Tavan aydinlatmasi kısık bir bicimde surekli yaniyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Radagast
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Radagast

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2018
Mesajlar
64
Tepkime puanı
0
Puanları
6
Yaş
29
Forumda baktim ama bulamadim aliexpressten t10 led aldim dun aksam bagaj aydinlatmasina uyguladim daha onceden tavan aydinlatmasinda zaten led mevcuttu bir sikinti yoktu fakat daha demin surekli yandigini fark ettim bunun onune nasil gecebilirim? Veya daha once yasayan varmi
 
Yanan tavan mı, bagaj aydınlatması mı kardeşim?
 
Merhaba.Ben bagaj lambasında yaşadım aynısını.Led kalitesine göre değişiyor sanırım.İşin ilginç yanı,aynı ledleri ayak aydınlatmasında kullandım ancak onlarda kısık yanma olayı olmadı.
 
EML Elektronik bölümü mezunu bir insan olarak açıklamaya çalışayım;

LED Nedir? (Wiki)
LED, yarı-iletken, diyot temelli, ışık yayan bir elektronik devre elemanıdır. 1920'lerde Rusya Sovyet Federatif Sosyalist Cumhuriyeti'nde icat edildi ve 1962 yılında Amerika'da pratik olarak uygulanabilen elektronik bir bileşen haline getirildi.

Diyot Nedir?

diyot1.webp

Diyot tek yöne elektrik akımını ileten bir devre elemanıdır. Diyotun P kutbuna " Anot ", N kutbuna da " Katot " adı verilir. Diyot N tipi madde ile P tipi maddenin birleşiminden oluşur. Bu maddeler ilk birleştirildiğinde P tipi maddedeki oyuklarla N tipi maddedeki elektronlar iki maddenin birleşim noktasında buluşarak birbirlerini nötrlerler ve burada " Nötr " bir bölge oluşturular. Yandaki sekilde Nötr bölgeyi görebilirsiniz. Bu nötr bölge, kalan diğer elektron ve oyukların birleşmesine engel olur.

diyotgr.webp

Yandaki grafikte doğrultmaç diyotlarının doğru ve ters polarlama durumundaki karakteristik eğrisi gösterilmektedir. Bu grafikte iletim bölgesi diyotun doğru polarlama durumunda olduğu bölgedir. Grafikte görüldüğü gibi doğru polarlama durumunda diyota uygulanan voltaj belli bir değeri aştıktan sonra diyot iletime geçmektedir. Bunun nedeni diyotun yapımında kullanılan maddelerin bileşim yüzeyinde oluşan gerilim settidir. Bu voltaj değerine eşik gerilimi denir.

Eşik gerilimi germanyumdan yapılan diyotlar için yaklaşık 0,2-0,3 V, silisyumdan yapılan diyotlar için ise yaklaşık 0,6-0,7 V değerindedir. Eşik gerilimi diyotun çalıştırıldığı sıcaklığa göre de bir miktar değişebilir. Örneğin; germanyum diyot 25 °C 'de çalıştırıldığında 0,2 V, 60°C 'de çalıştırıldığında 0,1 V eşik gerilimine sahiptir. Diyotların sıcaklığı arttıkça karakteristik özellikleri değiştiğinden germanyum diyotların sıcaklığı 90 °C 'yi, silisyum diyotların sıcaklığı ise 175 °C 'yi geçmemelidir. Diyotların sıcaklığı üzerlerinden geçen akımla doğru orantılı olarak artar. Her diyot kendisi için belirtilen akım değerinde güvenli olarak çalışır.

Tüm bu durumların önüne geçmek için LED 'in + ucuna seri şekilde direnç bağlanmalıdır.

Direnç Nedir?
Elektrik devrelerinde direnç, bir iletken üzerinden geçen elektrik akımının karşılaştığı zorlanmadır. Mekanik sistemlerdeki sürtünmeye benzer özellikler gösterir. Direncin birimi Ohm (Ω)’dur. Denklemlerde R harfi ile gösterilir. Elektronik devrelerde direncin sembolü 2 farklı şekilde gösterilebilir:
 
Merhaba.Ben bagaj lambasında yaşadım aynısını.Led kalitesine göre değişiyor sanırım.İşin ilginç yanı,aynı ledleri ayak aydınlatmasında kullandım ancak onlarda kısık yanma olayı olmadı.
En son bagaja taktigim ledi sokecegim bakalim duzelecekmi ayni ledleri park isiklarinada taktim bir sorun yoktu sanirim bagajdaki ledi baglarken bir hata yaptim
 
EML Elektronik bölümü mezunu bir insan olarak açıklamaya çalışayım;

LED Nedir? (Wiki)
LED, yarı-iletken, diyot temelli, ışık yayan bir elektronik devre elemanıdır. 1920'lerde Rusya Sovyet Federatif Sosyalist Cumhuriyeti'nde icat edildi ve 1962 yılında Amerika'da pratik olarak uygulanabilen elektronik bir bileşen haline getirildi.

