Su ilave etme..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan urall
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

urall

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2011
Mesajlar
131
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
slm arkadaşlar.

aracım 1.4 tek nokta enjeksiyonlu. şunu öğrenmek isterimki. aracıma 800 1000 km de bir ilave su kabına azda olsa su ilavesi yapmak zorunda kalıyorum.
acaba bu durum normal mi, yoksa anormal bir durum mu.:polis
 
Bana Biraz Anormal Gibi Geldi Fakat Bilgisi Olanlar Daha Net Açıklama Yapacaktır.:eyv
 
bilgi biraz yetersiz aracın hararet sorunu var mı? veya soğutma suyunda her hangi bir renk değişimi söz konusumu?(köpüklenme sararma gibi?) motor çalışırken titreşim devir ayarsızlığı egsozdan çok fazla su buharı atma?genleşme kabından su atma oluyor mu hiç? vb vb durumlar varsa daha detayla bilgi verebiliriz :)
 
bilgi biraz yetersiz aracın hararet sorunu var mı? veya soğutma suyunda her hangi bir renk değişimi söz konusumu?(köpüklenme sararma gibi?) motor çalışırken titreşim devir ayarsızlığı egsozdan çok fazla su buharı atma?genleşme kabından su atma oluyor mu hiç? vb vb durumlar varsa daha detayla bilgi verebiliriz :)
sizin bu yazdıklarınızı gözlemledim. fakat bunlardan herhangi bir durumu göremedim.genleşme kabında da herhangi bir su atma gibi durum olmadı bugünekadar.egsozdan kış ayı dolayısı ile şimdi buhar olayı oluyor, fakat yazın öyle bir problemim yok.

teşekkür ederim.
 
sizin bu yazdıklarınızı gözlemledim. fakat bunlardan herhangi bir durumu göremedim.genleşme kabında da herhangi bir su atma gibi durum olmadı bugünekadar.egsozdan kış ayı dolayısı ile şimdi buhar olayı oluyor, fakat yazın öyle bir problemim yok.

teşekkür ederim.

Normal sıkıntı yok ;) olur o kadar azalma :eyv
 
Delik de olabilir. Antifiriz koymadın mı kış için ?
 
Delik de olabilir. Antifiriz koymadın mı kış için ?

araçta yaz kış antifiriz var.
 
- Genleşme kavanozu kapağı ( Termostatlıdır )
- Genleşme kavanozu kaçak kontrolü
- LPG bağlantısı , LPG beyninde ki dirseklerin girişleri
- Tüm hortumların girişi çıkışı bağlantıları tek tek kontrol edilmeli . Kaçak yerleri antifiriz
- Tüm hortumlarda su kaçak kontrolü
- Kaloriferde su kaçak kontrolü
- Radyatörde su kaçak kontrolü
- Silindir kapak contasında su kaçak kontrolü
- Silindir kapağında su kaçak kontrolü ( Bujilere bakılarak anlaşılır )


Ben kaçak tespitinden sonra 3 litre antifiriz almanızı tavsiye ederim .
 
Benim R19 1.6 RT 96' Karb. genleşme kavanozunda ne zaman suyu max seviyesine getirsem 1 hafta sonra min seviyesine iniyor. Bir gün bıktım ve bıraktım su eklemeyi, 3 ay sonra baktım ki hala min seviyesinde. Benim tahminim. Genleşmek için bir hacme ihtiyaç duyuyor. Genleşme kavanoz kapağındaki siboptan basınç fazlasını buharla atıyor. Belli bir boş hacim oluşunca kendi kendine dengeliyor. Yine de takip etmek lazım. Su kavanozdan kaybolursa geçmiş olsun... :)
 
ben her hafta su kabına su ekliyorum.kaçak var ama bulacak usta yok.tüm hortumları alıp değiştireceğim.
 
Geri
Üst