1.4 16v Maksimum Hız

Murat Odabasi

Murat ODABAŞI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
568
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kardeşler bu arada bir şey daha aklıma gelmişken söyleyim. Ben 170'de ısrarla tam gazda giderken göstergedeki akü ışığı yandı hemen gazı bıraktım sonra söndü. Tekrar tam gaz yaptım araba biraz hızlandıktan sonra yine elk arıza ışığını yaktı. Bununla ilgili girmedim henüz sanayiye. Ama aracı durdurup vites N'de iken tam gaz yapınca da yanıyor ışık. Sebebini öğrenince paylaşırım. Bu konuda bilgisi olan varsa paylaşmasını rica ederim.



Abi bakımlar yavaş yavaş yapılıyor. Hava filitresi ve yağı usta gerekmez dediği halde değiştirdim. Buji ve buji kablolarına baktırcam yakında. Servise sokup a'dan z'ye bir baktırcam ama cüzdan müsade etmiyor.




Estağfirullah kardeş her türlü bilgi ve tecrübeni rahatça ifade et lütfen. 2004'den beri araba kullanırım yaklaşık 20.000 km yapmışlığım var. Henüz 1,5 aydır yaklaşık 2000 km ile otomatik şanzıman kullanıcısıyım. Sevmediğim halde değişensiz, boyasız diye aldık bir kere. Bakımlardan sonra tat vermezse zararına da olsa elimden çıkarıp otomatik defterimi kapatacağım. Sana aracı şöyle anlatayım. Şanzımanında 4 ileri olan bu araç, gaza tam basarak kalkış yapıldığı zaman 5500-6000 devirde vites yükseltiyor ve 4. vitese ortalama 120 km/s'de geçiyor. Gaza nazik davranırsan 2000-2200 devirde vites yükseltiyor. Yani manuel bir araçta benim debriyaja basacağım devire (6000-6500) yakın vites yükseltiyor. Orada fazla bir kayıp yok (bence). Mesele 170'den yukarı çıkmaması. Arkadaşlarla paylaştım durumu. 1.4 motordan daha fazlasını bekleme dediler. Ulan ben 90 model Broadway ile lpgde yaptım o hızı dedim. Bendeki araca sahip birinin fikrine ve komple bakıma ihtiyaç var...



Pffffffff... Delirecem abi :) Bir de rahat diyorsun...



ru 020 ile mi?

Bence otomatik vites e zamanla alıştıkca ve bahsetmiş oldugunuz elektirik arızasını giderince aracın son hızı artıcaktır ama bence çok yüksek birşey beklemeyin sizinde bahsettiğiniz gibi eski otomatik vitesler içerden 4 ileridir. kimisinde overdrive özelliği olanlarda 4 ten sonra 5. vites gibi (tam tabirini bilmiyorum ama) bir vites daha var bizde eski 97 opel vectralardan vardı otomatik vites 2000 CC 115 hp 220 kmh yi çok zor görüyordu ama manuel vitesleri 235 e kadar gidiyordu, Aracınızı manuel viteslerle kıyaslamayın derim. zaten alıştıkca kendini hissettiricektir ne kadar hız yapabiliceğinizi bi zaman sonra kendinizde anlıycaksınız.

Otomatik kullandıktan sonra Manuel e dönmek istiyceğinizi sanmıyorum, Ehliyet aldığım araç hariç bütün araçlarımız otomatik ve manuel vites benim gözümde sadece eziyet :)
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,583
Tepki puanı
1,698
Puanları
113
Yaş
55

*Gökhan42

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2011
Mesajlar
0
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
34
yüksek devir'de akü lambası yanıyorsa şarj dinamosu şarj'i kesiyor. Aynısı europa'mda başıma geldi. Gaza yüklen yanar bırak soner. Bi süre SONRA akü biter yolda kalirsin dinamo'yu actır kömürlere falan bakılsın. Bide 1.4 karbüratörlü r 19la 175'i LPG 'de görüyordum o hızda tıkanması normaL değil
 

V6-paz-V6

KürşaD : düplü ve öfkeli,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2010
Mesajlar
458
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
659cc lik subaru vivio ile 160a gelebiliyorum iyi bir bakımla sorunu çözersiniz kısmetse
 

yiclio

Enes CEYLAN,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
527
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
200 yapması gerek rahat
 

theimam

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2012
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bence otomatik vites e zamanla alıştıkca ve bahsetmiş oldugunuz elektirik arızasını giderince aracın son hızı artıcaktır ama bence çok yüksek birşey beklemeyin sizinde bahsettiğiniz gibi eski otomatik vitesler içerden 4 ileridir. kimisinde overdrive özelliği olanlarda 4 ten sonra 5. vites gibi (tam tabirini bilmiyorum ama) bir vites daha var bizde eski 97 opel vectralardan vardı otomatik vites 2000 CC 115 hp 220 kmh yi çok zor görüyordu ama manuel vitesleri 235 e kadar gidiyordu, Aracınızı manuel viteslerle kıyaslamayın derim. zaten alıştıkca kendini hissettiricektir ne kadar hız yapabiliceğinizi bi zaman sonra kendinizde anlıycaksınız.

Otomatik kullandıktan sonra Manuel e dönmek istiyceğinizi sanmıyorum, Ehliyet aldığım araç hariç bütün araçlarımız otomatik ve manuel vites benim gözümde sadece eziyet :)

Dediğin gibi kardeşim. Kullanım kılavuzunda 4 ileri vites var diyor ama ben devir saatine bakıyorum, 5 gibi görünüyor. Bunu düşünmüştüm hatta. "Kılavuzda 4 yazdığı halde neden kalkış+4 vites oluyor acaba?" demiştim kendi kendime. Ama son günlerde dikkatimi çekiyor, tam gaz kalkışlarda kalkış+3 oluyor. Ama gaza nazik davranınca +1 vites daha doğuruyor :)
Usta aracı manuel ile kıyaslamıyorum ama max 240 km göstergeli bir hız saatinin 170'in üstüne hiç yanaşmaması hem de hafif yokuş aşağı adamın canını sıkıyor. Yaktığının hakkını vermiyor bu kerata :) Bir de saf kan yani...
Otomatik dediğin gibi çok rahat. Ama ben bir araçta konfordan çok performansa önem verdiğim için yorulmaya razı olurum :) Eyvallah...



Evet kardeşim,ibreyi sona yaslıyor kerata...:)

Manuel abi. Kıymetini bilin manuelinizin :)


yüksek devir'de akü lambası yanıyorsa şarj dinamosu şarj'i kesiyor. Aynısı europa'mda başıma geldi. Gaza yüklen yanar bırak soner. Bi süre SONRA akü biter yolda kalirsin dinamo'yu actır kömürlere falan bakılsın. Bide 1.4 karbüratörlü r 19la 175'i LPG 'de görüyordum o hızda tıkanması normaL değil

Kardeşim konjektör (şarj dinamosu) değişmeden evvel yapıyordu bu arızayı. Değiştirdim ama hala aynı... :sinirli
Max hızı ancak full+full servis bakımından sonra anlayacağız galiba...


200 yapması gerek rahat

Rahat değil zorlanarak yapsa ona da razı olcam. :eyv
 
Üst