Renault'lar Gerçekten Kağıt mı Yoksa Uydurma mı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emretrg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi


gorusunuze saygı duyuyorum tabiki

Ancak ben ozellık bakımından demedım. Yakıt ve konfor acısından soylemiştim sadece. her 2 aracıda kullanan bırısı olarak. Piyasada da neden megane aldın dıye sordularda . Acıklama yaptıktan sonrada ' haa ' diyen oldu..

Konfor ve Yakıt olarak Corolla Megane yi geçer. Ancak gorunus ozellik yol tutus gibi veya sızın soyledıklerınızde tabıkıde Renault daha iyi

Zamanında 2 sene Corolla kullanmışlığım var, 1 senelikken alıp kullanmıştım konforu iyidir lakin dediğin gibi yol tutuşu Megane ile kıyaslanamaz...
 
Bundan 20 gun once memleketw gelirken Kayseri'den sivasa kadae yarıştk 2013 model corolla ile sanırım 1.4 dizeldi bende full bagaj 5 yolcu vardi corolla 2 kişiydi ben 180. 190 km hizlaea rahatlikla cikiyordum corolla da hemen hemen aynı hizlara cikiyordu ancak beni gecemiyordu ustelik bende full bagaj ve 5 yolcu vardi
 
ben zaten sadece konfor ve yakıt yonunden savunmustum Corollayı :) hız yol tutus konusunda sıze aynen bende katılıyorum. Yola Megane daha iyi yapışıyor.
 
Üstadm yakit konusunda diyosun ama bu konuda beni gercekten düşünduruyosun ben istanbuldan malatyaya 5 yolcu ve full bagaj geldim 20 gun once ve adapazarina kadar trafik vardi ondan sonrada performansli bi sekilde kullandim ve 1100 km yol sonunda 220 lira yakit yakmistim ayni sartlar altinda bundan az yakacagini düşünmüyorum ben
 
Üstadm yakit konusunda diyosun ama bu konuda beni gercekten düşünduruyosun ben istanbuldan malatyaya 5 yolcu ve full bagaj geldim 20 gun once ve adapazarina kadar trafik vardi ondan sonrada performansli bi sekilde kullandim ve 1100 km yol sonunda 220 lira yakit yakmistim ayni sartlar altinda bundan az yakacagini düşünmüyorum ben


Bende izmit - Konya(aksehır) arasında 2 aracıda denedim. 437 KM yol. LPG ile Toyota 180 Kurusa kadar dusuyordu yakıtı. ve Memletıme varıp dolasıyordum 1-2 gun. Ancak Megane ile Akşehir e 15 km kala Tüp Öttü.
 
Güvenlik, hafiflik, performans ve yakıt tüketimi arasındaki bağlantıyı bilmeyip bir de araçlar hakkında konuşan herkesin lafına bakılmaz arkadaşlar.Ağzını açan her adama itibar etmeyin.Sanayide en iyi en dürüst iş yapan usta bile olsa her lafına itibar edilmez.Diyelim ki çok iyi bir kaporta ustası mükemmele yakın iş yapıyor dürüstlükte de 10 numaraya yakın diyelim, yine de bu ustanın güvenlik konusundaki bilgisi gördüğü kazalı araçlardan yorumladığı kadardır.Bir aracın kazada kaportasının veya şaselerinin çok yamulmuş olması aynı kazadan başka bir aracın daha az hasar almış olması bu ikisinden daha az hasar alanın daha güvenli olduğu anlamı çıkarmaya yetmez hatta ve hatta yanılgıdır.Güvenlik dendiğinde araçtan beklenen aracın kaza anında yolcuyu sıkıştırmamak olması kadar oluşan G kuvvetine karşı da yolcuyu korumaktır.Bunlar çok ince hesaplar ve ölçümler isteyen şeylerdir.Kaportası baştan aşağıya sağlam olan tampon ve tampon arkası profili daha sağlam olan araçlar küçük kazalarda daha az hasar almış gibi görünür ama oluşan G kuvvetini nasıl tolere ettiği, acaba hangi şaselere kadar bu darbenin ulaştığı ve emildiği önemlidir.

