1.2 turbo edc şanzuman problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ati_63
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ati_63

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
39
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
arkadaşlar iyi akşamlar daha önce bir başlık açıp motor suyu ve yağ eksiltme problemlerimden bahsetmiştim ...

ilgili başlık:
http://www.renaultfanclub.com/renault-captur-kulubu/96797-motor-suyu.html

süreci paylaşacğımı belirtmiştim.

aracı 29 eylülde bakıma verdiğimde aracın sağ ön kısmından gelen zırıltıyı dinletmek için servisin kontrolcü arkadaşıyla test sürüşüne çıktık ve arkadaş aracın 1 den 2 ye 2 den 1 geçişlerde sıkıntı yaşadığını ve şanzumanda problemi olduğunu bakmaları gerektiğini aktardı fakat serviste yoğunluktan dolayı 16 ekime randevu verildi. 16 ekimde aracı servise bıraktım ve aracı 23 ekimde teslim aldım ve araçta yaklaşık 9 bin liralık garantiden parça değişimi yapılmış durumda...

değişen parçalar:

debriyaj balatası
diferansiyel keçesi
grup mili dış keçe
vites sızdırmazlık contası
vites kutusu yağı
vites kumanda elektrovanası

bu parçalar değiştikten sonra önden gelen ses kesildi fakat şuan ara ara dur kalk trafikte vites geçişlerinde dişli sesleri duyuluyor. geri viteste ise ses daha bariz şekilde duyuluyor. aracı alıp tekrar servise gittim fakat ne hikmetse geri vites dışında ses gelmedi ve bu geri viteste gelen ses ve hafif sarsıntının normal olduğu söylendi...

şimdi arkadaşlar sizlerden öğrenmek istediğim bir aracın 12000 km de debriyaj balatasının değişmesi normal midir? yapılmış bu parça değişimleri araçta değer kaybı oluşturur mu? aracı 2.el satarken serviste yapılmış olan bu işlemler satışı zorlaştırır mı? yapılan bu değişimlerden dolayı aracı iade veya renauttan değer kaybı istenebilir mi?

ayrıca trim sesleri araç her servise gittikçe artıyor :) üstelik karoseri ustası araçta ses yok diye ısrarcı çıldıracağım :) camlardan ve emniyet kemeri bağlantı yerlerinden gacır gucur ses eksik olmuyor.
 
arkadaşlar iyi akşamlar daha önce bir başlık açıp motor suyu ve yağ eksiltme problemlerimden bahsetmiştim ...

ilgili başlık:
http://www.renaultfanclub.com/renault-captur-kulubu/96797-motor-suyu.html

süreci paylaşacğımı belirtmiştim.

aracı 29 eylülde bakıma verdiğimde aracın sağ ön kısmından gelen zırıltıyı dinletmek için servisin kontrolcü arkadaşıyla test sürüşüne çıktık ve arkadaş aracın 1 den 2 ye 2 den 1 geçişlerde sıkıntı yaşadığını ve şanzumanda problemi olduğunu bakmaları gerektiğini aktardı fakat serviste yoğunluktan dolayı 16 ekime randevu verildi. 16 ekimde aracı servise bıraktım ve aracı 23 ekimde teslim aldım ve araçta yaklaşık 9 bin liralık garantiden parça değişimi yapılmış durumda...

değişen parçalar:

debriyaj balatası
diferansiyel keçesi
grup mili dış keçe
vites sızdırmazlık contası
vites kutusu yağı
vites kumanda elektrovanası

bu parçalar değiştikten sonra önden gelen ses kesildi fakat şuan ara ara dur kalk trafikte vites geçişlerinde dişli sesleri duyuluyor. geri viteste ise ses daha bariz şekilde duyuluyor. aracı alıp tekrar servise gittim fakat ne hikmetse geri vites dışında ses gelmedi ve bu geri viteste gelen ses ve hafif sarsıntının normal olduğu söylendi...

şimdi arkadaşlar sizlerden öğrenmek istediğim bir aracın 12000 km de debriyaj balatasının değişmesi normal midir? yapılmış bu parça değişimleri araçta değer kaybı oluşturur mu? aracı 2.el satarken serviste yapılmış olan bu işlemler satışı zorlaştırır mı? yapılan bu değişimlerden dolayı aracı iade veya renauttan değer kaybı istenebilir mi?

ayrıca trim sesleri araç her servise gittikçe artıyor :) üstelik karoseri ustası araçta ses yok diye ısrarcı çıldıracağım :) camlardan ve emniyet kemeri bağlantı yerlerinden gacır gucur ses eksik olmuyor.

Normal kullanimda bu kadar kisa zamanda degismez bu parcalar fakat sizin aracta fabrikasyon ariza olusmus ve servis bunu halletmis. Bu durum normal zaman zaman hatali uretim oarcalar olabilir ki servisler de bunun icin var. Serviste yapilan hic bir islem aracin fiyatini dusurmez aksine yapilan her islem belgelenebilir oldugu icin elinizi de guclendirir aracinizi satarken. Ornek vermek gerekirse;
Aracin garantisi bitse dahi yetkili serviste islem yaptiran kisiyle ozel serviste islem yaptiran kisi ayni fiyata satamaz. Yani yetkili serviste hasar onarimi bile yapilsa yapilan islem ve aracin km sindeki tutarlik sizin icin araci satarkan altin niteligindedir ve alan kisinin icinde de uhde kalmaz. Daha gecen forumda fluence alan arkadas aracin 80.000 de oldugunu ama servis kayitlarinda gecen sene 100.000 de oldugunu ogrenmis. O yuzden her zaman derim pahalidir ama her seyi yetkili serviste yaptirin gerek garanti sureci gerek satarken kolaylik saglamasi adina mutlaka yapilmali ama butce meselesi tabi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
öncelikle cevap için teşekkürler...

yani diyorsunuz ki değer kaybı oluşturmaz... umarım ki sorun yaşamayız
 
Garantiden değişen parçalar için 2. el de değer kaybı olmaz...
 
cvap için teşekkürler... düşündüren konu hem maliyetin yüksek olması hemde değişimi yapılan parçaların şanzumanda olması sıkıntı çıkarttır endişesi taşıyordum ama anlaşılan endişem yersiz...
 
Geri
Üst