Potadan döndük motor fanı sorunu ;)

Benim clio da klima sürekli devreden çıkıp tekrar devreye giriyordu. Az kaldı radyatör vs ne varsa değişecektim. Sorun fanın çalışmaması sebebiyle klima radyatörünü soğutamaması ve klimanın kendini korumaya almasıymış. Demekki bu fanın motor soğutma sistemiyle ilgisi yok. Koca yaz böyle gezdim gitmediğim usta servis kalmamıştı. Klimayı açınca o fan sürekli çalışıyormuş. Sigorta atık halde bir yaz gezdim ve o hararet dirhem oynamadı yerinden :) 10 TL ye bi sigorta alıp taktık klima canavar gibi çalışır hale geldi :D Şimdi klima sisteminde tekrar bir temizlik yapılacak fosforlu gaz basmıştık sızıntı varmı yokmu diye ve yokmuş öğrendik. Şimdi o gaz boşaltılıp tekrar yenilenecek.

:) :D :D böyle ufak sorunlar nasıl oluyorda çok büyük sorunmuş gibi görülüyor onu anlamadım ağbi 10 tl ye hallettiğin işi farkedemesen değişmedik parça kalmayacak 1 ton masraf çıkacak sende potadan dönmüşsün abi :D :D :D
 
iyi kurtarmışın... ustan da o kadar ıyı değilmiş yani akşama çözmüş işi 100 tl de uste almış... bilmeden yaptığı söktak masrafı da dahil... :cool:
 
:) :D :D böyle ufak sorunlar nasıl oluyorda çok büyük sorunmuş gibi görülüyor onu anlamadım ağbi 10 tl ye hallettiğin işi farkedemesen değişmedik parça kalmayacak 1 ton masraf çıkacak sende potadan dönmüşsün abi :D :D :D
Sade radyatör 650 tl idi :D Klima müşürünü zaten sen söylemişsin :) Klima kompresöründeyse sorun 1000 tl yi geçer demişlerdi aklım çıkmıştı yerinden. Altı üstü atık bir sigortaymış hehe
 
iyi kurtarmışın... ustan da o kadar ıyı değilmiş yani akşama çözmüş işi 100 tl de uste almış... bilmeden yaptığı söktak masrafı da dahil... :cool:

:D :D Ağbi yne usta kurtardı paçayı serviste anlamadı çözemedi bi dünya masraf çıkardı sökme takma işleminide ustam yaptı sorun olabilcek tüm parçaları deiştirip denedi ancak aklına gelmedi tahmin dahi edemedik kabloların birinin ters bağlandığını :D ağbi ben 4 bin küsür masrafı duyunca o 100 tl bana sakız parası gibi geldi açıkçası :D :D
 
Öncelikler hepinize merhabalar arkadaşlarım,ağbilerim,kardeşlerim ;) geçen hafta aracımla ilgili küçük ama çözülmesi sıkıntı yaratan bir sorun yaşadım ondan bahsetmek istiyorum aracım 2004 1.6 16v megane 2 dynamic araçta farkettiğimiz sorun motor fanı aracı çalıştırdığımız andan itibaren sürekli çalışıyor bu sorunu daha yaz aylarında farkettik ancak brc lpg sisteminin bir özelliği hafif tempoda fanı çalıştırır söylemleri duyduk hadi inanalım dedik ancak kış bastı ve kırklareli -9 dereceleri gördü aracın fanı halen ilk çalıştırdığımz andan itibaren düşük tempoda çalışıyor bunun normal olmadığını kesinlikle anladık özel servise gittik aracı bırakın inceleyelim 4-5 gün bizde kalsın muhabbetlerine gldik sonra aracı servisten çıkardım ve kırklarelinde çok meşhur olan randevuyla çalışan bu konuda seviye atlamış güran ağbiye gittim arac bilgisayara bağlandı sorun göstermedi sonra sorun ısı müşüründen olabilir dedi ısı müşürünü deiştirdi ancak sorun hala devam ediyor sorun vardı ama nerdeydi sonra sorunun klima basınç müşüründen olabileceğini söyledi tampon söküldü klima bacın müşürü orjinali ile değişti ancak sorun hala çözülmedi fan bu sefer dahada hızlı çalışmaya başladı ve aküyüde bitirdi takviye ile arcı çalıştırdık bir yerde sorun vardı ama nerde 4-5 saat aracın olabilecek bütün parçaları denendi ve sorun çözülmedi sonra ustam servise bir gidelim dedi gittik sorunu anlattık serviste inceledi parçaları taktı sorun devam etti klima basınç müşürü bu arada serviste 530 tl kalem pil kadar buji gibi bir parça hadi kabul ettik ondan olsun sorun yeterki ddk onuda taktık denemeye hala devam ediyor en sonunda acı haber geldi komple klima tesisatı değişmesi lazım ne alaka çözemedim ama vardır bi bildikleri dedim sustum fiyat konusuna gelelim 4700 tl hesap çıktı ustam kızdı bırak çalışsın fan o kadar para vermeye değmez dedi sonuca geleyim sorunu çözdü ustam klima basınç müşürüne giden kablolar oksit yapılmış ve daha önceki elektrikçimiz bu kabloları yenilemişti ve ters bağlamış kabloları başka bir megane 2 nin kablo reklerine şekline bakılarak 40 cm uzunluğundaki kablolar 3 adet tekrar doğru bağlandı ve sorun çözüldü :D o anki mutluluğumu anlatamam sabah 8 de gittiğim ustamdan saat 17.30 da çıktım müşürler sağlam işi 100 tl ile hallettik kısacası potadan döndük kabloların ters bağlandığını kimse anlayamadı komple yeni tesisat çelikecekti şuan sorun kalmadı ama o gün bana zehir oldu paylaşmak istedim sizlerle :D :D


