yedek su deposundan su tasıyor

uğurbahçeli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2015
Mesajlar
40
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
arkadaslar selamlar herkeze 1.7 flas aracım normal çalışırken bir sorun yok ama stop ettikden sonra yedek su deposundaki su tasma yapıyor stop edince deponun icindeki su kapaga kadar yukselip bir miktar tastiktan sonra geri iniyor conta saglam diyor ustalar ama bu soruna bir cozum bulamadik kapagim yeni orjinal calisirken boyle bir sey yapmiyor sorun ne olabilir
 
ustalar her ne kadarda conta sağlam diyorlarsada conta çürümüş olabilir veya hararet yapılmış olabilir kapakta çatlak olabilir büyük bir ihtimalle komresörü suya veriyor bir ihtimal tüp beyni bozuk olabilir diyafram yırtık olursa gazı suya verir.
 
Üst yoruma ek olarak genleşme tankı kapağı sağlam olsa basıncı dışarı atar araç araç bir yerden soğutma suyuna basınç alıyor LPG sistemi -- conta bunlar kontrol edilmeli
 
ustalar her ne kadarda conta sağlam diyorlarsada conta çürümüş olabilir veya hararet yapılmış olabilir kapakta çatlak olabilir büyük bir ihtimalle komresörü suya veriyor bir ihtimal tüp beyni bozuk olabilir diyafram yırtık olursa gazı suya verir.

Üst yoruma ek olarak genleşme tankı kapağı sağlam olsa basıncı dışarı atar araç araç bir yerden soğutma suyuna basınç alıyor LPG sistemi -- conta bunlar kontrol edilmeli

yorumlarınız için teşekkürler bahsettiğiniz ihtimaller mantıklı geliyor fakat bana mantıksız gelen araç çalışır durumdayken hiç bir anormallik yok yani bu durumun araç stop ettikten sonra olması mantıksız geliyor
 
araçta suya yağ yağa su karıştırma yok buna dayanarak conta sağlam denilmesi ne derece doğrudur araç ısınana kadar egsozdan hafif hafif beyaz duman/buhar gibi atıyor bu esnada çok az damlalar halinde su geliyor buna da normal dedi gösterdiğim iki usta

aracın devir daimi normal fan açmada vs de sorun yok gözle görülür bir kaçak su akıtma görmedim
 
Stop edilen motor daha çok ısınır, motor bloğunda kalan su dolaşımı durduğu için ısınmaya devam eder genleşme kabındaki suya daha fazla basınç yapar. Radyatör de vb yerlerde kaçak olmadığına emin olun. Motor soğukken genleşme kabını açın radyatör fanı açana kadar kapak açık çalışsın havasını atsın sonra kapağı takın muhtemelen hava yapmış da olabilir.
 
Stop edilen motor daha çok ısınır, motor bloğunda kalan su dolaşımı durduğu için ısınmaya devam eder genleşme kabındaki suya daha fazla basınç yapar. Radyatör de vb yerlerde kaçak olmadığına emin olun. Motor soğukken genleşme kabını açın radyatör fanı açana kadar kapak açık çalışsın havasını atsın sonra kapağı takın muhtemelen hava yapmış da olabilir.

teşekkürler yorumunuz için bahsettiğiniz şekilde havasını alıyorum aracın fan açana kadar radyatör üst hortumdaki küçük vidadan tamamen su gelene kadar yedek depo kapağı açık şekilde havasını alıyorum aslına bakarsanız daha öncede flash ım vardı çokta yabancı değilim araca yani havasını alabildiğimi düşünüyorum ama malesef sorunu çozebilmiş degilim.

bununla beraber son iki gündürde kayışların o taraftan bir uğultu gibi ses gelmeye başladı videosunu ekliyorum acaba bu ses devirdaim den geliyor olabilirmi ses ile ilgili henüz bir ustaya göstermedim ama devirdaim ise acaba bu su taşırma olayıyla bir bağlantısı varmıdır ki

https://youtu.be/xfXW3Ezha4w

bu arada ses ara ara kesilip yeniden başlıyor
 
Su taşırma olayı üst kapak contası gidikse yapar şişiriyor yani silindirdeki basınç üst kapak contasından su kanalına geçiyor ve şişiyor. devirdaim gidikse hararette yükselir oda yakmış olabilir kapak contasını. ama oseside şu şekilde test edin Vkayış dediğimiz klima altarnatör devirdaim döndüren kayışı sökün tek tek bilyaları eliniz ile döndürün hızlıca boşluk hissederseniz veya uğultu titreme hissederseniz o bilya bozuktur
 
Su taşırma olayı üst kapak contası gidikse yapar şişiriyor yani silindirdeki basınç üst kapak contasından su kanalına geçiyor ve şişiyor. devirdaim gidikse hararette yükselir oda yakmış olabilir kapak contasını. ama oseside şu şekilde test edin Vkayış dediğimiz klima altarnatör devirdaim döndüren kayışı sökün tek tek bilyaları eliniz ile döndürün hızlıca boşluk hissederseniz veya uğultu titreme hissederseniz o bilya bozuktur

teşekkürler bahsettiğiniz şekilde kontrol edicem bilyaları su taşması konusunda söyledikleriniz çalışırken olmuyor yani çalısırken taşma sişme yada radyatör hortumlarinda sertleşme vs. hiç yok conta olsa bu şekilde olması lazım değil mi bende tam tersi araç stop ettikten sonra sadece yedek depo taşıyor
 
devirdaim değiştiniz mi?
 
Geri
Üst