Yeni Aracımla Aranızdayım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan zulfikar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

zulfikar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2015
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
merhaba değerli forum üyeleri. 2 hafta önce 2010 mdl. symbol 1.4 expression plus 75 hp araç aldım. araç 20 bin kmde. en son 17 bin de servise girmiş. bir sonraki 32 bin de. siz üstadlara sormak isteğim bir kaç sorum olacak. aydınlatırsanız memnun olurum.
1- triger setini değiştirmek gerekirmi? servisle görüştüğümde yıldan dolayı değişmesi gerektiğini söylemişti. servisin sunduğu 40 bin km ve 4 yıl.
2- expression plus dolu paket diye biliyorum ama aynı paket aynı yıl araçlarda 4 cam otomatik ve dijital klima var sanırım birde elekt. aynalar var.benimkinde yok. neye göre ayrılmış olabilir?
3- araçta kalkışlarda 2 bin devire gelmeden, biraz altındayken 1 saniyelik kayış sesi geliyor. motor soğukken geliyor diye tahmin ettim önce ama ısınıncada geldi. acaba hangi kayış olabilir? triger kayışıyla ilgisi var mıdır?
4- galiba benim araç 8 valf olanından. 16 valf ile arasında ne gibi farklar olabilir? (motor sesi,yakıt tüketimi,hızlanma,... gibi)
5- bu araca yazılımla hp artırmak mümkünmü ve maliyetlimidir? verim alınır mı? yakıt tüketimi artarmı?
6- araç rolentide direksiyonu sağa sola çevirdiğimde rolanti devri 1'e çıkıp iniyor. sanki gaz pedalına hafif dokunmuşsun gibi. bu araç için bu normalmidir? yoksa bir arızamı var? önceki aracımda yaşamıştım dikreksiyon yağ müşürü arızalı olabilir mi? gerçi ikisi tamamıyla birbirinden farklı marka ve araçlar.
şimdilik bu kadar. bilgi ve deneyimlerinize güvenerek yardımlarınızı bekliyorum. teşekkür ederim.
 
Aracın hayırlı olsun, triger seti 60.000 km veya 4 yılda bir değişir ve değiştirsen iyi olur...
 
Aracın hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler. Araç modelinden modeline göre trigere biçilen km değişir bende 2013 model megane 3 var ve servisin ön gördüğü 80.000 km ama yıl olarak ön görülen süre aynıdır 4 yılda bir değiştirirsen işi garantiye almış olursun. Saygılar :eyv


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Aracın hayırlı olsun, triger seti 60.000 km veya 4 yılda bir değişir ve değiştirsen iyi olur...
teşekkürler mustafa usta . peki bu bahsettiğim kayış sesi sizce trigerle alakalımıdır? bilginiz var mı?
 
Aracın hayırlı olsun, triger seti 60.000 km veya 4 yılda bir değişir ve değiştirsen iyi olur...
teşekkürler mustafa usta . peki bu bahsettiğim kayış sesi sizce trigerle alakalımıdır? bilginiz var mı?
 
Aracın hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler. Araç modelinden modeline göre trigere biçilen km değişir bende 2013 model megane 3 var ve servisin ön gördüğü 80.000 km ama yıl olarak ön görülen süre aynıdır 4 yılda bir değiştirirsen işi garantiye almış olursun. Saygılar :eyv


Sent from my iPhone using Tapatalk
teşekkür ederim. Allah kimseye kaza bela vermesin.
32.000 de servise girecek o zaman değiştireyim diyorum ama tabi bu da kelle koltukta gezmek gibi bişey olur sanki.
 
Son düzenleme:
Ailemize Hoş Geldiniz. Kazasız sürüşler.Keyifli Forumlar.






 
8v ve 16v araç arasında ki farkı şehiriçi kullanımda hissetmezsiniz fakat uzun yolda bu fark hissedilir. 16v daha yeni bir motor teknolojisidir. Aracın uzun yolda tıkanmamasını ve daha istikrarlı olmasını sağlar. Ayrıca yakıt tüketimi 8v bir araca göre daha düşüktür. 8v aracın avantajı ise daha basit bir sistem olduğu için bakım maliyetlerinin 16v araca göre daha düşük olması. Symbol bildiğiniz üzere ekonomik bir araç olarak üretilmiştir. Aracınıza yazılım yüklerseniz fabrikanın orjinal yazılımda koymuş olduğu engelleri kaldırmış olursunuz. Bu engeller motorun daha uzun ömürlü olması ve yakıt tüketiminin düşük olması için konulan koruyucu engellerdir. Ayrıca yazılımın etkisini gösterebilmesi için aracınıza çok yüksek motor devirleri çevirtmeniz lazım örn; 6500dev/dk gibi...Buda uzun vadede motora ciddi zararlar verir. Aracı ilk çalıştırmada rolantinin bir süre aşağı yukarı çalkalanması normal. Sesin kaynağı direksiyon pompası da olabilir sonuçta direksiyonu da çeviren bir power motor var bu arabalarda ve genellikle clioların ortak sorunu.
 
Geri
Üst