2012 ve 2013 modeller ile 2014 arasındaki farklar

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Merhaba arkadaşlar,


bildiğiniz üzere geçenlerde 2013 1.5 dci 90 icon düz vites olan aracımı 2014 1.5dci 90 edc icon ile takas etmiştim.
bu iki araç ve 2012 olan arkadaşımın aracı ile 2014 olan yeni aracım arasında fark ettiklerim:


1) 2012 ve 2013 lerde bulunan direksiyon kutusu ile 2014 kesinlikle farklı, 2013lerde tam 3 defa kutu değişede altdan gelen ses en fazla %60 düzelirken ve yumuşakken 2014 olan aracım orijinal kutusu takılı olmasına rağmen tık yok ve çok daha sert ve hissli daha bir güven veriyor yolda özellikle otobanda.


2) 2012 ve 2013lerde bulunan sert süspansiyon olayı 2014de inanılmaz şekilde olmasada baya fark edilir şekilde yumuşatılmış, servisdeki arkadaşa dün sordum 2012 ve 2013lerin kimisinde üretimde yeteri kadar helezon bulunmadığından üretim yetiştirebilmek için bir önceki kasanın st larından stoklarda kalan helezonlarını kullanmış, 2014de ise clio4 lere özgü yurtdışından gelen helezonlar kullanılmış.

3) 2012 ve 2013lerin arka kampanasının dizaynı 2014lere göre tamamen farklı, 2013lerde düz bir yüzey varken 2014lerde kampana ısı yalıtım görevi görsün diye kampana kapağında kanatçıklar eklenmiş.

4) 2012 ve 2013 iconların koltukları birken 2014lerin icon versiyonunda koltuk döşemesi ve yan destekleri farklı


5) 2014 olan versiyonda kimi trim parçaları değiştirilmiş, 2012 ve 2013lerde ön kapılarda göğüse ve aynaya doğru yaklaşırken bir boşluk görünüyordu 2014lerde ön kapıların trim parçası değiştirilmiş çünkü o boşluk eskilerde 1-1.5 cm iken yenilerde mm boşluk yok.

yine değişen bir prim parçasıda bagaj kapağındaki plastik, eskilerde bagaj açıken eliniz ile aşağı çektiğiniz cep düzken 2014lerde parmaklarınız için yuva yapılmış ve bunun gibi birkaç parça daha.

6) viraj denge çubuğu için henüz bir şey iddia edemiyorum ama henüz şimdilik ondanda ses gelmiş değil


2012 ve 2013lerde sorun teşkil edip 2014lerde giderilmemiş olanlar ise:

1) rüzgar sesi hala sorunlu

2) bagaj sesi hala sorunlu


umarım yeni araç alacaklar için faydalı olur,selamlar.
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Emeğine sağlık güzel paylaşım :eyv
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
İyi yönde geliştirmelerin olması sevindirici...
 

doktoritsa

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2013
Mesajlar
218
Tepki puanı
0
Puanları
0
yeni araç alacaklar için faydalı bilgiler ellerinize sağlık
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
hoşgörü ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar.


bir başka yorumumda vites ile ilgili olacak arkadaşlar, eğer kullanım tarzınız hafiften bile agresifçe ise, ara sıra sollama,makas (her ne kadar karşı olsamda) ve benzeri sürüş tarzına sahipseniz kesinlikle ama kesinlikle aracınızı düz vites seçin.


edc şanzıman her yerde her ne kadar 300mili saniyede vites atıyor denilsede, dsg kadar hızlı ve kararlı denilsede kesinlikle düz vites yada dsg kadar direkt,hızlı ve kararlı değil.

yaşayacağınız sorun öylesine büyükki bazen hayatda kalmak ile kalmamak arasındaki sebeb dahi olabiliyor, dün önümde ısrarla sol şeritden çekilmek istemeyen ve en solda 100km ile otobanda giden bir arkadaşımızı pes edip sağından geçmeye kalktım ve tamda o sırada orta şerit boşken en sağ şeritde 2 tır arka arkaya giderken tırlardan biri orta şerite geçti yani önüme ve hızlanmak istediğimde tam gaz yapsamda vites çok ama çok geç tepki verip vitesi düşürdü ve düz vites ile kolaylıkla geçeceğim bu durumdan edc ile çok zorlandım hatta açıkçası eve varınca pantalonumu değiştirecektim :)


edc de gözlemlediğim, şehiriçinde çok yumuşak bir vites geçişi, çok seri bir şekilde üst vitesleri tercih etmesi bu güzel bir şey tabiki ekonomi için fakat iş performansa gelince 80km hızla 6ıncı vitesde 1600rpmde giderken güce ihtiyaç duyduğunuzda vites en fazla 5e atıyor oda 2000rpm ve yine güçsüz ise bir süre geçtikten sonra şanzlıysanız 4e atıyor
harbuki düz olsa tercih direkt 3ü olurdu, dsg olsa direkt 6dan 3e atardı özetle edc kesinlikle kritik anlarda size sıkıntı verebiliyor.



