2012 stepway direksiyon yardım !!!

borina57

Uğur DAVAS,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
keşke 1000 lira fazla olup direksiyon iyi ve 1000 lirada firenlerden pahalı olsaydıda Renault gerçektende kalitesini yansıtmaya başlamış deseydim dacia ya.
direksiyon ve firenler hariç güzel bir araç.ama bunlarda cidden önemli şeyler.inşallah yeni kasada bunları hallederler.
 

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
keşke 1000 lira fazla olup direksiyon iyi ve 1000 lirada firenlerden pahalı olsaydıda Renault gerçektende kalitesini yansıtmaya başlamış deseydim dacia ya.
direksiyon ve firenler hariç güzel bir araç.ama bunlarda cidden önemli şeyler.inşallah yeni kasada bunları hallederler.
Frenler konusunda sıkıntı nedir?
İlk defa frenlerden şikayet görüyorum
 

borina57

Uğur DAVAS,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
bundan önceki araçlarım clio 3 ve megane 2 idi.bunlara kıyasla frenler zayıf dedim.ki hala bir tane clio 3 var elimizde.
100 km ile giderken 0 eğim ve düzgün bir yolda bile ani frenjda arkanın nereye gittiği belli değil.ebd yetersiz kalıyor.hatta yok gibi.kaldiki viraj içinde böyle bir durum da zaten bırak basma daha iyi.
 

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
bundan önceki araçlarım clio 3 ve megane 2 idi.bunlara kıyasla frenler zayıf dedim.ki hala bir tane clio 3 var elimizde.
100 km ile giderken 0 eğim ve düzgün bir yolda bile ani frenjda arkanın nereye gittiği belli değil.ebd yetersiz kalıyor.hatta yok gibi.kaldiki viraj içinde böyle bir durum da zaten bırak basma daha iyi.
Bahsettiğin araçlar ile bu aracımızın fren sistemleri aynı. Sadece fren pedalında bulunan avans payı var. Yani çok şikayetçi olunan megane 2 nin ani tutan fren sistemi sorunu bu araçta yok. Dolayısıyla bu araçlara olan alışkanlığınız nedeniyle size eksik gibi geliyor. Ani frenlemede eğer defransiyeli devre dışı bırakırsanız araç tam düz zeminde değilse veya açılı gidiliyorsa tüm araçların arkası atar. Ancak bu aracımızda biraz daha fazla olabilir. Çünkü bu aracımız suv kategorisinde. Normal araçlardan yüksek. Şu an için ticari araç kullanan sürücülerde ve benim kullandığım aracımda bu tarz bir sorun yok. Konuyu araştıracağım. Ani frenlemede beni bu aracın 2 kez kurtardığını hatırlatmak isterim. Dacia ile kalmanız dileğiyle selamlar
 

borina57

Uğur DAVAS,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
megane 2 de arkalar disk ki buda önemli bir fark.clio kampana tmm.alışkanlık işi değil.megane larda ani firen tutması olayını ilk kez sizden duydum.
tabiki yükseklik çok önemli.fakat dediğim gibi düzde bunu yapması gerçekten ilginç.aslında konu beklentiye ve araç kullanma stiline göre değişiyor.fakat sizin dediklerinize göre bu aracın clio ve megane dan bir farkı yok.işte orası bence öğle değil.biraz değil bariz fark var.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
megane 2 de arkalar disk ki buda önemli bir fark.clio kampana tmm.alışkanlık işi değil.megane larda ani firen tutması olayını ilk kez sizden duydum.
tabiki yükseklik çok önemli.fakat dediğim gibi düzde bunu yapması gerçekten ilginç.aslında konu beklentiye ve araç kullanma stiline göre değişiyor.fakat sizin dediklerinize göre bu aracın clio ve megane dan bir farkı yok.işte orası bence öğle değil.biraz değil bariz fark var.

