Renault Megane RS : Viraj avcısı

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
299977.jpg


Renault’un lokomotif modellerinden olan Megane’a markanın F1 takımının mühendislerinin eli değerse ne olur? Daha sportif bir otomobilin karşımıza çıkacağı aşikar! Bunun kanıtı mı? Dünyaca ünlü Nürburgring pistini en hızlı dönen 2 çeker otomobil olmak! Bu alanda Seat Leon Cupra ile ezeli bir rekabet içinde olan Renault Megane RS makyajlı yüzüyle yeniden konuğumuz.


Renault Megane RS Tasarım

[FONT=pt_sansregular]Geçtiğimiz yıl içerisinde makyajlanarak yaşlılığa çare arayan Megane daha dinamik bir yapıya kavuştu. RS versiyonunda ne gibi farklar var? Öncelikle daha sportif bir ön tampona kavuşuyorsunuz. Geniş ve ağzı andıran bu tampon V şeklini andıran kırmızı şeritle kombine edilmiş. Kırmızı şeritler üzerinde de LED gündüz farlarını görmek mümkün. Marka logosunun olduğu bölüm piyano siyahı detay ile kaplanmış. Standart versiyondan ayırmak içinse “RS” yazısı marka logosunun hemen altına konumlandırılmış. Yan bölümde 19 inç büyüklüğünde sportif jantlar göze çarpıyor. Siyah renk tasarlanan jantların kenarlarında kırmızı şeritler kullanılmış. Ek olarak fren kaliperleri de kırmızı olarak tercih edilmiş. Sportif bir otomobil üretiyorsanız bu ayrıntılar oldukça önemli. Balık solungacını andıran ön çamurluk yarıkları ve kırmızı kapı altı eklentileri modelin dinamizm çıtasını yükseltmiş. Tek kapı formu, arkaya doğru alçalan baş mesafesi ve artan omuz çizgisi modelin sporcu kimliğinin altını bir daha çizmiş. Arka bölümde yana uzatılmış stop grubu göze çarpıyor. Cam üstü spoyler kırmızı olarak tasarlanmış ve otomobilin rengi ile başarılı bir kombin olmuş. F1 ruhunu daha çok ön plana çıkaran difizörün ortasına konumlandırılmış egzoz ise oldukça çekici. Renault Megane RS, 4299 mm uzunluğa, 1848 mm genişliğe, 1435 mm yüksekliğe ve 2636 mm aks mesafesine sahip.

Renault Megane RS İç Mekan
[/FONT]

[FONT=pt_sansregular]Dışarıdaki heyecan verici tasarım iç mekana ne yazık ki yansımamış. Standart versiyonun GT Line donanımını hatırlatan bir iç mekan bizleri karşılıyor. Kırmızı dikişli direksiyon ve vites topuzu kendinizi özel hissettiriyor. Modelin sporcu ruhu Recaro marka büyük yan desteklere sahip olan koltuklarla süslenmiş. Koltuklar size özellikle virajlarda başarılı bir şekilde destek oluyor. Gösterge paneli de standart versiyonla neredeyse aynı. Buranın ayrımı ise hız göstergesinin altındaki “Renault Sport” yazısı ve devir saatinin alt kısmının gri yapılmasıyla sağlanmış. Gözümüz bir önceki nesil Renault Megane RS Trophy’nin gösterge panelini aramıyor değil. Bu tarz otomobillerde eşya gözü aranmaz ancak model sizin bu isteğinizi de karşılıyor. Kapı iç ceplerinde, vites önünde yeteri kadar alan mevcut. Ön panelin ortasındaki ekran oldukça interaktif. Vites arkasına konumlandırılan bir joystick ile kontrol edilebilen bu alan dokunmatik özelliğe de sahip. Tüm multimedya işlemleri, navigasyon bu ekran üzerinden hizmet verebiliyor. Tek eksiği ise komutlara geç cevap vermesi. Ekran Renault’un F1 takımı tarafından geliştirilmiş. RS monitör özelliği eklenen bu ekran yarış sırasında tork göstergesi, patinaja kalan lastikler, tork ve güç eğrisi göstergesi, tur zamanlamaları, lastiklerin durumu, fren basıncı ve yağ sıcaklığı gibi birçok bilgiyi size sunabiliyor. Ek olarak bu bilgileri araçta sunulan USB giriş sayesinde depolayıp yarış sonunda değerlendirme imkanını size sunuyor. Arka bölümde otomobilin coupe formundan dolayı özellikle diz mesafesi konusunda dar bir alan size sunulmuş. Baş mesafesi konusunda sıkıntı bulunmazken daralan camlar klostrofobik bir ortam oluşturmuş. Modelin bagaj hacmi ise 377 litre.
[/FONT]

