- Katılım
- 11 Eki 2010
- Mesajlar
- 250
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 0
slm arkadaşlar...
aracı olan arkadaşların muhabbetlerinde ilk konuşma kaç kuruş yakıyor diye başlarız...
bu yakıt miktarı bir çok etkene dayanır.
1-ARAÇTAN KAYNAKLANAN SEBEPLER
aracın agırlıgı
aracın hava kesit alanı
motorun durumu
motorun teknolojisi
VS...
2-HAVA ŞARTLARI
yagmurlu
karlı soguk
güneşli
ılık
vs...
3-BİRDE şöförden kaynaklanan sebepler vardır.
eger şöfer aracı düzgün kullanmazsa
aynı aracı kullanan farklı şöferler arasında ÇOK FARKLI yakıt oranları karşımıza cıkabilir.
aracı az yaktırmak icin yapmanız gerekenler
1-aracı kaldırırken hafif gazla kaldırmaya çalışın(motor devrinin düşük oldugu devir)
2-vites deişimlerini düşük devirlerde yapın
3-hızlanmak istediginizde ani gaz vererek deilde aracın kendi kendine hızlanmasını bekleyin
4-ani duruş ve kalkış yapmayın
halk icersinde düşük devrin zararlı oldugu söylenir.
halbuki düşük devir motorun ve aracın hareketli parçalarının ömrünü uzatır.
fabrika bile yüksek devrin zararlı oldugunu belirtmek icin motor devir saatinde yüksek devirlere sarı ve kırmızı ile işaret koymuştur. düşük devir zararlı olsaydı düşük devirlerede işaret koyardı...
bu kurala uyarsanız ARACINIZ HEM AZ YAKAR HEMDE MOTOR VE HAREKETLİ PARÇALARIN ÖMRÜ UZAR..
KENDİMDEN örnek vereyim
benim aracım 250.000 km ye geldi ve hala BASKI BALATA DEİŞMEDİ motor rektefiye görmedi...
yakıttan ve parçadan tasarruf etmek istiyorsanız bu söylediklerimi yapmanızda fayda var.
aracı olan arkadaşların muhabbetlerinde ilk konuşma kaç kuruş yakıyor diye başlarız...
bu yakıt miktarı bir çok etkene dayanır.
1-ARAÇTAN KAYNAKLANAN SEBEPLER
aracın agırlıgı
aracın hava kesit alanı
motorun durumu
motorun teknolojisi
VS...
2-HAVA ŞARTLARI
yagmurlu
karlı soguk
güneşli
ılık
vs...
3-BİRDE şöförden kaynaklanan sebepler vardır.
eger şöfer aracı düzgün kullanmazsa
aynı aracı kullanan farklı şöferler arasında ÇOK FARKLI yakıt oranları karşımıza cıkabilir.
aracı az yaktırmak icin yapmanız gerekenler
1-aracı kaldırırken hafif gazla kaldırmaya çalışın(motor devrinin düşük oldugu devir)
2-vites deişimlerini düşük devirlerde yapın
3-hızlanmak istediginizde ani gaz vererek deilde aracın kendi kendine hızlanmasını bekleyin
4-ani duruş ve kalkış yapmayın
halk icersinde düşük devrin zararlı oldugu söylenir.
halbuki düşük devir motorun ve aracın hareketli parçalarının ömrünü uzatır.
fabrika bile yüksek devrin zararlı oldugunu belirtmek icin motor devir saatinde yüksek devirlere sarı ve kırmızı ile işaret koymuştur. düşük devir zararlı olsaydı düşük devirlerede işaret koyardı...
bu kurala uyarsanız ARACINIZ HEM AZ YAKAR HEMDE MOTOR VE HAREKETLİ PARÇALARIN ÖMRÜ UZAR..
KENDİMDEN örnek vereyim
benim aracım 250.000 km ye geldi ve hala BASKI BALATA DEİŞMEDİ motor rektefiye görmedi...
yakıttan ve parçadan tasarruf etmek istiyorsanız bu söylediklerimi yapmanızda fayda var.
Son düzenleme: