• Ağımız Büyüyor!

    Güncel tartışmalar, etkinlikler ve anlık paylaşımlar için bizi sosyal medyadan da takip edin.

otoahmet

RFC.. Bu Konuyu Çözene Helal Olsun...Kafayı Yedim Saatlerdir.

Bu tarz sorular hep karşımıza çıkar hepsinde de kafa karıştıran yönlendirmeler vardır. Bu soruda da yanlışlık hesapta yapılan yönlendirmeden kaynaklanıyor yani çırağın indiragandi yaptığı 2 lira aslında 27 liranın içindedir, adamlarımız 3 lira daha alınca toplam 30 lira olmaktadır

abi 27 liranın içindeyse çırağın aldığı 2 lira peki kızlar nasıl ortaklaşa para vermiş oluyorlar..8 er lira verseler 24 ediyor senin dediğin dede olmuyor :)? ama kabul bu sorunun anlatımı ve tek sayı olması kafa karıştırıyor.
 
soru yanlış çözüme yönlendiriyor. yani 3*9=27 +2 =29 1 eksik diyoruz. olay şu 27+2 değil,27-2 düşünülmeli 27(toplam verdikleri)-2(bahşiş) =25(radyo fiyatı). toplam 27 veriyolar 3 lirada cepte toplam 30lira
herkes mutlu:)

:eyv


abi 27 liranın içindeyse çırağın aldığı 2 lira peki kızlar nasıl ortaklaşa para vermiş oluyorlar..8 er lira verseler 24 ediyor senin dediğin dede olmuyor :)? ama kabul bu sorunun anlatımı ve tek sayı olması kafa karıştırıyor.

e haliyle 27 nin içinde, çünkü radyo 25 liraydı di mi:)

kızların cebinden çıkan toplam para 27 burada hem fikiriz herhalde:) radyoya 25, çırağın cebine 2 tl şeklinde bölünmüş oldu o 27 lira, sbnyldz'ın dediği gibi geri gelen birer liralarıyla toplayınca da ilk başta ortaya konan tutara yani 30 tl ye ulaşıyoruz qw
 
tam :ütü lük konu oldu... kel mahmut kel hesabı... nerden çevirirsen ordan... :eyv
 
:eyv



e haliyle 27 nin içinde, çünkü radyo 25 liraydı di mi:)

kızların cebinden çıkan toplam para 27 burada hem fikiriz herhalde:) radyoya 25, çırağın cebine 2 tl şeklinde bölünmüş oldu o 27 lira, sbnyldz'ın dediği gibi geri gelen birer liralarıyla toplayınca da ilk başta ortaya konan tutara yani 30 tl ye ulaşıyoruz qw


Yeni gördüm konuyu :)

Başta toplayanlar zaten soruyu bzie tekrar okumuş oluyorlar..
Kilit nokta [MENTION=14911]sbnyldz[/MENTION] ve [MENTION=8398]clio_34[/MENTION] 'ün dediği gibi çırağın aldığı paranın totaldeki 27 liranın içinde olması :)
Daha önce 15 dk felan uğraşıp bulmuştum ..
Yüzyüze yazılı olmazsa daha karmaşık oluyor.. Soruyu soran kişide bu işlerde ustaysa iş dahada karmaşık bir hal alıyor...
Olay basit düşünmekte :)
Ben hiç soramam böyle şeyleri hemen belli ederim anlatırken :) tonlama çok önemli anlatımda yanlış yere ton vericen :)
 
hocam saygılar sen olaya son noktayı koymuş ol... :)
:eyv



e haliyle 27 nin içinde, çünkü radyo 25 liraydı di mi:)

kızların cebinden çıkan toplam para 27 burada hem fikiriz herhalde:) radyoya 25, çırağın cebine 2 tl şeklinde bölünmüş oldu o 27 lira, sbnyldz'ın dediği gibi geri gelen birer liralarıyla toplayınca da ilk başta ortaya konan tutara yani 30 tl ye ulaşıyoruz qw
 
bu konu bitmez... :cool:
benım yakıt nasıl azalır, onu sorsam bi tene net çözüm veren yok, neişse... ıslık
 
hocam napım ama 2x2 5 olurmu hıc ? oldu valla :D
şaka gibi ama tam senin hocalık çıktı bu karikatür:D

309618_419424854794999_2051552662_n.jpg


hocam saygılar sen olaya son noktayı koymuş ol... :)

yenilerini ele alalım zevkli konu :eyv


bu konu bitmez... :cool:
benım yakıt nasıl azalır, onu sorsam bi tene net çözüm veren yok, neişse... ıslık

yakıtın duster'ı çok kullanarak kolayca azalır daciacı abim :D he tüketimim ne kadar azalır diyorsan, tersini yaparsan tabii ki :D nasıl çözüm ama:D
 
şaka gibi ama tam senin hocalık çıktı bu karikatür:D

309618_419424854794999_2051552662_n.jpg




e ben bu matematıgın neresını seveyım ablacım Sen söyle 2x2 5Cıkıyorsa Yaşamanın bi anlamı yok :D hehehe
 
şaka gibi ama tam senin hocalık çıktı bu karikatür:D

309618_419424854794999_2051552662_n.jpg




yenilerini ele alalım zevkli konu :eyv




yakıtın duster'ı çok kullanarak kolayca azalır daciacı abim :D he tüketimim ne kadar azalır diyorsan, tersini yaparsan tabii ki :D nasıl çözüm ama:D


Bi soru da sizden bekliyoruz hocam.
 
Geri
Üst