Talisman alırken nelere dikkat etmeliyim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan pars_21
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

pars_21

Kayıtlı Üye
10-Balıkesir
Katılım
4 Şub 2024
Mesajlar
8
Tepkime puanı
4
Puanları
3
Merhaba değerli forum sakinleri. Yakın zamanda Allah nasip ederse renault talisman almak istiyorum hayalimdeki araba diyebilirim bayanlarada çok yakıışıyor :) siz değerli forum üyelerinden alırken nelere dikkat etmem gerektiğini öğrenmek istiyorum neresine baktırmalıyım İzmir Balıkesir bursa da nereye eksper yaptırabilirim bir bayan olarak sanayiye girdiğimde çok rahatsız edici durumlar ile karşılaşıyorum amacım 1.6 dci icon 160 bg versiyonundan almak annem ve babam hasta uzun yolda onları rahat ettirmek istiyorum siz değerli bilgi sahibi üyelerin yorumlarını önerilerini bekliyorum
 
Deniz hanım öncelikle şimdiden aracınız hayırlı olsun. İzmir, Balıkesir ve Bursa'da piyasada iş yapan kurumsal birçok eksperlik firması var. Bunlardan birisini tercih edebilirsiniz. Pilot Garage, Dynobil, Dynoplus, Otorapor bunlardan bazıları. Bu tarz kurumlarda problem yaşayacağınızı sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: pars_21
aslında en garanti eksper Renault yetkili bayi eksperidir ama piyasa fiyatlarına göre bir tık pahalıdır.. kurumsal eksper firmaları ve kapsamlı eksper sebebini yaptırmanız da fayda var tabiii ve mutlaka sizin bulduğunuz bir firmaya gidin araç sahibinin önerdiği firmalar genelde tanıdık çıkabiliyor şimdiden hayırlı olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: pars_21 ve ADMİN
Bahsettiğiniz illerde Tarcanlar Oto Ekpertiz varsa oraya gidin derim...
 
  • Beğen
Tepkiler: pars_21 ve ADMİN
Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim hepinize peki birde 1.6 dci 160 4 control araç almak istiyorum şu aksamına şu bölümüne özellikle baktırın dediğiniz bir durum var mı son olarak bunu sormak istiyorum gerekirse kuzenimi de götüreceğim vereceğiniz bilgileri ona aktarayım
 
4 ws yani 4 control araçlarda aracın arka tekerlerinin ön tekerleme oran ile 3 te 1 oran ile terse dönmesi gerekir yani siz sağa çevirirsiniz arka tekerlek hafif şekilde sola döner tabi ki ilk kontrol edeceğiniz özelliği bu olmalı

kaporta kısmında boya vs takıntınız yoksa ön şasi uçlarına kapı içi direklerine ve bagaj havuzuna dikkat etmenizi öneririm bu bölgeler aracın kontrol ettiğiniz bölgesinden ağır kazalar yapmış mı yapmamışmı bilgisini size verir bu bölgelere kadar ulaşan hasarlar genelde ağır kazalardır..

airbag kontrolleri en önemli kontrollerde birtanesidir aracın airbag kontrollerini mutlaka yaptırın


bilhassa otomatik vites araçların sanzıman kontrolleri de önem arz etmektedir yokuşlar da kaydırmaması gerekir mesela vites geçişlerini hissetmemeniz de gerekir

Olası bir cam tavanlı aracın denk gelmesi durumunda su sızdırıp sızdırmadığına bakınız.

Haricin de eksperler geri kalanı halleder zaten
Bu arada aracın üterimi sanirim 2023 subat ayında sonlanmıştı 2022 de olabilir seneyi tam şey edemedim ama seçiminiz gerçekten başarılı
 
  • Beğen
Tepkiler: pars_21 ve *USTA
4 ws yani 4 control araçlarda aracın arka tekerlerinin ön tekerleme oran ile 3 te 1 oran ile terse dönmesi gerekir yani siz sağa çevirirsiniz arka tekerlek hafif şekilde sola döner tabi ki ilk kontrol edeceğiniz özelliği bu olmalı

kaporta kısmında boya vs takıntınız yoksa ön şasi uçlarına kapı içi direklerine ve bagaj havuzuna dikkat etmenizi öneririm bu bölgeler aracın kontrol ettiğiniz bölgesinden ağır kazalar yapmış mı yapmamışmı bilgisini size verir bu bölgelere kadar ulaşan hasarlar genelde ağır kazalardır..

airbag kontrolleri en önemli kontrollerde birtanesidir aracın airbag kontrollerini mutlaka yaptırın


bilhassa otomatik vites araçların sanzıman kontrolleri de önem arz etmektedir yokuşlar da kaydırmaması gerekir mesela vites geçişlerini hissetmemeniz de gerekir

Olası bir cam tavanlı aracın denk gelmesi durumunda su sızdırıp sızdırmadığına bakınız.

Haricin de eksperler geri kalanı halleder zaten
Bu arada aracın üterimi sanirim 2023 subat ayında sonlanmıştı 2022 de olabilir seneyi tam şey edemedim ama seçiminiz gerçekten başarılı
Burak bey ilginiz için çok teşekkür ederim ancak bir sorum olacak alım esnasında edc kontrolü yapmak için arabayı bir rampada mı kaldırmamı önerirsiniz bu işin ipucu var mı ?
 
sanzımanı cıplak gözle kontrol etmeniz mümkün değil öncelikli kontrol mekanizmanız vites geçişleri, vites yükseltmeli ve düşürmelerin de aracın sarsılmaması bune her mod da kontrol etmelisiniz bunun ile birlikte evet araç ı bir rampa da durdurum ve tekrar kaldırmayı deneyin aracın geri kaymaması gerekir yani çok hafif salması problem yaratmaz ama aşırı kaymaları maalesef sağlıksız bir şanzımana işaret.
 
Burak bey ilginiz için çok teşekkür ederim ancak bir sorum olacak alım esnasında edc kontrolü yapmak için arabayı bir rampada mı kaldırmamı önerirsiniz bu işin ipucu var mı ?
Yetkili serviste aracı bilgisayara bağlatarak EDC şanzımanın bütün verilerine ulaşabilirsiniz, vites beyinlerinde ki en ufak arıza ve baskı balatada ki aşınmaya kadar sistem gösterecektir...
 
  • Beğen
Tepkiler: *Burak Yılmazer
Hepinize verdiğiniz bilgiler için çok ama çok teşekkür ederim sayenizde bilgi sahibi oldum tekrardan çok teşekkür ederim sağlıcakla kalın hepinizden Allah razı olsun
 
Geri
Üst