Vitesi boşa alma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aliok1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aliok1

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2011
Mesajlar
72
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar özellikle büyük şehirlerde ,şehir içinde sıkışık tafikte dur-kalk ve ışıklarda bekleme yaparken vitesi boşamı almalıyız yoksa araç viteste iken debriyaja basılımı beklemeliyiz.Hangisi daha sağlıklıdır?
 
Sanırım arasında bir fark yok, ayağınızın ağrımaması için boşa alıp beklemek tabi daha iyi :)


Sent from my New iPad using Tapatalk
 
boşa alın, viteste tutup debrıyajlamak da rısk var, hem debriyaj balata erken aşınır hemde pedal kaçarsa ön tampon ezilmesi olabilir...:cool:
 
boşa alın, viteste tutup debrıyajlamak da rısk var, hem debriyaj balata erken aşınır hemde pedal kaçarsa ön tampon ezilmesi olabilir...:cool:

Bilal abi aşınma nasıl olucak ki pedala basili tutmakla aydınlatır mısın biraz :)
Tampon ezilme olayına katılıyorum ama :D


Sent from my New iPad using Tapatalk
 
boş yere baskı yapmamak gerekiyor. boşa almak iyidir..
 
KONU 1: KAVRAMA (DEBRİYAŞ) SİSTEMİ:
A- GÖREVİ

İlk kalkışta sarsıntısız bir hareket sağlamak, hareketin sağlanması veya hareket esnasında da; motordan şanzumana giden hareketi kesmek veya birleştirmektir. Ayrıca vites değiştirme Olanağı sağlar.
B- PARÇALARI
- Volan
- Debriyaj balatası
- Debriyaj pedalı
- Debriyaj baskısı
- Debriyaj bilyası
C.SİSTEMİN ÇALIŞMASI
Hareketini volandan alır. Debriyaj balatası; ortasındaki piriz, direk mili vasıtasıyla hareketi şanzumana iletir Hareket debriyaj pedalına basıldığında debriyaj teli yardımıyla, debriyaj çatalına, oda debriyaj bil yasının baskı parmaklarının bastırılmasını sağlar. Böylece volan ve balatası bir birinden ayrılarak hareketin volanda kalması sağlanır. Debriyaj balatası dönmediği için şanzumana hareket gelmez, sürücü bu esnada vites değiştirir veya boşa alır.
D.BAKIMI VE BASIT ARIZALARI
• Debriyaj Balatasının Sık Aşınmasının Sebepleri
- Ani ve sert kalkışlar (Patinaj),
- Yokuş yukarı yarım debriyajla durmak,
- Seyir esnasında sol ayağı pedal üzerinde tutmak,
• Debriyaj bilyesinin sık sık bozulmasının Sebepleri:
Gereksiz ve devamlı olarak sol ayağın pedal tutulması.
• Debriyaj Ayarının Önemi:
Bir debriyajda ayırma ve kavrama noktaları ayarsızsa
- Araç sarsıntılı kalkış yapar,
- Vites değiştirirken zorlanır, ses yapar,
- Vites dişlileri ve debriyaj parçaları aşınır.
• Debriyajın Kaçırmasının Sebepleri:
- Debriyaj balatasının aşınması,
-Debriyaj balatasının sıyrılması,
- Debriyaj balatasının yağlanması,
- Debriyaj pedal boşluğunun fazla olması.
• Vites kutusu ve diferansiyelin yağı -azalırsa; ses ve sürtünme artar, aşınma fazla olur...ıslık
 
Boşa almak çok daha iyidir bence ben çoğu zaman boşta bayır aşağı salıyorum direk trafik yoksa gayet mükemmel oluyor =))
 
boşa alın
 
debriyaja basılı tutarsan bilyayı bozarsın, ışıklarda boşa alır el frenini çeker beklerim
 
bosa almak iyidir... baskı balatayı bitirir debriyaja basmak...
 
Geri
Üst