talisman spacer uygulaması..(jantların gövdeye sıfırlanması)

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
48
arkadaşlar selam..genelde her aldığım araca bu uygulamayı yaparım..jantların gövde içinde kalmasının araca görselde çok şey kaybettirdiğini düşünüyorum..ayrıca lastik aralarını genişlettiği için viraj hakimiyetini de oldukça olumlu etkiliyor..yapmak isteyen arkadaşlar olursa teknik detayını buradan paylaşabilirim..

baştan 3. resim ön tarafın spacersiz yani flanşsız hali...fark belli olsun diye koydum..

malzeme 7075 kalite aliminyumdur..yaklaşık işlenmemiş hali 11 kilo gibi..kilosu 30 TL malzemenin...330 TL..
daha düşük kalite aliminyum kullanılamaz..hayati değeri yüksek bir parça çünkü..orjinal bijonları ile spacer araca tutturuldu (6. resim)
malzemeyi kendi atölyemde işledim..torna işçiliği bana aittir..
korozyon dayanıklılığı için üzeri eloksal kaplama ve yüzey sertleştirme yapılmıştır 45 TL..
m12x1.5 diş saplama alındı 20 adet 75 TL..
krom kaplamalı bijon somunu alındı 20 tane 100 TL..

toplamda malzeme fiyatı 330+45+75+100=550 TL..tuttu..
piyasada spacer takımı kaliteli olmak şartıyla 750 - 1000 TL arasında daha karlı oldu denilebilir..

Not : Arkadaşlar talismanlarda bijon aralıkları 114.3x5 tir bu ölçülerdeki tüm jantlar uyar araca..ayrıca porya çapı (jantın oturtulduğu çap) 66 dır..
porya çapının yüksekliği önlerde 17 mm arkalarda ise 23 mm dir..

resim 1.

0zEp3V.webp


Resim 2.


4zaVNY.webp


Resim 3.


JDQzjE.webp


Resim 4.


ODozj3.webp


Resim 5.


zM0pNg.webp


Resim 6.


NDZ2mN.webp


Resim 7.


g6OYaL.webp


Resim 8.


qvGN7W.webp

siteyenasıl Autocad dosyası ekleyeceğimi bulamadım o yüzden ekrandan foto çekip ekledim..


Ön jantlar için Resim 1.


Y6gp0k.webp


Arka jantlar için Resim 2.


mo2pVY.webp


buda AutoCad dosyası


http://s7.dosya.tc/server8/9dlzt7/talisman-spacer.rar.html
 
Son düzenleme:
arkadaşlar selam..genelde her aldığım araca bu uygulamayı yaparım..jantların gövde içinde kalmasıyla aracın görselde çok şey kaybettirdiğini düşünüyorum..ayrıca lastik aralarını genişlettiği için viraj hakimiyetini de oldukça olumlu etkiliyor..yapmak isteyen arkadaşlar olursa teknik detayını buradan paylaşabilirim..

0zEp3V.webp

4zaVNY.webp

JDQzjE.webp

ODozj3.webp

zM0pNg.webp

NDZ2mN.webp

g6OYaL.webp


qvGN7W.webp


teknik resimlerinide ekleyeceğim..

Hayırlı olsun.Gerçekten görüntü bayağı değişmiş.Daha hoş görünüyor.
 
Atolyesi olmayan arkadaşlar herhangi bir tornacıda yaptırabilir..
 
Hayırlı olsun.Gerçekten görüntü bayağı değişmiş.Daha hoş görünüyor.


hem araç daha sportif duruyor o da hoşuma gidiyor..hemde çok kaslı duruyor...önler 20 mm büyütüldü..arkalar 26 mm
arkaların porya ölçüsü farklı o yüzden önlerdeki flanşla arkaların flanşı farklı işleniyor...teknik detay ekleyeceğim..
 
Son düzenleme:
Detayları bekliyorum.
 
Hayırlı olsun elinize sağlık çok güzel olmuş [emoji122] CNC torna galiba işçilik de gayet güzel
 
Detaylı parça ve maliyet bilgileri için de teşekkürler.
 
Hayırlı olsun elinize sağlık çok güzel olmuş [emoji122] CNC torna galiba işçilik de gayet güzel

cnc torna değil normal torna...cnc tornada işletmeyi düşündüm fakat maliyet bu sefer yükseliyor..kendimde tos torna var onda elde işledim..
fakat üzerindeki delikler CNC dik işlemde açtım..atölyede dik işlem bulunduğu için sorun olmadı...autocad ve katı model resmini paylaşacağım buradan..
 
arkadaşlar Autocad dosysını nasıl ekleyeceğimi bilmediğimden direk çizim ekranından foto çektim ekledim..umarım işinize yarar..
 
Autocad dosyasınıda başka paylaşım sitesinden yükledim en sonda indirebilirsiniz..
 

Benzer Konular

Geri
Üst