Yeni Kasa Ford Focus Tanıyalım

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepki puanı
0
Puanları
0
2015 Yeni Kasa Ford Focus’u Tanıyalım

2015-yeni-kasa-ford-focus-18-1024x768.jpg


Günümüzde kompakt sınıfın en seçkin modellerinden ford focus, yenilenme sürecine girdiğini sıkı ford takipçileri biliyordur. Bazı avrupa ülkelerinde fiyat listesi açıklanan yeni kasa ford focus‘u daha yakından tanımak isteyenler için öne çıkan yönleri ve teknik özellikleri ile kaleme aldım. Detaylara bekletmeden geçmek istiyorum ama ford focus’un tarihçesine de bakmadan olmaz.

1998 yılında “focus” modelinin ilk kasasını üreten ford markası, avrupa pazarına büyük ümitlerle girdi ve bu beklentisinin karşılığını da aldı. Ülkemizde de sevilen bu araç, 2004 yılında yerini ikinci nesle bıraktı. Özellikle hatchback versiyonuyla sevilen ikinci nesil, sınıfında yerini iyice sağlamlaştırmıştı. Takvimler 2012 yılını gösterdiğinde ise yollara son nesil çıktı. Artık daha yenilikçi tasarıma, güncel motor seçeneklerine ve teknolojik özelliklere yer veren firma, kompakt sınıfta en belirgin modellerinden birinin “ford focus” olduğunu kanıtladı. Nihayetinde aradan iki sene geçmesine rağmen rakiplerde boş durmadı ve kendini geliştirdi. Bu kısa sürede ford firması, zaten öne çıkan motor seçeneklerini daha da geliştirerek, makyajlı yeni ford focus 2015 modeli için hazırladı. Artık yeni versiyonu ile yollara çıkmaya hazır olan bu araca, gelin daha detaylıca bakalım.

Tasarımda, abisine çekmiş
Avrupa’da satışa sunulan yeni ford focus, tasarım anlamında yeni mondeo modelinden izler taşıyor. Aslında ailenin küçüğü fiesta’da makyajlı kasasında buna benzer değişim yaşamıştı. Bununla birlikte çizgi bozulmadı ve focus’ta ön far tasarımı ve ızgara yapısı ile bu benzerliği sürdürdü. Fakat arka alanda bariz bir değişim yaşanmadı. Bu hem sedan hemde hatchback kasalar için geçerli. İç mekanında dışa göre daha fazla değişim yaşayan aracın, direksiyon simidi artık 3 kollu, kokpit tasarımı elden geçmiş ve orta konsol üzerinde de belirgin değişimler yer alıyor. Aynı zamanda gösterge paneli üzerinde de makyaj operasyonu yaşayan aracın, rakiplerinin gerisinde kalmama adına değişimlere yer verdiğini görüyoruz. Avrupa satışına 10 dış renk seçeneği, 3 iç döşeme, 16-17-18 inç olmak üzere 9 farklı jant seçeneği ve 4 donanım paketi ile sunulan makyajlı focus modeline birazda donanım açısından bakalım.

Çağın gerisinde kalmayı sevmeyen otomobil
2015-yeni-kasa-ford-focus-20-300x182.jpg

Ford’un otomobil dünyasındaki köklü geçmişi ve derin alt yapısı, ona her segmentte nasıl davranacağı özelliğini de kazandırdığını ürettiği araçlardan iyi biliriz. Ford focus’ta bunun en bariz göstergesidir. Bu aracın ikinci neslinde rakiplerinin üst donanım seviyelerinde ülkemizde yer vermediği özelliklere bu firmanın yer verdiğine şahit olmuşumdur. Bu, üçüncü nesil ile de devam etti ve makyaj operasyonundan sonra da teknolojik özelliklerin donanım çatısı altında dolu dolu yer almış. O, mavi ekranlı geleneksel tarzdaki gösterge panelinin yerini artık renkli ekran aldı. Klima kontrol alanındaki yenilikte öne çıkıyor. Biraz volvo tarzını anımsatan bu alan, 2015 yeni kasa ford focus‘a yenilikçi görünüm kazandırmış. Aracın multimedya sistemini kontrol eden ekranda 8 inçlik dokunmatik ekrana emanet edilmiş. Ambiente, trend, business ve titanium olmak üzere 4 farklı donanımla avrupa satış listesine çıkan araç, 16 inçlik jantla standart olarak sunuluyor. 6 hoparlörlü ses sisteminin standart olarak sunulduğu araçta, 8 inçlik multimedya ekran business ve titanium seçeneklerinde sunuluyor. Ayrıca daha iyi ses sistemi isteyenler 10 hoparlörlü seçeneği de alabiliyor. Geri görüş kamera sisteminin opsiyon seçeneklerinde olduğu araçta, güvenlikte yabana atılmamış. ABS,EBD,TCS,ESP’nin standart olarak sunulduğu yeni focus’ta kör nokta uyarı sistemi, park asistanı, start-stop özellikleri de opsiyon listesinde sunuluyor. Birazda motor seçeneklerinden bahsedelim.