arkadaşım geçtiğimiz yaz sendeki sorunun bire bir aynısını yaşadım..2011 yılında ocak ta aracı aldım,tabi klima bakmak aklıma gelmedi..havalar ısındı baktım klima traş..gittim tanıdık oto elektrikçiye,klima gazı cihazıda vardı.gaz basıldı fakat verimli soğutma olmadı.tekrar gittim klima gaz basıncı aynen yerinde çıktı.sonra aracın altına yattı,orda bir kabloya lehim yaptı ve bantlayıp sardı.sorun düzeldi..geldik 2012 yaz aylarına..aracı çalıştırıyorum kütttt fan da çalışıyor hemen..kulağım çok iyi olduğundan hemen duyarım farklı sesleri..baktım fan çalışıyor..bu hiç normal değil dedim.hem de yaz ayında fan sürekli çalışıp motoru yanarsa başıma hararet işi de açabilir dedim,gittim bir tanıdık elektrikçiye..fan rezistansına baktık bulamadık sanayide..servise git bence dedi..neyse gittim aracı bıraktım..2-3 saat sonra haber geldi..klima motor tesisatı komple değişecek..klima basınç müşürü değişecek..eeee sebep?abi bizde komple değişir tamiri yok..neymiş ki sorun dedim,net olarak söylemek istemedi.biraz üzerine gidince klima basınç müşürünün lehimleri kopmuş,oksitlenmiş vs deyince benim jeton düştü..tamam tamam bırakın ellemeyin ben sorunu anladım deyip çıkarttırdım aracı..doğru ilk lehim yaptırdığım gaz bastırdığım arkadaşa..bak şu uyuz müşüre dedim 2250 TL kaçmış arasına dedim güldü..hemen indi araç altına 10 dk da işlem tamam..30 TL işçilik verdim olay bitti..servise kızmadım çünkü bizde tamir yok diyor da el insaf be kardeşim biraz işten anlamayan birisi inanıp tamam dese haybeye komple tesisatın canına okuyacaklar..

keşke buraya sorunu yazsaydın direk olarak uğraşmadan sonuca giderdin..neyse geçmiş olsun sende ucuz atlatmışsın meseleyi..tampon altındaki plastik muhafazası kırıldığından ordan rahatça şu sıçrıyor içeriye,sonra oksit vs oluyor haliyle..o muhafazayı da geçen yaz yeniledim bu sorunu çözdükten sonra..
 
Son düzenleme:

Sade radyatör 650 tl idi :D Klima müşürünü zaten sen söylemişsin :) Klima kompresöründeyse sorun 1000 tl yi geçer demişlerdi aklım çıkmıştı yerinden. Altı üstü atık bir sigortaymış hehe

hehe :D :D Aynen öyle abi yha şunu anladık renault acemi işi deil ağbi allahtan az çok anlıoz anlamasak sanayide ustalarımız olmasa servise götürsek 2-3 senede arabanın parasını servise yatıracağız senin durum dahada komik ağbi 5 tl lik sigorta sorunu 1-2 mlyar masraf açacaktı başına dediğin gibi onarım işi yok onlarda ağbi bende çalıştım serviste 7 ay kadar öğrendiğim sadece sök tak araç makinaya bağlanıo sorun çıkıo sonra o parçanın kod numarası nerde olduğu nasıl takılacağı bütün herşey görsel olarak gösteriliyor işin tuhafı aracı sürekli hemen hemen servise sokarım cam suyunu silecekelrini dahi serviste deiştirtirim dacia logan aracımızda var oda aynı şekilde serviste olur bütün bakımları ama olan arızalar nedense görülmez fan olayı bende 6 aydır var 6 ayda 4 kere servise girdim sorun yok die çıktı verdiler elime gittim ne zamanki kapı lar 2 dk açık kaldığında akü bitmeye başladı fan artık kafamın tasını attrdı abi senin bahsettiğin soruna benzer sorunu dacia logan aracımızda yaşadık yazın klima soğutmuyordu servis klima tertibatında sorunlar var dedi 1700 masraf çıkarttı sonra aynı ustama gittim klima gazı artık özelliğini kaybetmiş dedi yeni gaz basıldı canavar gibi oldu servis olayı şaka gibi abi gerçekten :D :D
 
renault maiste bazı parçalar aynı işi görmesine rağmen farklı kodlarda ve farklı fiyatlarda çıkar . mesala renault 9 tablası 90 ytl ve 340 ytl arasında beş farklı kodda çıkar . servisin elinde hangisi varsa size onun fiyatını verir.
 
