Rot ayarı

symbol2011

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2014
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Aşağıdaki şekilde Rot ayarı yaptıran varmı. Bana mantıklı geldi.

1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.


2-Vites "boş" konuma alınır ve motor stop edilir.



3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.


4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır.


5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.


6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS aletine bağlanarak sıfırlanması (Resetlenmesi) gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.



7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.
 
Bu aydınlatıcı bilgiler için teşekkürler..
 
Ama bu şekilde uygulama yaptırmadım. servis yetkililerine söylesek bizi terslemesin sonra :)
 
Serviste bu aletler olduğunu düşünmüyorum :D Muğla 'da bana servis yok dedi sanayide yaptırdım :D
 
Açı sensörünü resetleme işlemini yapsa yeter bana. çünkü diğer işlemler zaten rot ayarında yapılan şeyler. Tabi bu işlemi sanayide zor yaparsınız çünkü rot ayarını yapsa bile açı sensörünü resetleyecek cihaz yoktur diye tahmin ediyorum.
 
Geri
Üst