[FONT=pt_sansregular]Renault Megane RS Motor[/FONT]
[FONT=pt_sansregular]
Renault Megane RS’de F1 takımı tarafından geliştirilen 2.0 litre turbo benzinli bir motor bulunuyor. 5500 d/d’de 265 Hp güç ve 3000 d/d’de 360 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen Renault Megane RS, 0-100 Km/s hızlanmasını 6 saniyede tamamlarken maksimum 254 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 7,5 litre olarak belirlenmiş. Modelde 3 farklı sürüş modu mevcut. Normal, Spor ve Race… Direksiyonun sol tarafındaki “RS” tuşuyla seçilebilen bu modlardan Normal seçeneğinde model size optimum düzeyde ekonomi yaptırmaya çalışıyor. Race modunda ise bu seçeneğe yakışır tepkileri otomobilden alıyorsunuz. Burada model ESP’yi tamamen devreden çıkarıp otomobilin kontrolünü size bırakıyor. Modelin fabrika tüketim verisi ise 7.5 litre. Biz testimiz sırasında ise sakin kullanımlarda 8.7 litre değerini yakalarken, performans odaklı kullanımlarda 14.7 litre değerlerini de gördük.
[/FONT]

[FONT=pt_sansregular]
Renault Megane RS Konfor & Yol Tutuş[/FONT]

[FONT=pt_sansregular]Renault Megane RS’de sert süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı lastiklerle birleşen bu kombinasyon konfor anlamında size çok bir şey vaat etmiyor. Zaten karakteri gereği spor otomobil olan Renault Megane RS’de bunu aramıyorsunuz bile. Sert süspansiyon ve ince yanak lastikler size başarılı bir viraj performansı ve yol tutuş sağlıyor. Cup şasi ve kilitli diferansiyel sayesinde virajları korkusuzca dönebiliyorsunuz. Tüm bunlar bir araya geldiğinde ise viraj avcısı olmak içten bile değil. İçeride spor koltuklar sizi sabit tutmak için elinden geleni yapıyor. Bunu uzun yan desteklerine borçlu.
[/FONT]

[FONT=pt_sansregular]Renault Megane RS Teknik Özellik[/FONT]
[FONT=pt_sansregular]
Teknik Özellikler
Motor:2.0
Motor Hacmi:1998 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:265 Bg 5500 d/d
Maksimum Tork:360 Nm 3000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma6 s
Maksimum Hız:254 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:9,8 lt
Şehir Dışı:6,2 lt
Karma:7,5 lt
Test:8,7 lt
CO2 Emisyonu174 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4299 mm
Genişlik:1848 mm
Yükseklik:1435 mm
Dingil Mesafesi:2636 mm
Bagaj Hacmi:377 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
Boş Ağırlık:1379 kg
Lastik Boyutu:225/40 R 18
[/FONT]




[FONT=pt_sansregular]
200.jpg
Uzman Yorumu Alper Güler
[/FONT]
[FONT=pt_sansregular]

