Start stop biraz karışık bir sistem. Bazı arkadaşların da bahsettiği gibi, devreye girmesi için birçok koşul var. Bu koşulların tamamı oluştuktan sonra devreye girer. Mesela klima çalışırken, evet klima çalışırken de girer, ancak klimada ayarlanan sıcaklık değeri ile, dışarıdaki sıcaklık değeri arasındaki fark fazla olursa (sanırım 7 dereceden fazla) bu durumda soğutma performansının düşmemesi için devreye girmiyor. Mesela klima 22 dereceye ayarlı, dışarısı da 25 derece ise start stop devreye girer. Ama dışarısı 30 derece ve klima da 19 dereceye veya en soğuğa ayarlıysa bu durumda devreye girmez. Bunun dışında en önemli etken aküdür. Akü zayıflamış, ömrünü doldurmak üzereyse start stop devreye girmez. Eğer akü değişecekse mutlaka belirtilen amper değerinde ve agmli akü takmak şart. Agm aküler, normal standart akülere nazaran en az 3 kat daha pahalıdır. Çünkü agm aküler jelli ve diğer standart akülere göre daha güçlüdür. Eğer start stoplu aracınıza ucuza kaçıp da, agm akü yerine standart bir akü alır iseniz, start stop sistemi hiç çalışmayabilir. Hatta bu durumda hiç çalışmaması daha iyi olur. Çünkü start stop devreye girdiğinde, standart akü ile, aynı anda farlar yanıyor, müzik çalıyor, klima çalışıyor, direksiyon hidroliği vs aynı anda sanki araba çalışıyormuş gibi birçok elektrikli aksam çalışıyor olacaktır. Bu durumda araç çalışacağı zaman marş motoru fazla enerji çekeceğinden dolayı diğer çalışan cihazlarınızın voltajı azalacağından, arızalanmalarına sebep olabilir. Mesela farlar titreyebilir, bu da kısa sürede ampulünüzün kesmesine sebep olabilir veya diğer elektronik aksamlar da arızalanabilir, aracı obdye bağladığınızda sırf bu sebepten abs sensörü gibi alakasız gelebilecek arızalar bile alabilirsiniz.
Birkaç ay kadar önce aldığım clio 0.9 sportourer aracımın aküsü bayağı bir zayıflamış, 2013ten beri kullanılan orj fabrikasyon aküsü idi. Start stop kesinlikle çalışmadığı gibi, her durduğumda da ekranda start stop mümkün değil diye yazıyordu. Yukarıda da bahsettiğim gibi araç obd cihazına bağlanıp tarandığında bir dolu aküyle alakasızmış gibi düşündüren hata veriyordu. Nisan 2019'da aracıma uygun 60a mutlu marka agm akü için 750 lira fiyat aldım. Bosch için 900 çektiler, standart agm olmayan 60a aküler 270 lira idi. Neyse, mutlu agm aküyü alıp taktık ve cihazı obdye bağlayıp arızaları silip tekrar tarattırdığımızda araç hiçbir arıza vermedi. Hepsi aküdenmiş meğer. Sonrasında yeni akü tabi fırından sıcak ekmek alır gibi yeni üretilip gelmiş olmadığından dolayı, rafta beklediği süre içerisinde bir miktar enerjisini kaybetmiş olduğundan, bir süre şarj ve rodaj süresince start stop bazen çalıştı, bazen çalışmadı. Fakat bir hafta içinde yeni akü tam performans vermeye başladı ve sonrasında koşullar uygun olduğu durumlarda hiç devreye girmediği olmadı.
SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi