R18 e-tron Quattro!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ROADFOX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepkime puanı
530
Puanları
113
Yaş
56
esh_51414.webp

Dört çeker R18 e-tron quattro'da ön tekerlekler elektrikli motorlardan güç alırken arka tekerlekleri 3,7 litrelik V6 dizel motor tahrik ediyor.

Audi bu yaz düzenlenecek 24 Saatlik Le Mans dayanıklılık yarışına, daha önce kullandığı prototiplerin yanısıra iki R18 e-tron quattro ile girecek.e-tron quattro yeni nesil Audi A4'te seçenek olarak sunulacak. Yarış araçlarından farklı olarak, standart olarak önden çekişli yapıya sahip yol otomobillerinde, elektrikli motorların gücünü arka tekerleklerden aktarması bekleniyor.

Yarış otomobilinde, e-tron sisteminin motorları, frenlerken oluşan enerjiyi topluyor ve otomobilin arkasına gönderiyor. Bu enerjiyle beslenen başka bir motorun bir volanı döndürmesiyle enerji biriktiriliyor.Ardından volanda biriken enerji, ön tekerleklerdeki motorları tahrik ederek, araç virajlardan çıkarken sınırlı bir süre hızlanmak için kullanılıyor.

esh_51415.webp

Güç patlamaları yalnızca 120km/s'nin üzerindeki hızlarda devreye giriyor. Bu olay her turda yaklaşık on kere gerçekleşiyor. R18 e-tron'da hibrit olmayan araçlardakinden yaklaşık iki litre küçük yakıt deposu bulunuyor.Enerjiyi depolamak için volan sistemi kullanılmasının sebebi bir batarya paketinden daha hafif olması ve 24 saatlik bir yarışta 3600 enerji çevrimiyle (şarj/boşalma) başa çıkabilmesi.Benzinli-elektrikli hibrit bir araçla yarışlara geri dönen Toyota, Audi ile sıkı bir rekabete girecek.Bir aracın Le Mans kuralları kapsamında hibrit olarak değerlendirilebilmesi için, Fransa'daki pistin 400 metrelik hafif yokuş pit şeridini, sadece elektrik gücüyle kat edebilmesi gerekiyor.FIA ünlü dayanıklılık yarışında, hibrit teknolojinin kullanılmasını teşvik ediyor

​​
 
R18'i görünce Renault 18 quattro mu varmış dedim...:)
 
Alet süper...
 
​Ve canavar testte:cool:


630720120327073652502.jpg


Audi ABD Florida’da bulunan Sebring yarış pistinde, dayanıklılık yarışlarında kullanacağı yeni yarış otomobili hibrit R18 e-tron quattro’yu test etti. Williams F1 tarafından geliştirilmiş, frenleme esnasında ön aksta oluşan kinetik enerjiyi daha sonra kullanmak üzere bir volana depolayan Hibrit otomobil, şirketin 2011’de Le Mans’da zafer kazandıran R18 yarış otomobilini temel alıyor

318120120327073644244.jpg


510020120327073636403.jpg
 
Geri
Üst