4,8​
[/FONT]
[FONT=pt_sansregular]
5​
Tasarım
4​
İç Mekan
5​
Motor
5​
Konfor & Yol Tutu
[/FONT]
[FONT=pt_sansregular]Otomobilin F1 takım ruhuyla işlenmiş halidir Renault Megane RS. Dış tasarımda daha dikkat çekici ayrıntıların olmasını bekliyorsunuz. Fakat bazı rakiplerine göre oldukça iddialı ayrıntılar mevcut. Özellikle kendine has sarı rengi otomobilin trafikte farklılaşmasını sağlıyor. Kapı ağır başlı bir şekilde açılıyor ve spor koltuğu içine hiç kıpırdamayacak şekilde entegre oluyorsunuz. Koltuklar ve birkaç detay hariç standart bir Megane’a bindiğiniz aşikar. Kemerinize uzanıyorsunuz ve kırmızı renkli oluşu hoşuma giden başka bir ayrıntı. Orta konsoldan aracı çalıştırıyorum ve güçlü bir homurtu ile Renault Megane RS uyanıyor. Vites geçişleri kemikli ve debriyajda sertliğini bana hissettiriyor. Neden mi o bir spor otomobil. Normal modda tamamen ekonomi odaklı ilerliyorsunuz. Performans mı görmek istiyorsunuz? Peki Spor moda geçelim. Bu modda gaz tepkileriniz daha da keskinleşiyor. Viraj performansı ise anlatılmaz yaşanır. Kilitli diferansiyel eliniz kuvvetlenirken kontrollü kayan arka kısım viraj dışına başarılı hız değerleri taşımanızı sağlıyor. ESP size sınırlı kaymalar yaşatıyor peki bundan tamamen kurtulmak mümkün mü? Race moduyla evet! Bu modda model tüm elektronik sistemlerden kurtuluyor. Saf kan sürüş sizleri bekliyor. Burada diferansiyel kilinin artılarını daha net görmeniz mümkün. Tek kapı olması, konforsuz olması ve sarfiyatının fazla olması size handikap görünebilir. Ancak koltuğa oturduktan sonra bunların hepsini unutacaksınız!
[/FONT]
[FONT=pt_sansregular]
[/FONT]
[FONT=pt_sansregular]Alıntıdır....[/FONT][FONT=pt_sansregular][/FONT][FONT=pt_sansregular][/FONT]
 

C.Kaan

Kaan ÖNTAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
4,543
Tepki puanı
123
Puanları
0
Viraj Avcısı Biraz İddialı Bir Kelime Olmuş.
Viraj Olayında İşler %70 Sürücü %30 Otomobile Bakar :)

Kimi Şöför Megane 3 RS İle Virajda Fren Yapmak Zorunda Kalırken Kimi Şöförse 1.5 dCi Megane İle Virajda o RS'in İçinden Geçer.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
İstanbul F1 pistinde viraj alamayıp çakıllarla dans eden ne RS ler gördük ...:)
 

Emre3444

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
1,671
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Megan rs ve clio rs leri Autodrom da test ettiğimiz gün clio rs yol tutuşunu daha çok beğenmiştim virajlarda ancak abartmaya gerek yok sonuçta o virajlara 60 km hız ve üstünde girdiğimizde araç alıp başını gidiyordu resmen ama aracı normal olarak ele alırsak gayet harika bir araç diyebilirim. Kullanmaktan zevk aldıgım araçların başında diyebilirim
 

stronger83

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Viraj Avcısı Biraz İddialı Bir Kelime Olmuş.
Viraj Olayında İşler %70 Sürücü %30 Otomobile Bakar :)

Kimi Şöför Megane 3 RS İle Virajda Fren Yapmak Zorunda Kalırken Kimi Şöförse 1.5 dCi Megane İle Virajda o RS'in İçinden Geçer.
Kaan kardeşim bu dediğin biraz uygunsuz olmuş zira 1.5 dci ile RS in ön takımı arasında parça sayısı bile farklı ki RS'lerde çoğu kişide sökülü olan bir viraj gergisi dahi var üstte yer olmadığı için aracın altında ve yine ön takımdaki en pahalı parçalarda sırf araç daha iyi yol tutsun diye ekstradan koyulmuş 2 askı rotu mevcut tabiiki her viraja herkes aynı şekilde giremez ancak rs sahibi aracını tanır ve Mustafa abinin dediği gibi yanında (ozanın yanında olduğu gibi) seni kışkırtan biri olmazsa çok iyi virajlara girer şunu bilmiyorsan söyleyeyim RS'ler virajlar konusunda nam salmış araçlardır . Sevgiler canım kardeşim
 

mehmet_ozturk05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
5,048
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yeni megane RS makyajlı kasasıyla yine pistlerde. Dıscovery channel da 5. Vites programında süper videoları var.
 
Üst