Oto Elektrikle İlgili Kısa ve Öz Bilgiler...

R5TUNİNG

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
933
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Alttaki bilgiler Genel bilgilendirmedir.Yapacağınız yanlış bağlantıdan ve aracınıza vereceğiniz hasardan sorumlu olmam...Hobi olarak uğraşanları bilgilendirme amaçlıdır..Kendinize güvenmiyorsanız aracınızın elektrik aksamını fazla kurcalamayın hehe Hepiniz için Elektrik Teknisyeni olarak şu tavsiyede bulunuyorum...
1-Aracın herhangi bir yerinde Elektriksel bağlantı yapacaksanız..Akü kutup başlarından birini sökün..
2-Yaptığınız bağlantıdan emin olun + ve - yi karıştırmamaya çalışın...Hatta bir cihaz bağlantısı yapmadan önce + ve - yi bilmiyorsanız..AKÜ kablolarını ayırdıkdan sonra bağlantısını yapmak istediğiniz cihazı akü üzerinden deneyin...
3-AKÜ yü + ve - kısa devre yapmayın...Aracın gövdesi devamlı şase üzerinden - olduğu için + kabloları gövdeye deydirmeyin...
4-Bir kabloda elektrik olup olmadığını anlamak için önceden hazırladığınız Ampül le ampulün + sını kabloya ve - sini aracın gövdesine deydirerek test edebilirsiniz...
5-Ampülü hazırlmak için 2 tane farklı renkte 1 er metre kablo,havya ve lehim teli gerekiyor..Lehim teli yoksa izole bant da olur...
6-Kablolardan birini ampulün gövdesine sarın bu - uç olacak...
7-diğer kabloyu ampulün dibine tutturun buda + uç olacak...
8-Bağlantısını yapacağınız herhangibir cihaz 12 VDC olmalı...
9-Yaptığınız bağlantıyı çok sağlam yapın ve izole bantla bantlatın..
10-Havya ve lehim teli ile bağlantıyı lehimlerseniz uzun vadede korozyonlanmayı ve temazsızlığın önüne geçersiniz..Özelliklede aracın dış kısımları ve su alan yerlerinde lehimleme daha iyidir...
11-Elektriksel bağlantılarda oto yedek parça satan yerlerden Oto Elektrik soketi ve terminali alarak bantsız daha sağlam bağlantı yapmış olursunuz...Doğrusu budur..
12-Araca ekstradan herhangi bir ekipman bağlanacaksa bağlı olduğu + hat üzerinde amperine uygun sigorta olması gerekir...
 
Son düzenleme:
Uyarı için teşekkürler dikkate alacağım Hakan abi :)
 
Benim yüzümden değişmeyen sigorta yok galiba en çok iç aydınlatma :)
 
Bilgiler için saol abi :o
 
Benim yüzümden değişmeyen sigorta yok galiba en çok iç aydınlatma :)

özellikle + kabloları iyi izole edin, aracın gövdesiyle temas ettiği taktirde + hat üzerinde sigorta yoksa önce kablo daha sonrada arabayı yakabilirsin bu kadar vahim bir konu :)
 
ayrıca akü üzerinden direk + uç alıp en ufak bir let için bile bağlantı yapacaksanız sigorta üzerinden geçirmekte fayda var..kısadevre sonucunda kablo direnci akü amperine dayanmaz ve kablo yanar arabadan inip akünün + veya - kutpunu sökmezseniz araba gözünüzün önünde çatır çatır yanar...
 
​Pratik ve yararlı bilgiler için teşekkürler gerçekten asla hata kaldırmayan bir konu elektrik arabada.
 
​Pratik ve yararlı bilgiler için teşekkürler gerçekten asla hata kaldırmayan bir konu elektrik arabada.

evet aynen öyle ben işin içinde olduğum halde hatamdan dolayı sis farı anahtarımı yaktım..benim meşhur sarı sis farları helojen 100 Watlıkdı bağladım kullanırken bir gün yanık kokuları geldi hehe durdum hemen baktım gösterge panelinden dumanlar geliyor hehe sonra sis farı anahtarını çıkardım çok ısınmıştı ve içi yanmıştı hehe daha sonra sis farını... kontakları yüksek akıma dayanan bir röle üzerinden bağlanması gerektiğini öğrendim...ben öyle yapmadım sis farlarını 25 wattlık uzun tip ampüllerle değiştirdim...sis farı anahtarınıda değiştirdim tabi aman dikkat edin yüksek wattlı ampüllerde direk bağlandığı taktirde sorun çıkarır...
 
Bilgilendirme için çok teşekkürler.
 
Bilgiler oldukça faydalı. Ellerinize sağlık..
 
Geri
Üst