Şanzıman değişimi sonrası vites geçişinde zorluk ve vites geçmemesi

mdoganakbas

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
13 Mar 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Selamlar herkese, 1 ay kadar önce manuel vites aracımda şanzımanda geri vites dişlisi de dahil olmak üzere toplam 3 dişli kırıldı ve komple şanzıman değişimi yapıldı. Servise değil de bir yakınımın her zaman kendi gittiği ustasına gitmiştim. Şanzıman değişti, usta test sürüşüne çıkarken yeni şanzıman yağının ilk zamanlarda kalın olacağından dolayısıyla vites geçişlerinde biraz sertlik olabileceğini söyledi. gerçekten de söylediği gibi az zorlanma var ama asıl sıkıntı her seferinde olmasa da vites değişiminde debriyaja ilk bastığımda vites mesela 1'den 2'ye veya 2'den 3'e geçmiyor. 4. viteste de aynı sorunu yaşıyorum bazen. 5. vites rahat o konuda sıkıntı yaratmıyor. ama debriyajdan ayağımı çekip tekrar bastığımda bu sefer geçiyor. Usta her ne kadar yağ zamanla incelecek ve vites geçişleri daha rahat olmaya başlayacak dese de bu vites geçişinin debriyaja ilk bastığımda olmaması ikinci basışımda olması farklı bir soruna işaret ediyor gibi. Konuyla ilgili fikri ya da bilgisi olan var mıdır dostlar? İyi forumlar herkese..
 

F4car

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 May 2023
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
benzer sorun bende de var. 1 den 2 ye geçişler takılıyor. ara gaz verdiğimde yada bir süre daha 1 de gittiğimde normal geçiyor. Aracım 2015 DCI.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
Şanzıman yağı ile alakalı olduğunu sanmıyorum, araca takılan şanzıman araç ile uyumlu mu? Orjinal mi?
Şanzımanların bile kodu var araca uygun değilse sıkıntı yaratabiliyor, vites geçişlerinin diğer sebepleri ise vites değiştiren çatalın eğilmesi veya baskı balatanın eskiliğidir...
 
  • Beğen
Tepkiler: F4car

F4car

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 May 2023
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
Şanzıman yağı ile alakalı olduğunu sanmıyorum, araca takılan şanzıman araç ile uyumlu mu? Orjinal mi?
Şanzımanların bile kodu var araca uygun değilse sıkıntı yaratabiliyor, vites geçişlerinin diğer sebepleri ise vites değiştiren çatalın eğilmesi veya baskı balatanın eskiliğidir...
Benim götürdüğüm usta Renault servisinden. ayrılma onun dediğine göre bilye gibi bir parça varmış o zamanla böyle sorun yapıyor diyor. şanzumanı söküp tornadan geçilecek dedi. böyle kullanırsam sorun olur mu dedim. Yolda bırakmaz sadece geçiş zorluğu zamanla artar dedi.
 

mdoganakbas

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
13 Mar 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Şanzıman yağı ile alakalı olduğunu sanmıyorum, araca takılan şanzıman araç ile uyumlu mu? Orjinal mi?
Şanzımanların bile kodu var araca uygun değilse sıkıntı yaratabiliyor, vites geçişlerinin diğer sebepleri ise vites değiştiren çatalın eğilmesi veya baskı balatanın eskiliğidir...
Uyumlu olmasa onu takmazlardı diye düşünsem de işin çok fazla içinde olmadığımdan net bir cevap veremiyorum. düşük kilometre araçlardan çıkma sağlam şanzıman taktıklarını söyledi, şu an için sıfır şanzımana maddi olarak gücüm yetmediğinden bunu taktırdım. baskı balatada veya debriyajda herhangi bir problem olmadığını söyledi ama tabii dediğim gibi tam olarak bilgi sahibi olmadığımdan net bir şey söyleyemiyorum
 

cotechreno06

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
12 Mar 2024
Mesajlar
22
Tepki puanı
3
Puanları
3
Selamlar herkese, 1 ay kadar önce manuel vites aracımda şanzımanda geri vites dişlisi de dahil olmak üzere toplam 3 dişli kırıldı ve komple şanzıman değişimi yapıldı. Servise değil de bir yakınımın her zaman kendi gittiği ustasına gitmiştim. Şanzıman değişti, usta test sürüşüne çıkarken yeni şanzıman yağının ilk zamanlarda kalın olacağından dolayısıyla vites geçişlerinde biraz sertlik olabileceğini söyledi. gerçekten de söylediği gibi az zorlanma var ama asıl sıkıntı her seferinde olmasa da vites değişiminde debriyaja ilk bastığımda vites mesela 1'den 2'ye veya 2'den 3'e geçmiyor. 4. viteste de aynı sorunu yaşıyorum bazen. 5. vites rahat o konuda sıkıntı yaratmıyor. ama debriyajdan ayağımı çekip tekrar bastığımda bu sefer geçiyor. Usta her ne kadar yağ zamanla incelecek ve vites geçişleri daha rahat olmaya başlayacak dese de bu vites geçişinin debriyaja ilk bastığımda olmaması ikinci basışımda olması farklı bir soruna işaret ediyor gibi. Konuyla ilgili fikri ya da bilgisi olan var mıdır dostlar? İyi forumlar herkese..
Hocam selamlar bu yağ incelme durumunu pek aklım yatmadi bende servis çalışaniyim yağ zaten motor sicakken incelir soğuk havalarda kalınlaşır bu demek oluyor ki kışın soğuk havada bu vitesi hiç atamayacaksiniz o zaman:)) sorununuza gelince şanzıman tekrar sökülüp soruna bakılması lazım kapalı kutu sonuçta disairdan kimse birşey diyemez ama dişliler doğru şekilde takilmadiysa dişli yataklarinda doğru oynamıyor olabilir debriyaj baş bırak yapınca rahatlıyor olabilir dişli ama yağ incelme konusu muamma öyle bir açıklama yok
 
  • Beğen
Tepkiler: F4car
Üst