inilmemeli diye düşünüyorum ve genel kanıda bu şekilde.Şimdi kafam karıştı acaba baskı balatayı zorluyormuyum yada bu işin doğrusu nedir otomobil bazında fikrinizi almak istedim.
Yalnız motosiklette durum tamamen farklı 9000 - 10000 devir çevirebilen makinede tek tek vites küçültebiliyorsunuz ve motosikletin denge ve kütle oranı iyi hesaplanmalı , hata yaparsanız arka tekerleği kilitleyip yatırırsınız.özellikle virajlara çok dikkat edilmeli...Motosiklete kontra vermek arabadan çok daha zor.
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Arabayla motor freni yapacaksaniz Baskiyi balatayla kavusturacaginiz zaman motoru gittiginiz hizin devrine ulastirin va debriyaji yavasca birakin sonra gazdan ayaginizi cekin sorun olmaz.
 

khakans

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2015
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ustanın bahsettiği, Redfox arkadaşın bahsettiği şekilde yüksek hızda ilerlerken vites boşta veya debriyaja basılıyken rölanti durumunda motoru aniden yüke bindirmekten kaçınma tavsiyesidir. Balatanın sıyırmaması için. Yoksa motor freni dediğiniz gibi özellikle yokuş aşağı güvenlik için ve fren balatalarının ısınmaması ve ömrü açısından sağlıklı ve gereklidir. Dik yokuşta da devrin çok yükselmesi durumunda frenle de ihtiyaca göre desteklenir.
 
Üst