Şimdi biraz araştırma yaptım ve alıntılarla devam ediyorum:
Sistemimizin adı [h=1]
electro power steering .[/h]Genel özellikleri;
başlıca avantajı, sadece kullanıldığında enerji tüketmesidir. hidrolik direksiyon, motora park halindeyken bile yük bindirirken eps düz bir sürüşte varla yok arası elektrik çeker. başka bir deyişle eps sistemi sadece direksiyonu oynattığınızda elektrik çeker, o da hidroliğin ihtiyaç duyduğundan çok daha düşük bir miktardır. honda jazz gibi düşük tüketim odaklı tasarlanan otomobillerin vazgeçilmezidir. ayrıca çok daha az enerji harcamasına rağmen hidrolikten çok daha hafiftir; eps kullanmaya alışan biri, standart bir hidroliği genellikle çok sert bulacaktır.
- eps, hızlandıkça ağırlaşan direksiyon demek değildir. eps'li olup da hıza duyarlı direksiyon sunmayan (jazz da dahil olmak üzere) çok çeşitli otomobiller bulunmaktadır.
- eps'nin tek dezavantajı, en iddialı örneklerinde bile hidrolik direksiyona göre daha hissiz kalması, hatta sürücünün komutlarına modelden modele değişen oranda geciken bir tepki vermesidir. neticede direksiyondaki geri besleme hissi eps'lerde (şimdilik) daha zayıftır.
Alıntıdır.
Umarım bir faydam dokunmuştur.