Mesela;
Tamponundan tampon arkası profiline kadar her şeyi daha sert bir araç olan A aracı ve daha az sert olan B aracının çarpışması sonucu oluşan G kuvvetinin büyük bölümünü B aracı emme durumu göstereceğinden daha çok hasarı alan B aracı olur.Ama bu kuvveti emen bir taraf olduğu zaman iki aracın yolcuları da bu kuvvete daha az maruz kalacağından yaralanmaları daha hafif olur.
Ama;
İki A aracı birbiri ile çarpıştığında bu iki araç da oluşan G kuvvetini daha az emecekleri için bu kuvveti yolcular daha çok hisseder ve iki araç yolcuları da daha fazla yaralanırlar.
Eğer,
iki B aracı birbirleri ile aynı hızda ve aynı şekilde çarpıştıklarından oluşan G kuvvetinin büyük bir bölümü araçlar tarafından emileceğinden iki aracın yolcuları da daha az yaralanırlar.
Bu 3 örnek kazada
birinci kazada yani A ve B araçlarının kazasından B haracı çok hasar alacaktır çünkü oluşan G kuvvetinin en çok emen araç o olacaktır ve yolcular 3 değeri üzerinden 2 şiddetinden yaralanacaklardır.
İkinci örnek kazada yani İki A aracı aynı şekilde çarpıştığında oluşan G kuvvetini iki araç da daha az emecektir ve yolculara daha çok hissettirecektir bundan dolayı bu iki A aracı da aynı oranda hasar alır yolcular ise 3 üzerinden 3 şiddetinde yaralanacaktır.
üçüncü kazada ise iki B aracı da G kuvvetini ortaklaşa emecek ve ikisi de aynı oranda hasar alacaktır ama yolcularda 3 üzerinden 1 şiddetinde yaralanacaklardır.

Umarım anlatmak istediğimi anlaşılır şekilde anlatabilmişimdir...Saygılar
 
Güvenlik, hafiflik, performans ve yakıt tüketimi arasındaki bağlantıyı bilmeyip bir de araçlar hakkında konuşan herkesin lafına bakılmaz arkadaşlar.Ağzını açan her adama itibar etmeyin.Sanayide en iyi en dürüst iş yapan usta bile olsa her lafına itibar edilmez.Diyelim ki çok iyi bir kaporta ustası mükemmele yakın iş yapıyor dürüstlükte de 10 numaraya yakın diyelim, yine de bu ustanın güvenlik konusundaki bilgisi gördüğü kazalı araçlardan yorumladığı kadardır.Bir aracın kazada kaportasının veya şaselerinin çok yamulmuş olması aynı kazadan başka bir aracın daha az hasar almış olması bu ikisinden daha az hasar alanın daha güvenli olduğu anlamı çıkarmaya yetmez hatta ve hatta yanılgıdır.Güvenlik dendiğinde araçtan beklenen aracın kaza anında yolcuyu sıkıştırmamak olması kadar oluşan G kuvvetine karşı da yolcuyu korumaktır.Bunlar çok ince hesaplar ve ölçümler isteyen şeylerdir.Kaportası baştan aşağıya sağlam olan tampon ve tampon arkası profili daha sağlam olan araçlar küçük kazalarda daha az hasar almış gibi görünür ama oluşan G kuvvetini nasıl tolere ettiği, acaba hangi şaselere kadar bu darbenin ulaştığı ve emildiği önemlidir.