Daha küçük ama daha güçlü motorlarla yola devam…

Ford firmasının rakipleri arasında en çok rekabette olduğu konulardan birisi de motor alanında oluyor. Almanlarla adeta savaş içerisinde olan firma, tsi motorları için en büyük kozu olan ödüllü ecoboost motorları ile yola devam ediyor. Fakat, geliştirilmiş versiyonları ile bunu yapıyor. Artık 1.0 litrelik ecoboost seçeneklerinin yanında yeni ford focus için 1.5 litrelik ecoboost motorları da yer alacak. 150 ve 182 beygirlik bu üniteler, performansından ödün vermeyip ekonomiyi de elden bırakmayanlar için hizmet edecek. Küçük motor hacmi ve gücü ile ülkemizde ilgi göreceğini düşünüyorum. Ayrıca tüm ecoboost seçeneklerinde start-stop özelliği sunuluyor.

Peki dizel cephede yenilik var mı? Ford, firması dizel sevenler içinde 1.5 litrelik yeni ünitelerini sunuyor. 95, 105 ve 120 beygir seçenekleri ile optimize edilen bu motorla düşük yakıt tüketimi ve beklenti düzeyindeki performansı en iyi şekilde gerçekleştirmeyi hedefleyen ford firması, bu üniteleri de ford focus yeni kasa‘sında sunuyor. Bu arada dizel ünitelerin hepsinde start-stop seçeneği sunuluyor.

Genel olarak yeni ford focus hakkında aktaracaklarım bunlarla sınırlı kalıyor. Aracın ülkemizde satışı için net tarih yok. Fakat 2015 yılının ilk çeyreğinden sonra gelmeye başlayacağını düşünüyorum. Bu yüzden ford focus 2015 ne zaman Türkiye‘de olacağı konusunda net bilgi maalesef yoktur. Fiyat konusunda ise henüz belirlenmiş bir listeleme yok. Fakat almanya fiyatlarını baz alacak olursak 1.6 litrelik atmosferik seçeneğinin 50.000 TL’den , 1.0 litre 100 beygirlik seçeneğinin 53.000 TL’den, 1.0 litre 125 beygirlik seçeneğinin 62.000 TL’den ve eğer ülkemize gelirse 1.5 litre 150 beygirlik seçeneğinin 71.000 TL’den ve 1.5 litre 182 beygirlik seçeneğinin ise 78.000 TL’den satışa sunulacağını tahmin ediyorum. Dizel cephede ise 1.6 tdci seçeneğinin 65.000 TL’den, 1.5 tdci 95 beygirlik seçeneğinin 68.000 TL’den, 1.5 tdci 105 beygirlik seçeneğinin 71.000 TL’den ve 1.5 tdci 120 beygirlik seçeneğinin ise 73.000 TL’den satışa sunulacağını düşünüyorum. Bunlar tahmini değerlerdir. Bayiden veya başka bir resmi işletmeden alınmış değerlerdir.


2015 Yeni Kasa Ford Focus Teknik Özellikleri

Benzinli Seçenekleri

1.6 lt Ti-CVT (HB versiyon için) (benzinli)
Motor: 1.6 lt 85 bg 141 nm tork
Şanzıman: 5 ileri manuel
Performans: 0-100 km/s: 14.9 saniye – Maksimum hız: 170 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 8.3 / 4.6 / 5.9 / 136 g/km

1.6 lt Ti-CVT LPG (HB versiyon için)
Motor: 1.6 lt 115 bg 140 nm tork (benzin-lpg)
Şanzıman: 5 ileri manuel
Performans: Maksimum hız: 193 km/s
Benzin(LPG)
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 8.4(10.9) / 4.7 (5.6) / 6.0 (7.6) / 139 (122) g/km