Ani fren tutmasından ilk şikayet 2004 yılında ilk megane 2 ler geldiğinde ortaya çıktı. Tarafımdan aynı sorun araçta da görüldü :eyv
Disk olması çok iyi tutacağı anlamına gelmez. Arkalarda Diskli sistem performans araçları için uygundur. Çünkü soğutma işlemi faal olarak gerçekleşir. Boğma usulu ile yapılan frenleme (disk), içten sıkıştırmalı sisteme nazaran (Kampanalı sistem) çok daha iyi olduğu söylenemez. Kampanalı sistem normal araçlar için daha performanslı frenleme imkanı sağlar. Çünkü içten sürtünen yüzey miktarı fazladır. Dediğim gibi, diskli sistem PERFORMANS ARAÇLARI İÇİN SOĞUTMASI MÜKEMMEL OLMASI SEBEBİYLE KULLANILIR. Eğer diskli sistem çok daha iyi frenleme imkanı sağlasaydı, özellikle yük taşıyan otobüs, kamyon,tır vb araçlarda arkalarda disk kullanılırdı. Kampanalı sistemde frenleme diske göre arkalar için daha uygun, güvenli ve daha güçlüdür. Megane 2 nin arkalarının disk olması bu yüzden sizin kullandığınız aracın frenlerinden iyi anlamına gelmez. Sizin kullandığınız aracın frenleri daha güçlüdür. Tek fark, avans payı. O da size meganenin frenlerinin daha iyi tuttuğu hissini oluşturuyor. Bu arada marka algısının bizim üzerimizde oluşturduğu güçlü hissi unutmamak gerekir
 

borina57

Uğur DAVAS,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
kullandığım megane 2 2004 modeldi ve ilk disk değişimini ben yaptım 6 sene bindim ve bu tarz bir sorunla ben de hiç karşılaşmadım.
evet haklısınız disk ler daha çabuk ısınıyor fakat kaçırdığınız bir noktada disklerin hava ile soğuması ve ağır vasıta araçlarında hem hızları belli hem firen kullanmaları normal araçlara göre çok daha fazla.bunu binek araçlarla kıyaslayamak yanlış olur.Bu avans payı nasıl oluyor onuda anlamış değilim.varsa bir ayarı gidim yaptırim.kaldiki ani tutsun firen pedalının tepkisinin daha iyi olduğu anlamına gelir bu zaten.he bassettiğiniz aniden kitlemekse abs zaten bu sorunu çözüyor.
 

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepki puanı
71
Puanları
0
kullandığım megane 2 2004 modeldi ve ilk disk değişimini ben yaptım 6 sene bindim ve bu tarz bir sorunla ben de hiç karşılaşmadım.
evet haklısınız disk ler daha çabuk ısınıyor fakat kaçırdığınız bir noktada disklerin hava ile soğuması ve ağır vasıta araçlarında hem hızları belli hem firen kullanmaları normal araçlara göre çok daha fazla.bunu binek araçlarla kıyaslayamak yanlış olur.Bu avans payı nasıl oluyor onuda anlamış değilim.varsa bir ayarı gidim yaptırim.kaldiki ani tutsun firen pedalının tepkisinin daha iyi olduğu anlamına gelir bu zaten.he bassettiğiniz aniden kitlemekse abs zaten bu sorunu çözüyor.
Selam
Bahsettiğim pay fren pedalı ile ana merkezin tepki süresi. Yani fren pedalına bastığınızda eğer diğer ana merkez kazıklama giriyorsa bu payı olmadığı anlamına gelir. Ama pedala bastığınızda 3-5 mmlik bir pay varsa, yani hafif dokundunuz tepki yoksa bu avanstır. Eğer bu avans yoksa, arkadan size çarpma ihtimalleri % 100 artar. Çünkü sizin kontrolünüz dışında sistem hızla devreye giriyor. ABS nin devreye girmesi size arkadan gelen kişiyi kurtarmıyor. Sadece size direksiyon hakimiyetini sağlamanıza yardımcı oluyor. ABSnin frenlerin daha iyi tutması için değil, manevra kabiliyeti için olduğunu unutmamak gerek. Kampanalar da diskler gibi hava soğutmalıdır. Ağır vasıta olayına gelince, boğma frenin sıkıştırma frene nazaran gücünü anlatmak amacıyla örneklemiştim. Bu tarz sorunla karşılaşmadım demişsiniz. Aracı aldığınız ilk 6 aylık süreyi hatırlamaya çalışın. selamlar
 

SuemruptiL

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Haz 2014
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bendede 2012 Model Eski Kasa Sandero Stepway Var. Dreksiyon Ağırlığını Şu Aralar Daha Fazla Hissetmeye Başladım,Servise Götürdüm Dreksiyon Kutusundan Kaynaklanabileceğini Söylediler Şimdi Burdakı Yorumları Okuyunca Kafam Karıştı Bu Olaydan Sonra Tamir vb Gibi Şeylerle Ağırlığı Kaldırabilen Oldumu ? :(
 

mhmt06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2011
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
bende de 2011 var abssiz var direksiyon park ederken tek el avuç içiyle zor dönüyor ağır olduğu için elden kayıyor. frenlerde de kitleme hemen oluyor frenler biraz zayıf ama cokta kötü sayılmaz agresif kullananlar için tam bir tehlike .
 
Üst