burada kimse beni yanlış anlamasın, edc kötü demiyorum hatta ben bir edc sahibiyim insan malım kötü dermi :)


ben diyorumki edc gayet yumuşak,konforlu, ekonomik,problemsız fakat eğer sürüş karakteriniz seri kullanmak ise tercihiniz düz vites olursa adınıza daha uygun olur ve eğer tercihiniz edc ise şanzımanı iyi tanımak ona göre adımlar atmak daha sağlıklı olur diyorum.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
Ani sollamalarda vitesi manuele alıp vitesi kendin düşür bence...
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Ani sollamalarda vitesi manuele alıp vitesi kendin düşür bence...

aynen öyle yapıyorum abim zaten, saol uyardığın için.

fakat o halde bile Dden Mye alıp 6dan 3e ileri ileri ileri basana kadar ve şanzıman bunları adım adım yapana kadar gerçekten çok vakit geçiyor maalesef , bunun yanısıra düzün 5inci vitesindede 125kmde 2500 rpm, edcnin 6inci viteside 125kmde 2500 rpm ama edcnin ağırlığındanmı kaynaklı (artı 85kg) yada şanzımanın gücümü birşekilde törpülüyor bilmem ama inanın düz 90hp ise edc sanki 80hp gibi bir güçle ilerliyor gibi :(


keşke aramızda hem düz hem edc nin tadına varmış birisi olsada ondanda bir yorum duyabilsek, açıkçası performans tutkunu sayılmam ama güç anlamında ya bu aracın eski sahibi motoru iyi açamamış,ya bendeki edc sorunlu (servisten randevu aldım) yada dediğim gibi edc düz ile baya farklı :(
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,502
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
Captur 1.2 TCe 120 EDC de bahsettiğin sorunların hiç birini yaşamadım, vitesler çok seri değişiyor, manuelde tepkiler çok iyi, ara hızlanmalar müthiş, belkide 120 hp ve benzinli olmasının avantajları bunlar...
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Captur 1.2 TCe 120 EDC de bahsettiğin sorunların hiç birini yaşamadım, vitesler çok seri değişiyor, manuelde tepkiler çok iyi, ara hızlanmalar müthiş, belkide 120 hp ve benzinli olmasının avantajları bunlar...

abi yanlış anlama amacım muhalefet olmak yada polemiğe sebeb olmak değil ama açıkçası söylediğiniz düz vitesli 1.2 tce nin 1.2 tce edc den daha hızlı ve performanslı olacağı anlamına gelmiyorki.

ben şahsen 1.5dci edc düz için verilere baktığımda 11.8sn düzden 12.9sn edc verisi verilmiş, her iki aracı kullanmış ve kıyas yapabiliyor olarak çok net diyebilirimki edc oldukça aracı törpülüyor.

1.2 tce için Renault grubunda düz viteslisini bulamadımki veri olarak sunabiliyelim ama nissanda qashqai de kullanmışlar ve düz 10.9sn iken edc lisi 12.9sn yani aracı tam 2 koca sn yavaşlatmış,son hızından 12km almış.

açıkçası dsg olsun diğer çift kavramalı şanzımanlar olsun bence edc onlar 0.2sn aracı hızlandırırken edcnin 1sn-2sn yavaşlatması açık bir sinyal performansa etkisi olarak.

http://www.nissan.com.tr/content/pdf/141105yeniqashqaibrosuru.pdf
 

wawseng

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
571
Tepki puanı
21
Puanları
0
Bunlara ek olarak bende keşfettiğim bi değişimi söyleyim,teyp altındaki hava kanallarını açıp kapatan yuvarlar 2012 de farklı 2013 lerde ise daha yumuşak bi malzele kullanılmış ve desen farklılıkları mevcut :)
 
Üst