diğer forumda ilk söylediğimde herkes bilim adamı, internet dâhisi vs diye dalga geçmişti, ne desem ben kötümserdim hatta başka markaların fanatiğidim.
ama gerçek şuki aynen kelimesi kelimesine söylediğim doğru çıkıyor ve start stop ile söylediğim sorun yaşanıyor ve önlem olarakta türkiyede kaldırılmış.
sorun şu arkadaşlar start stop devreye girdiğinde turbo pervanesi binlerce devirde halen dönerken motor çat diye kapanırsa o turbodan ömür beklemeyin kaldıki bizdeki turbo zaten motor hacmine göre alt devir odaklı zaten küçük şecilmiş neredeyse tüm motor devirlerinde devreden olan bir turbo.
şunu düşünün, A noktasındaki ışıktan kalktınız abanmak bir yana gayetde normal kalktınız ve 2500rpmde vites attınız 1-2-3 vitesleri sırasıyla değiştirdiniz ivmeleniyorsunuz o sırada, bu durumda motor normal devirlerinde çalışsa bile turbo %100 devrededir ve neredeyse 90,000-120,000 devirle dönmektedir.
işte tam o anda karşınıza ışık çıkar birden sarı kırmızı derken siz durusanız ve araç start stop devreye girip motor sönerse motor namına yağ beslemesi durduğu için bir derece kötü bir durum yaşanır ve pistonlar,krank vs yağ basıncı düşük şekilde birkaç tur atar.
ama asıl tecavüz turbonun başına gelir çünkü o turbo bir yüke bağlı bir parça değildir, bir kasa yada bir şanzıman onu yavaşlatmaz ve az önce 120,000 rpmde dönen o turbo start stop devrede olduğu için motor durduğu için yağ içine pompalanamaz kurru kuru 120,000rpmden sıfıra kadar döner, emin olun bu istediğiniz bir durum değildir.
buna Bmw,Mercedes ,honda , Toyota şöyle bir çözüm getirmiş, motor dursa bile yağ pompası eski usul kayışla motora bağlı sistem değil yeni sistem olan elektronik beslemeli ve motor dursa bile 30sn kadar yağ pompalamaya devam ediyor ve dolayısyla mtoroda turboda korunuyor.
diyeceğim şu 2kuruş kurtacam diye yerinizde olsam start stopu kullanmazdım emin ol bu bizdeki sistem mantıklı olsaydı rakipler kullanmaya devam ediyor olurdu.
şimden duyar gibiyim çıkacaktır birkaç Renault fanatiği,internet veri dâhisi ve ortaya bir belgeye dayanmadan çıkıp Renault bunu maliyet için zart zurt için kaldırdı diyecektir benimde cevabım ona hee kardeş hee olacaktır
