Saçma sapan rölanti sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meganne
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kesinlikle haklısın. Daha önce başıma geldi gece farlar nerdeyse sonecekti airbag ışığı yanmaya başladı, arabayı durdurunca stop etti zaten. Tamirciye boğaz kelebeği temizletmiştim ve marş dinamosunu yenilemiştim. Şu an bahsedilen aracın elektrik dengesizliği veya rölanti bozukluğu ciddi seviyede olmasa da geçmiş değil. Aküyü değiştirmeyi düşünüyordum. Değiştirmeli miyim? Yoksa bahsettiğiniz altörnatöre mi yöneleyim?

senin motorun açılması lazım... pistonları bozulmuş...motorun contalarından hava alıyor.
5 bin tl masraf...helal para kazanıyorsan sorun olmaz senin için o paralar zaten
 
merhabalar
ne derece etkili olur bilemedim bilen yazsın demişsiniz ama :)
megane 1 coupe sahibiyim 143binde araçım aynı sıkıntılar bendede mevcuttu stop eder derecesinde dalgalanmalar mevcuttu ustama gittim dinamo bilyaları ve kömürleri değişti ancak vardı sorunlar hala araçta
forum dökümanları sayesinde rolanti valf motorunu söküp bir güzel temizledim soket bağlantısından sonra kalibrasyon yaptım rolanti valf motoru ile beyin arasında şu anda sisler teyp farlar klima hepsi aktifken hiç bi sıkıntı yaşamıyorum çok şükür
denemişsinizdir belki ama eğer yapmadıysanız denemenizde fayda derim
iyi forumlar

teşekkürler...boğaz kelebeğinin üzerindeki vidadan yapıyoruz değil mi kalibrasyonu...
onu pc ye bağlattırıp deneyecem
 
teşekkürler...boğaz kelebeğinin üzerindeki vidadan yapıyoruz değil mi kalibrasyonu...
onu pc ye bağlattırıp deneyecem

açıkcası ben hiç o vidayla oynamadım sıkıntı olmasın diye :) rolati valf motoru üzerinde soketi söküp marş basmadan yarım kontak çevirin soket bağlı olmadığı için obd sinyal almıyacak
daha sonra soketi takın silecek kolundaki 3 noktalı butona basılı tutup tekrardan kontağı yarım çevirin devir saatlerinin istemsizce hareket ettiği göreceksiniz.butona her bastığınızda sekmeler değişecek kaç lt benzin olası arıza kodu gibi
kontoğı kapattıkdan sonra hiç bi yere basmadan sıralı şekilde(5veya10) servis lam.sönmesini bekleyerek yarım kontak yapıp kapatın daha sonra tam marş yapacak şekilde açın kontağı ve marşa basın
bu şekilde obd ile tüm soket bağlantı devrelerine arasında bi nevi reset atmış olacaksınız..
umarım işinize yarar kolay gelsin...
 
teşekkürler yardımlarnız için...ben beyin resetlemeyi denedim :sss
akünün negatif kutbunu söktüm
5 dakika bekledim.
frenleri pompaladım :sss (ne işe yarıyo bilmiyom da..pompala dediler pompaladım :sss )
devir dalgalanması gitti....:Sss

bu arada rolanti motorunu söktüm...temizleyim dedim...geri toplayamadım...zar zor sanayiye gittim.. :Sss usta nasıl yaptıysa geri topladı rolanti motorunu...nasıl yaptın dedim, meslek sırrı dedi :Sss rolanti motorunu taktıktan sonra
4 kere kontak yap kapat dedi...
rolanti motorunu ayarladı...
rolanti motoru da öyle ayarlanıyormuş...

sizin anlattıklarınızdan anladıklarım şöyle
test modu gibi bişey
1- rolanti valfinin fişini sökecez
2- kontak yapacaz
3- rolanti valfinin fişini tekrar takacaz
4- test modunda çalıştırıp kapatacaz
5- 5 kere immilozer ışığı yanıp söndükten sonra arabayı çalıştaracaz..
doğru mu anladım acaba
 
Son düzenleme:
teşekkürler yardımlarnız için...ben beyin resetlemeyi denedim :sss
akünün negatif kutbunu söktüm
5 dakika bekledim.
frenleri pompaladım :sss (ne işe yarıyo bilmiyom da..pompala dediler pompaladım :sss )
devir dalgalanması gitti....:Sss

bu arada rolanti motorunu söktüm...temizleyim dedim...geri toplayamadım...zar zor sanayiye gittim.. :Sss usta nasıl yaptıysa geri topladı rolanti motorunu...nasıl yaptın dedim, meslek sırrı dedi :Sss rolanti motorunu taktıktan sonra
4 kere kontak yap kapat dedi...
rolanti motorunu ayarladı...
rolanti motoru da öyle ayarlanıyormuş...

sizin anlattıklarınızdan anladıklarım şöyle
test modu gibi bişey
1- rolanti valfinin fişini sökecez
2- kontak yapacaz
3- rolanti valfinin fişini tekrar takacaz
4- test modunda çalıştırıp kapatacaz
5- 5 kere immilozer ışığı yanıp söndükten sonra arabayı çalıştaracaz..
doğru mu anladım acaba

aynen doğrudur hocam hem test mod.hemde bi nevi bütün sokelte bağlatılı olan elekt.aksamın beyine veri transferi güncellemesi.
immo değilde servis ışığını bekledim ben rolati valf motor temizliği çok basit yine bu forumda bi arkadaş resimli bi şekilde anlatmıştı konuyu ben onun yaptığı yolu izleyerek yaptım tekrardan saolsun buarada:)
siz bidahakine kendiniz yapın inanın çok kolay
 
Sayın arkadaşlar bende de rolanti bozukluğu sorunum vardı çok uğraştım sanayilerde çok param gitti.
Boğaz kelebek temizliği, enjektör temizleyici bobin buji kablo map sensörü vs.vs.
Boğaz kelebeğini komple değiştirdim Allaha şükür şuana kadar problemim yok.
360 TL ye mal ettim parça + taktırma.
Fazla uğraşmayın derim genel olarak boğaz kelebeği kaynaklı devir arızaları.
 
Sayın arkadaşlar bende de rolanti bozukluğu sorunum vardı çok uğraştım sanayilerde çok param gitti.
Boğaz kelebek temizliği, enjektör temizleyici bobin buji kablo map sensörü vs.vs.
Boğaz kelebeğini komple değiştirdim Allaha şükür şuana kadar problemim yok.
360 TL ye mal ettim parça + taktırma.
Fazla uğraşmayın derim genel olarak boğaz kelebeği kaynaklı devir arızaları.

sen trigeri serviste mi değiştirmiştin, dışarda mı
 
sen trigeri serviste mi değiştirmiştin, dışarda mı

Kardeş ben hiç servise girmedim. Özel servise değiştirttim trigeri geçen yıl 200,00 TL komle orjinal parça + işçilik
 
senin motorun açılması lazım... pistonları bozulmuş...motorun contalarından hava alıyor.
5 bin tl masraf...helal para kazanıyorsan sorun olmaz senin için o paralar zaten

Kardeş neyin kafasını yaşıyorsun bilmiyorum ama böyle bir problemim yok.
 
Benzer problemi çok yaşadım. Boğaz kelebeği contasını değiştirdiniz mi?

Sıfır boğaz kelebeği aldım diyen arkadaşın probleminin çözülmesine sevndim lakin tek sorunun conta olduğunu düşünüyorum. İki tane conta var.
 
Geri
Üst