Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Subapların üzerinde vidaları var gevşetirsen arası açılıyor sıkarsan kapanıyor.. motor çalışmazken el frenini çek arabayı boşa al üst kapağı aç elinle pervaneden motoru çevir sübaplara baskı yapan kollar havadayken sente çakısını 2 sinin arasına sok vidadan gevşet veya sık.
Yukarıdaki Resimde Mavi renkle çizdiğim subaplar karburatörden gelen yakıtı ( benzin ve LPG ), sübap aşağı itildiği anda pistonun geri çekilmesiyle yakıt odasına emer. İşte sübap piyanosu ile sübap arasındaki boşluk çok fazla ise sübap geç aşağı itildiği zaman yakıtı geç emer motor güçsüz çalışır.
Aynı zamanda kırmızı renkli sübaplarda yanma odasındaki patlama esnasında oluşan dumanı motora vidalı bulunan manifolt denilen parça ile egzoza gönderir.
-Supap boşlukları (mm): Soğuk Sıcak
-Mavi renkliler Emme 0.15 0.18
-Kırmızı renkliler Egzoz 0.20 0.25
sente çakısını araya sokarak bu değerlerde ayarlayacaksın. Sübablar yukarıdayken yani aşağı itilmemiş halde yap.
araya mutlaka bu sente çakısı girmeli yoksa sübap piyanosunu kırarsın boş yere masraf çıkartırsın.
Eğer pervaneden motoru çevirmek zor geliyorsa sol tekerleği kriko yardımı ile kaldır 3. veya 4. vitese tak tekerlektende sübapları hareket ettirebilirsin.
Ve Bu videoyu izlemende fayda var. Ama Motor Stop halindeyken ayarlamanı öneriyorum