Renault Stop&Start Sistemi İptali (2 Farklı Yöntemin Detaylı Tarifi İçerir)

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,126
Tepki puanı
56
Puanları
48
Herkese merhaba.

Bu videoda, DDT4ALL kullanarak Stop&Start Sistemine sahip Renault araçlarda Stop&Start özelliğinin nasıl devre dışı bırakılacağını 2 FARKLI YÖNTEM ile göstereceğim. Videonun asıl çekilme amacı ise, sosyal medya, Renault gurupları ve YouTube'da herkes tarafından paylaşılan yöntemdekinin aksine, gösterge panelinde "STOP&START MÜMKÜN DEĞİL" ikaz işaretinin sergilenmediği, daha emniyetli ve yazılımsal olarak daha doğru olan iptal yöntemini paylaşmaktır.

Lütfen değişiklikleri yapmadan önce videoyu tamamen izleyip, video sayfasındaki açıklama kısmında ve video içerisinde yapılan uyarıları dikkate alınız. Yanlış yapılan işlemler ve sonuçları can sıkıcı olabilir ve sorumluluğu işlemi yapana aittir.

İyi seyirler.

 

himrag

Kayıtlı Üye
09-Aydın
Katılım
6 Eki 2016
Mesajlar
166
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
49
Befe Üstadım eline sağlık. Senin yöntem daha güzel bence. İlk fırsatta deneyeceğim. Her seferinde tuşa basarak start/stop özelliğini kapatmak zorunda kalmayacağız.

Zaten start/stop sistemi, turbo şarj olan motorlar için son derece zararlı. Start/stop aktif iken kırmızı ışıkta veya herhangi bir şekilde durduğumuzda, motor birden kapanıyor ama turbo şarj egzoz gazı tarafından çevrildiğinden hala yüksek devirde dönmeye devam ediyor. Bu esnada motor yağlama sistemi de durduğundan, turbo şarj mili yağlanamıyor ve zarar görüyor. Çevreyi koruyacağız diye motor sistemlerine zarar veriyoruz. Turbo şarj olmayan motorlar için start/stop kullanılabilir ama.
 

himrag

Kayıtlı Üye
09-Aydın
Katılım
6 Eki 2016
Mesajlar
166
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
49
Arkadaşlar, bugün Befe Üstadın yöntemi ile Start/Stop Sistemini aracımda kapatmaya çalıştım. Fakat ilk başta başarısız oldum. Write tuşuna basınca hiçbirşey değişmedi. Çünkü, her zaman ddt4all programı kullanırken motor çalışır halde işlem yapmaya alıştığımızdan, bu seferde yine motor çalışır halde yapmaya çalıştım bende ve sonuç başarısız oldu. Sonrasında aklıma geldi ve motoru çalıştırmadan, sadece kontak açıkken işlemi yapmak istedim ve bu şekilde işlem başarılı oldu. Bence bu konuya dikkat etmek lazım. UNUTMAYIN, BU İŞLEMİ YAPARKEN MOTOR ÇALIŞIR HALDE OLMAYACAK, SADECE KONTAK AÇIK OLACAK! Nihayetinde, Befe Üstadın dediği gibi, işlem sonunda Start/stop Açma-Kapama tuşu ışığı hep yanıyor. Sanki biz basmışız gibi. Bizimle bu bilgiyi paylaştığı için Befe Üstada tekrar teşekkür ediyorum.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,126
Tepki puanı
56
Puanları
48
Rica ederim.
Sizin de elinize sağlık.
Aslında videoda 2 yöntem de de işlemi sadece kontak açıkken yaptığımı belirtmiştim.Ama özellikle motor çalışmıyorken yapın diye altını çizerek belirtmedim.Belirtsem daha iyi olurmuş.Yanlış anlaşılabileceği aklıma gelmemişti.

Ben kendim enjeksiyon ecusu üzerinde zamanında çok çalıştığım için motor çalışırken enjeksiyon ecusunda değer değişimi yapılamadığını çok önceden biliyordum.O yüzden de diğer ddt4all videolarının aksine sadece kontak açıkken yaptım değişikliği ve o şekilde paylaştım.Anlaşılması için videonun açıklama kısmına açıklama ekleyeceğim.

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ErdlK

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
23 Eki 2020
Mesajlar
238
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
57
Befe üstadım ellerinize sağlık, ben eski sistemle devre dışı bırakmıştım ilk fırsatta bu şekle döndüreceğim. Paylaşım için tekrar teşekkürler .
 

himrag

Kayıtlı Üye
09-Aydın
Katılım
6 Eki 2016
Mesajlar
166
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
49
Befe Üstadım sizin videonuzda motor çalıştırmadan kontak açık halde yaptığınızı gördüm. Ama bende alışkanlık olmuş, her işlemde motoru çalışır tutmak. Yoksa hata bende. Hatta en son pes ediyordum olmayacak diye, tesadüf aklıma geldi motor çalıştırmadan denemek. Benim gibi sazanlar olabilir 😀 Açıklamada belirtirseniz bence de iyi olur. Tekrar bilginize, emeğinize sağlık. Teşekkürler 👍
 

asill

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Befe üstad dün açıklama ekledi. Arabanız megane mi?
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,126
Tepki puanı
56
Puanları
48
Befe üstadım ellerinize sağlık, ben eski sistemle devre dışı bırakmıştım ilk fırsatta bu şekle döndüreceğim. Paylaşım için tekrar teşekkürler .

Çok teşekkür ederim Erdal Bey. Şimdiden elinize sağlık.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,126
Tepki puanı
56
Puanları
48
Befe Üstadım sizin videonuzda motor çalıştırmadan kontak açık halde yaptığınızı gördüm. Ama bende alışkanlık olmuş, her işlemde motoru çalışır tutmak. Yoksa hata bende. Hatta en son pes ediyordum olmayacak diye, tesadüf aklıma geldi motor çalıştırmadan denemek. Benim gibi sazanlar olabilir 😀 Açıklamada belirtirseniz bence de iyi olur. Tekrar bilginize, emeğinize sağlık. Teşekkürler 👍

Rica ederim. Ben de bu hususun altını çizdiğiniz için teşekkür ederim.
Hem video açıklamalarına, hem de sabitleyerek yorumların en üstüne ekledim.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,126
Tepki puanı
56
Puanları
48
Teşekkür ederim.
 
Üst