arkadaşım geçtiğimiz yaz sendeki sorunun bire bir aynısını yaşadım..2011 yılında ocak ta aracı aldım,tabi klima bakmak aklıma gelmedi..havalar ısındı baktım klima traş..gittim tanıdık oto elektrikçiye,klima gazı cihazıda vardı.gaz basıldı fakat verimli soğutma olmadı.tekrar gittim klima gaz basıncı aynen yerinde çıktı.sonra aracın altına yattı,orda bir kabloya lehim yaptı ve bantlayıp sardı.sorun düzeldi..geldik 2012 yaz aylarına..aracı çalıştırıyorum kütttt fan da çalışıyor hemen..kulağım çok iyi olduğundan hemen duyarım farklı sesleri..baktım fan çalışıyor..bu hiç normal değil dedim.hem de yaz ayında fan sürekli çalışıp motoru yanarsa başıma hararet işi de açabilir dedim,gittim bir tanıdık elektrikçiye..fan rezistansına baktık bulamadık sanayide..servise git bence dedi..neyse gittim aracı bıraktım..2-3 saat sonra haber geldi..klima motor tesisatı komple değişecek..klima basınç müşürü değişecek..eeee sebep?abi bizde komple değişir tamiri yok..neymiş ki sorun dedim,net olarak söylemek istemedi.biraz üzerine gidince klima basınç müşürünün lehimleri kopmuş,oksitlenmiş vs deyince benim jeton düştü..tamam tamam bırakın ellemeyin ben sorunu anladım deyip çıkarttırdım aracı..doğru ilk lehim yaptırdığım gaz bastırdığım arkadaşa..bak şu uyuz müşüre dedim 2250 TL kaçmış arasına dedim güldü..hemen indi araç altına 10 dk da işlem tamam..30 TL işçilik verdim olay bitti..servise kızmadım çünkü bizde tamir yok diyor da el insaf be kardeşim biraz işten anlamayan birisi inanıp tamam dese haybeye komple tesisatın canına okuyacaklar..

keşke buraya sorunu yazsaydın direk olarak uğraşmadan sonuca giderdin..neyse geçmiş olsun sende ucuz atlatmışsın meseleyi..tampon altındaki plastik muhafazası kırıldığından ordan rahatça şu sıçrıyor içeriye,sonra oksit vs oluyor haliyle..o muhafazayı da geçen yaz yeniledim bu sorunu çözdükten sonra..

:D :D Vallahi keşke konu açsaymışım bu sorunu yaşayanlarda varmış bnm haricimde ama aklıma gelmedi dostum :D kafa attı gezerken sorun tam senin anlattığın şekilde oldu zaten ilk önce karter korumayı söktük(yağ değişimi yapılacakken karter söküldükten snra aklımıza gldi ve motor katkı maddesi almaya gittik) hava yağışlıydı karter koruma sökük şekilde 17 km kadar yol yaptık suyu çekmiş içine 2 ay sonra sorun vermeye başladı oksit olayında başka bi usta bişeyler yaptı :D :D kabloları ters bağlamış olaylar buraya kadar geldi senin bahsettiğin herşey var filmin içinde yani şimdi karter muhafazayı itina ile taktık müşürüde streç folyo ile iyice sardık sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer hesabı oldu bizimkisi :D
 
renault maiste bazı parçalar aynı işi görmesine rağmen farklı kodlarda ve farklı fiyatlarda çıkar . mesala renault 9 tablası 90 ytl ve 340 ytl arasında beş farklı kodda çıkar . servisin elinde hangisi varsa size onun fiyatını verir.

:D :D Evet ağbi dediğin doğru o şekilde olabilir 60 km uzaktaki servisle arada çok fiyat farkı oluyor çünkü hangisine inanalım şaşırdım artık loganda var sorun vermeye başladımı ikside aynı anda verio üst üste gelio masraflar sıkıştırıyor iyice artık parça deişimi olurken bu dediğini hatırlayacağım ağbi :D
 
parça farkının nedeni renault her parçası kendisi üretmez bazı bazı şirketlere fason yaptırır . bu nedenle bazı parçalarda fiyat farkı olur . birde artık o parçanın üretimi ve ithalatı yoksa ölü stok parça olur fiyatı zamanla artmaz .enflasyona yenik düşer . bu gibi nedenle eş değer parçalarda fiyat farkı olur . bazı servisler yüzde 40 kadar parçada indirim yapar bunu gördüm . bazı servislerdede sanayi gibi pazarlık yaparsın .adam inanılmaz indirim yapar . sanayiden bile ucuza yapar .rekabet ortamı .servisin sahibi genelde yapar bu indirimleri genelde. çalışanlar uğraşmaz .
 
Geri
Üst