Sorununuz sadece lpg ecu sünün yazlımıdan kaynaklanıyor.Yani aracınızın lpg ayarları rolantide yapılmış, yol koşullarında da yapılmadığı için yeni araçlarda çok uzun kmler lpg kullanımında böyle sorunlar oluyordu.Araç 80 km sonra sizin dediğiniz gibi sorunlar çıktı. Aracı 40 km de bir kontak kapatıp tekrar çalıştırıyorduk. Bu seferde 20 - 30 km sonra yapmaya başladı.
Arızanın sebebi bilhassa klima açıkken uzun yolda yapıyordu.Aracın kendi benzin ecu sünde LFT (uzun süreli yakıt hata düzelme ) ve SFT (kısa süreli yakıt hata düzeltme ) adı geçen değerler var. Bunlar uzun olanı LFT 50 ile 200 km arası kullanım durumunda kendini ortalama olarak hava yakıt oranını kaydediyor, SFT ise gaz pedalının konumuna göre anlık olarak hava yakıt idealini hesap ediyor. Bu durumda SFT de problem olmuyor.Sıkıntı LFT de doğuyor.
LFT 0.00 olmalı bu değer - eksi düşerse benzin ecu su kendini fakir karışıma göre ayarlar ve bahsettiğiniz lpg de uzun kullanımdaki sıkıntılar ortaya çıkıyor. + artı değerlere çıkarsa aracınız fazla yakıt verir katalitik konvertör lambası yanar (motor resmi olan arıza lambası) ve aracınız benzine göre lpg de daha iyi gittiği hissine kapılırsınız.
ARACINI LPG CİYE GÖTÜRÜP BU ŞİKAYETLERİ SÖYLEYİN. ARACIN KENDİ BEYNİNİ PORTATİF OBD TEST CİHAZINA BAĞLAYIP BU DEĞERLERİ KONTROL ETMESİNİ İSTETİN.LFT DEĞERİ 0 DEĞİLSE SİZDEN ARACINIZI 2 - 3 GÜN SADECE BENZİNDE KULLANMAK ŞARTIYLA LFT O SIFIRA YAKIN BİR DEĞER ALACAKTIR.BUNDAN SONRA LPG AYARI YAPILIRSA SORUNUNUZ BÜYÜK İHTRİMALLE ÇÖZÜM BULACAKTIR.