Mesela;
Tamponundan tampon arkası profiline kadar her şeyi daha sert bir araç olan A aracı ve daha az sert olan B aracının çarpışması sonucu oluşan G kuvvetinin büyük bölümünü B aracı emme durumu göstereceğinden daha çok hasarı alan B aracı olur.Ama bu kuvveti emen bir taraf olduğu zaman iki aracın yolcuları da bu kuvvete daha az maruz kalacağından yaralanmaları daha hafif olur.
Ama;
İki A aracı birbiri ile çarpıştığında bu iki araç da oluşan G kuvvetini daha az emecekleri için bu kuvveti yolcular daha çok hisseder ve iki araç yolcuları da daha fazla yaralanırlar.
Eğer,
iki B aracı birbirleri ile aynı hızda ve aynı şekilde çarpıştıklarından oluşan G kuvvetinin büyük bir bölümü araçlar tarafından emileceğinden iki aracın yolcuları da daha az yaralanırlar.
Bu 3 örnek kazada
birinci kazada yani A ve B araçlarının kazasından B haracı çok hasar alacaktır çünkü oluşan G kuvvetinin en çok emen araç o olacaktır ve yolcular 3 değeri üzerinden 2 şiddetinden yaralanacaklardır.
İkinci örnek kazada yani İki A aracı aynı şekilde çarpıştığında oluşan G kuvvetini iki araç da daha az emecektir ve yolculara daha çok hissettirecektir bundan dolayı bu iki A aracı da aynı oranda hasar alır yolcular ise 3 üzerinden 3 şiddetinde yaralanacaktır.
üçüncü kazada ise iki B aracı da G kuvvetini ortaklaşa emecek ve ikisi de aynı oranda hasar alacaktır ama yolcularda 3 üzerinden 1 şiddetinde yaralanacaklardır.

Umarım anlatmak istediğimi anlaşılır şekilde anlatabilmişimdir...Saygılar
Muhteşem bir yorum olmuş gerçekten.
 
benimde kulagıma çok geliyor böyle şeylerde renault yerli araba sınıfa girmiş bir araba o yüzden Türkiye de belli bir yeri var. fakat kaza testleri 90 km ile yapılıyor. buda ayrı bir şey fakat renault bazı firmalara göre bence gayet güvenli bir volvo değil ama hyundai gibi de arabanın altı vurmassa hava yastığı patlamaz diye de rapor vermiyor. chevrolet cruze modeli ile 5 yıldız aldı euro ncap da fakat chevrolet korede üretilen modelleri satılıyor Türkiye de ve bu listede bence fiat ta olması lazımdı son olarak renault benim gözümde coğu arabaya göre sağlam . bu yine sizin kararınız
 
renault değil hangi marka olursa olsun araç kullanmayı bilmeyen bir insan her türlü aracı güvensiz kılar. esp abs v.b güvenlik sıstemleri dahi belli limitlere kadar sizi korur.. megane 2 den sonrada renaultta alınacak arac kalmadı dış görünüş olarak kendi düşümcemdir. mühendisleri daha kibar modeller üretebilirdi.
 
2004 Megane II Sedan aracımla 100 Km yakın bir hızla kamyona arkadan çarpıştı kuzenim aracın sadece sol ön farı kırılmıştı.

Burada bence biraz eksiklik var.

Allah korusun; 100km/h 'ye yakın hızla kamyona arkadan çarpılsa arabadan pek bir şey kalmaz. Örnek Megane 2 - Ncap videosunu paylaşıyorum. Kamyon dediğiniz araç kaç ton? Buradaki beton benzeri engelden daha beteri olacak. Çünkü aracın darbe emici elemanları görevini yapamayıp büyük ihtimal altına girecek.

Burada 64km/h la bu test yapılıyor. 100km/h 'la yapılan bir kaza 64'ün tam 3 katı şiddetinde olur. Bence büyük yanlışınız var. Ya kuzeniniz 100'le giderken kamyon 90'la gidiyordu. Ya da 100'le giderken frene bastı 10km'yle çarptı. Frene basmadan 10 km'yle Herhangibir kamyona arkadan çarpmak fardan daha fazlasını kırar. 20'ye gerek yok 10'la.

ilgili örnek video:

 
Geri
Üst