1.0 lt ecoboost start-stop
Motor: 1.0 lt 100 bg 170 nm tork (turbo benzinli)
Şanzıman: 5 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 12.6-12.5-12.7 saniye – Maksimum hız: 187-185-185 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 5.9-5.7-5.9 / 4.2-3.9-4.2 / 4.8-4.6-4.8 / 109-105-109



1.0 lt ecoboost 125 bg start-stop
Motor: 1.0 lt 125 bg 170 nm tork (turbo benzinli)
Şanzıman: 6 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 11.1-11.0-11.2 saniye – Maksimum hız: 195-193-193 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 5.8-5.7-5.8 / 4.2-4.1-4.2 / 4.8-4.7-4.8 / 110-108-110

1.5 lt ecoboost 150 bg start-stop
Motor: 1.5 lt 150 bg 240 nm tork (turbo benzinli)
Şanzıman: 6 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 9.0-8.9-9.1 saniye
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 7.1-7.0-7.1 / 4.7-4.6-4.7 / 5.6-5.5-5.6 / 128-127-128

1.5 lt ecoboost 182 bg start-stop
Motor: 1.5 lt 182 bg 240 nm tork (turbo benzinli)
Şanzıman: 6 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 8.7-8.6-8.8 saniye
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 7.1-7.0-7.1 / 4.7-4.6-4.7 / 5.6-5.5-5.6 / 128-127-128

Dizel Seçenekleri
1.6 lt TDCİ 95 bg start-stop
Motor: 1.6 lt 95 bg 270 nm tork (turbo dizel)
Şanzıman: 6 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 12.6-12.5-12.7 saniye – Maksimum hız: 182-180-180 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 5.1 / 3.7 / 4.2 / 109 g/km

1.5 lt TDCİ 95 bg start-stop
Motor: 1.6 lt 95 bg 270 nm tork (turbo dizel)
Şanzıman: 6 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 12.1-12.2-12.1 saniye
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 4.3 / 3.4 / 3.8 / 98 g/km



1.5 lt TDCİ ECOnetic 105 start-stop
Motor: 1.5 lt 95 bg (turbo dizel )
Şanzıman: 6 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: *-11.9-12.1 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 3.9 / 3.1 / 3.4 / 88 g/km

1.6 lt TDCİ 115 bg start-stop
Motor: 1.6 lt 115 bg 270 nm tork (turbo dizel)
Şanzıman: 6 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 10.9-10.0-11.1 saniye – Maksimum hız: 195-193-193 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 5.1 / 3.7 / 4.2 / 109 g/km

1.5 lt TDCİ 120 bg start-stop
Motor: 1.5 lt 120 bg 270 nm tork (turbo dizel)
Şanzıman: 6 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 10.5-10.6-10.7 saniye
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 4.3 / 3.4 / 3.8 / 98 g/km

1.5 lt TDCİ 120 bg start-stop
Motor: 1.5 lt 120 bg 270 nm tork (turbo dizel)
Şanzıman: 6 ileri otomatik
(sedan-hb-sw)
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 5.1 / 3.7 / 4.2 / 109 g/km

2.0 lt TDCİ 150 bg start-stop
Motor: 2.0 lt 150 bg 270 nm tork (turbo dizel)
Şanzıman: 6 ileri manuel
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 8.9-8.8-9.0 saniye
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 5.1 / 3.7 / 4.1 / 107 g/km

2.0 lt TDCİ 150 bg start-stop
Motor: 2.0 lt 120 bg 370 nm tork (turbo dizel)
Şanzıman: 6 ileri otomatik
(sedan-hb-sw)
Performans: 0-100 km/s: 8.8-8.7-8.9 saniye
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 6.2 / 3.7 / 4.6 / 119 g/km

*Bazı özellikler, ford resmi sayfasında belirtilmediği için yazılmamıştır.
 
Son düzenleme:

ByTyFn

Tayfun SÖYLEMEZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
8,051
Tepki puanı
928
Puanları
0
Yaş
35
İğrenç Bir Tasarim Olmus :berbat :berbat
 

Uther77

Savaş ŞEN , Able Seaman,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2010
Mesajlar
6,305
Tepki puanı
30
Puanları
48
Yaş
34
İç konsol harika dışı berbat
 
Üst