Yerli ''TOMOFİL''

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ROADFOX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepkime puanı
530
Puanları
113
Yaş
56
779933_detay.webp

Yerli 'Tomofil' 100 kilometrede 4 liralık elektrik harcıyor

Denizlili iki girişimci, el emeğiyle Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsünün ardından Cadillac'ın 1925 modeli benzeri yerli elektrikli otomobil yaptı. "Tomofil" adını vererek Türk Patent Enstitüsü (TPE)'ne marka tescili yaptıran ahşap mobilya dekorasyon ustası ve teknik ressam Yalçın Taşbaş ile Öztürk Elektrik'in sahibi Tahir Öztürk, devletten destek almaları halinde seri üretime geçebileceklerini söyledi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, "bir babayiğidin" yerli otomobil imal etmesi için yaptığı çağrı üzerine büyük sanayiciler ortaya çıkmazken mütevazi bütçelerle işe girişenler, çeşitli elektrikli arabalar yapmayı başarıyor ancak devletten yeterli destek alamamaktan yakınıyor. Alışveriş merkezlerinde çocukların binebileceği küçük akülü tren üretiminin ardından ikisi engelli olmak üzere 28 kişilik koltuğu bulunan elektrikli otobüs yapan Taşbaş ve Öztürk'ün sekiz kişilik kadrosu, son olarak motoru hariç her şeyi Türkiye'de üretilen malzemelerden elektrikli otomobil yaptı.

Akaryakıta devamlı zam gelmesi üzerine Tomofil'i, 27-30 Eylül 2012 arasında İstanbul'da düzenlenen Elektrik Çevrimi, İletimi ve Dağıtımı Fuarı (ELEX)'nda sergilemek için bir ayda yaptıklarını anlatan Tahir Öztürk, "Konsept olarak tamamen yeni bir araç yaptık. Herhangi bir aracın üstüne giydirme değil. Bir ayda ancak bunu yetiştirebildik." dedi. Tomofil'in dört kişilik olduğunu, bir arabada gereken bütün donanımların standart olarak bulunduğunu ifade eden Öztürk, "Maksimum saatte 70 kilometre hıza kadar çıktık. Menzilimiz, mevcut aküyle 70 ile 100 kilometre arasında ve yolun durumuna göre değişiyor. Piyasada bulabildiğimiz kurşun akülerden kullandık. Lityum olarak tabir edilen, daha hafif ve daha uzun ömürlü bataryalardan kullanabilseydik menzili iki katına, hızı da 100 kilometreye çıkarırdık." şeklinde konuştu.

100 KİLOMETREYİ 4 LİRALIK ELEKTRİK ŞARJIYLA GİDİYOR


Bir otomobil 100 kilometrelik yolda ortalama 40-50 liralık benzin yakarken Tomofil'in 4 liralık elektrik harcadığını, aşağı eğimde giderken veya frene basıldığında aküleri şarj edebildiğini vurgulayan Öztürk, "İmkânlarımız çok kısıtlı. Bunu geliştirmek mümkün fakat kendi maddi imkânlarımızla zor. Devletten destek alabilirsek, çok daha güzelinin seri imalatını yapma şansımız var." dedi.
Tomofil'i yapan usta girişimcilerden Taşbaş ise ilk hedeflerinin Akdeniz Bölgesi'ndeki büyük otellerin, turistleri çevreyi kirletmeden dolaştırabilecekleri, ikiden 18 kişiliğe kadar golf arabası türünde araçlar yapmak olduğunu belirtti. Tomofil'in 20 bin liraya mal olduğunu kaydeden Taşbaş, "Bunların hepsi maddiyata bakıyor. Kendi bütçemizden karşılıyoruz. Gelen siparişin durumuna göre 10 binden 100 bin liraya kadar araç üretmemiz mümkün." ifadelerini kullandı.
Bu arada Taşbaş ve Öztürk Tomofil'le Denizli'nin sokaklarında dolaşırken bazı vatandaşlar, kendi arabalarıyla takas etme teklifi yaptı.

CHA

00-kilometrede-4-liralik-elektrik-harciyor-2662480.webp
 
helal olsun birazda estetik olaydı iyiydi ama napalım :)
 
İyi niyetle yola çıkılmış proje. Ellerinden tutan olsa çok güzel ürünler çıkar. Üniversitenin desteği, tübitak ın desteği birazda olmasa olmaz parasal kaynak...:eyv
 
Son düzenleme:
GTA Sanandreas da ki cenaze arabasının aynısı...
 
Helal olsun
 
​Helal olsun ama estetik şart.:eyv
 
Ayrıca 100 km 'de 4 TL harcıyormuş.

Tamamen hikaye . Bende isterim Türk arabası olsun ama bizimkiler göstermelik iş yapıyor .
Yani üretebiliriz diyor ama üretmiyor .

Bir kere o hafif kasa ölçüm için çok yanlış .
Test yapılırken 1300 kg lik bir ağırlık ile motor ölçümü yapılması lazım .
Böyle arkası önü belli olmayan bir kasası var .
Bence sadece motorun fotoğrafları eklenmeliydi .

Kısaca saçma sapan iş yapıyorlar...Tanıtım yanlış .
 
Görsellik katmış bayağı habere yine bizim medyamız.....Yerli üretim olarak sadece dış kasası olabilir bence.Fırçalı dc motorları ve dc motor sürücülerini kendi ürettiklerini zannetmiyorum dışarıdan alıp montajlamışlardır.Dc motorda ucuza kaçtılarsa araç yokuşlarda bayağı verimsiz olur aynı zamanda doğru orantılı olarak şarzı bitirir
 
Şu anda kullandığımız telefonları, pc leri nasıl ilkleriyle kıyaslayamazsak bu da öyle. Fikir çıkar, üretmeye çalışır insanlar ama bu ülkede arkanızda birileri olmadıkça, ya da siz birilerinin gruplarında olmadıkça destek değil köstek buluyorsunuz. Ondan sonra da lanet olsun diyip gidip bir yerde maaşla çalışıyorsunuz.
 
Şu anda kullandığımız telefonları, pc leri nasıl ilkleriyle kıyaslayamazsak bu da öyle. Fikir çıkar, üretmeye çalışır insanlar ama bu ülkede arkanızda birileri olmadıkça, ya da siz birilerinin gruplarında olmadıkça destek değil köstek buluyorsunuz. Ondan sonra da lanet olsun diyip gidip bir yerde maaşla çalışıyorsunuz.

Yıllarca yurtdışında,yurtiçinde oldukça kapsamlı projelerde teknik eleman olarak görev yaptım.Türk zeka ve çalışkanlığına neredeyse tereddütsüz saygı duyulurken(dünya genelinde) kendi ülkemin insanlarının kendilerindeki doğuştan gelen vasıfları algılayamayışları ve küçük görmeleri beni o kadar çok yaralıyorki:(Birileri!bizim ilerlememizi istiyor,öne çıkmayın diyor,üretmeyin,tasarlamayın diyor.Bizim gençliğimiz ise basmakalıp kendi kendisini küçümsüyor ve ''biz yapamayız onlar yapar''mantığında onları destekliyor sanki.Ah etmemek elde değil:(
 
Geri
Üst