Diyot Nedir?

diyot1.webp

Diyot tek yöne elektrik akımını ileten bir devre elemanıdır. Diyotun P kutbuna " Anot ", N kutbuna da " Katot " adı verilir. Diyot N tipi madde ile P tipi maddenin birleşiminden oluşur. Bu maddeler ilk birleştirildiğinde P tipi maddedeki oyuklarla N tipi maddedeki elektronlar iki maddenin birleşim noktasında buluşarak birbirlerini nötrlerler ve burada " Nötr " bir bölge oluşturular. Yandaki sekilde Nötr bölgeyi görebilirsiniz. Bu nötr bölge, kalan diğer elektron ve oyukların birleşmesine engel olur.

diyotgr.webp

Yandaki grafikte doğrultmaç diyotlarının doğru ve ters polarlama durumundaki karakteristik eğrisi gösterilmektedir. Bu grafikte iletim bölgesi diyotun doğru polarlama durumunda olduğu bölgedir. Grafikte görüldüğü gibi doğru polarlama durumunda diyota uygulanan voltaj belli bir değeri aştıktan sonra diyot iletime geçmektedir. Bunun nedeni diyotun yapımında kullanılan maddelerin bileşim yüzeyinde oluşan gerilim settidir. Bu voltaj değerine eşik gerilimi denir.

Eşik gerilimi germanyumdan yapılan diyotlar için yaklaşık 0,2-0,3 V, silisyumdan yapılan diyotlar için ise yaklaşık 0,6-0,7 V değerindedir. Eşik gerilimi diyotun çalıştırıldığı sıcaklığa göre de bir miktar değişebilir. Örneğin; germanyum diyot 25 °C 'de çalıştırıldığında 0,2 V, 60°C 'de çalıştırıldığında 0,1 V eşik gerilimine sahiptir. Diyotların sıcaklığı arttıkça karakteristik özellikleri değiştiğinden germanyum diyotların sıcaklığı 90 °C 'yi, silisyum diyotların sıcaklığı ise 175 °C 'yi geçmemelidir. Diyotların sıcaklığı üzerlerinden geçen akımla doğru orantılı olarak artar. Her diyot kendisi için belirtilen akım değerinde güvenli olarak çalışır.

Tüm bu durumların önüne geçmek için LED 'in + ucuna seri şekilde direnç bağlanmalıdır.

Direnç Nedir?
Elektrik devrelerinde direnç, bir iletken üzerinden geçen elektrik akımının karşılaştığı zorlanmadır. Mekanik sistemlerdeki sürtünmeye benzer özellikler gösterir. Direncin birimi Ohm (Ω)’dur. Denklemlerde R harfi ile gösterilir. Elektronik devrelerde direncin sembolü 2 farklı şekilde gösterilebilir:
Bu konulara hicte yabanci degilim
hocam eml pano montorlugu ve elektronik otomasyon myo mezunuyum ikrah geldi bu konularda ama sanirim sorun bagaja taktigim ledden dolayi kaynaklaniyor
 
Bu konulara hicte yabanci degilim
hocam eml pano montorlugu ve elektronik otomasyon myo mezunuyum ikrah geldi bu konularda ama sanirim sorun bagaja taktigim ledden dolayi kaynaklaniyor

Döneminde doblom varken parklara led bağlamıştım. Sinyalin yanıp sönme süresi hızlanmıştı. Normal lamba yapısındaki tel gereği akıma bir direnç uyguluyor. Haliyle yerine led koyunca devre düzensizleşiyor. Benim aracımda torpido, tavan, bagaj, parklar led olmasına rağmen hiç bir sıkıntı yaşamadım.
 
Sorunu cozdum su sekilde en son degistirdigim bagaj lambasini eski ampulunu taktim sorun duzeldi
 
Geri
Üst