Şanzıman beyin problem

Hsynylz67

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Clio 2014. Araç bi 5 10 dk calistiktan sonra 2 ve 4. Vitesleri eş geçiyor. Yani 1. Viteste kendini zorluyor 2 ye geçmeden direk 3 e atlıyor. Aynı şekilde 3 Vitesse hızını bulduğunda bağırmaya başlıyor ve sonrasında direk 5 e geçiyor. 4 5 defa geri vitese hiç alamadigim oldu kapat aç yapıp 5 10 dk bekledikten sonra geri vites duzeldi. İnternette baktigimda kronik arıza diyor 2015 model öncesine ait. Başına gelen varmıdır arkadaslar. Nasıl çözüm buldunuz.
Bir usta şanzıman motoru değişecek diyor diğeri şanzıman beynini değiştireceğiz diyor bu arada.
 

Hsynylz67

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Sorun devam ediyor. En son araç silecek sigortası değiştiğinde garip bir şekilde tüm hatalar silindi ve 5 6 gün hatasız kullandık aracı.
Klimayı açtığımızda 2 dk geçmeden tekrar problem gerçekleşti. Başına gelen varmıdır.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
Merhaba, şanzıman beyni arızalı gibi görünüyor, 2013 model 1.2 TCe Captur da başıma gelmişti, 2-4-6 ve geri vitese geçmiyordu, o viteslere ait beyin değiştikten sonra araç düzelmişti...
 

Hsynylz67

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Klimayı acmadigim klima çalışmadığı sürece araç hataya düşmüyor. Beni deli eden bu. Nasıl bir beyin bu ki klima çalışana kadar sağlam klima çalıştığı anda allak bullak🙄
 

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
Arkadaşlar konuyla ilgili forumda arama yaparasanız gïrla başlık görürebilirsiniz. Sorununuz şanzıman beyni. Beynin sorunu da aşırı ısınma. Sorunu özellikle sıcak havalarda ve sıkışık trafikte yaşarsınız. Sorun başlangıç olarak bir vuruntu ile kendini belli eder, sonrasında tüm uyarı yazılarını yazar, motor gaz yemez. Kenara çekip kaputu açıp 15dk soğumasını beklersiniz, hiçbirälşey olmamış gibi devam edersiniz.
Bu sorunu beyni değiştirerek de çözemezsiniz. Renault'nun gevşekliğinden kaynaklanıyor. Renault bunu sorun olarak kabul etmedi, usulca edc den vazgeçti ve Dacia ya bıraktı. Sorunun kısmen çözümü ise; beyni soğuk tutacaksınız. Özellikle 60°C ye gelmemeli. Gerekirse dijital bir termostat ile takip edin. 60°C yi gördüğünde klimayı kapatın, camları indirin, havalandırmayı sıcağa ve fanları son hıza ayarlayarak motorun sıcak havasını dışarı atın. Evet biraz sıcak olacak ama bu beynin 10-15°C soğumasına yarıyor.
+ Gözü yiyen, kaputun üstüne hava giriş/çıkışı açtırır, böylelikle kaput altında biriken sıcak hava çok rahat tahliye olur. Çok faydası olur.

Mi Note 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Hsynylz67

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Hocam Ankara'da işine güvenilir otomatik sanzimancilara yolladık aracı bakalım. Sonucu yazarım. 1 2 güne cozumlenecegini düşünüyorum. Bu arada son zamanlarda araçi çalıştırmaya kalktığımda araç 1 2 gün dinlenmiş dahi olsa vites park modundan çıkmadı. Hayırlısı bakalım.
 

Hsynylz67

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Evet beyin degistirerek çözdü usta sorunu. Ankara'da işinin ehli bir usta bulduk 35k ya halletti sağolsun. Kış olsa anlamazsın bu araca bu şekilde binerdin dedi. Ama yazın sıcağı zaten arızalı olan beyni çökertir ve aracı kullanılamaz hale getiriyordu
 
Üst