2015 kangoo extrem + cam tavan

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepki puanı
527
Puanları
0
Yaş
58
Hayırlı olsun, bence de yaptırmanızda fayda var.
 

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Arkadaşlar araçla ilgili ilk izlenimlerimi paylaşayım..

***araçta tespit ettiğim rodaj dönemindeki yakıt ortalaması 5.7 lt/100 km gibi ama daha 280 km yaptım depo boşalıncaya kadar 5 lt te düşer diyorum ben..rodaj donemi sonu ise ben bu yakıtı 4.6 lt/100 km gibi yaparım diye düşünüyorum..özellikle hız sabitleyici yakıtı çok düşürüyor..ayrıca eko mod açık değilken elde ettiğim veriler bunlar rodaj döneminde kullanmamakta fayda var diye bilgi aldım..daha sonra belki bahsettiğim tüketimlerdende aşşağıya iner belki eco modu açınca..
***hız sabitleyiciyi denedim..yokuş aşşağı salımda bile hızını sabit koruyor..hız sabitleme konusunda baya başarılı..hız limitörüde var 90 ın üstüne çıkma diyebiliyorsunuz oda başarılı..özellikle rodaj döneminde işe yarar çünkü kitapçığında dizeller için 1500 km oluncata kadar 90 km yi geçmeyin diyor..
***araçta start stop yok..zaten çok ihtiyaçta yok zaten çok düşük bir yakıt tüketimi var 3000 tl farka değmez gibi geliyor..şehir içi kullanımlatda %10 yakıt tasarrufu sağladığı söyleniyor..bide masrafı çok start/stoplu araçların aküsü jel akü oluyor pahalı bir akü 600-700 TL civarıymış..marş motopruda fırçasızmış arızasının tamiri çok tuzlu..
***benim için cam tavan bir handikaptı..güneşli havalarda sıkıntı yaratırmı diye ama Allah'tan korktuğum başıma gelmedi..güneş ışığını çok baaşarılı bir şekilde süzüyor asla sıcaklık hissetmiyorsunuz ama yinede arka cam tavanın en azından sürgülü perdesi olsaydı iyi olurmuş..bu arada arkası cam tavan açılma özelliği yok sunroof değil yani..sadece öndeki tepe camları kelebek cam tarzı açılıyor eski kangolardaki sürgülü kapı camı gibi..
***aracın R-link sistemi yok ama bence mutlaka olmalıydı(olsaydı alacaktım bu opsiyonu)..umarım renotürkiye bu sorunu çözer..teyp çok başarılı ses kalitesi çok iyi profosyonel ses uzmanı insanlar eleştirir anca..onlarda çok teknik bakacakları için...bluetooth telefon bağlantısı süper telefonu elinize almanıza gerek yok direksiyon kumandası ile cevaplayıp sonlandırabiliyorsunuz..yalnız ses algılamayı artırmanın bir yolu olmalı karşı taraf bazen sesinizi algılamakta zorlanıyor..ayrıca bluetooth ile cepteki mp3 leride yakalayıp çalabiliyor..ayrıca usb dende dinleyebiliyorsunuz...telefondaki kayıtlı kişileri görebiliyorsunuz..direksiyon kumandasıyla kişileri seçip arama yapabiliyorsunuz..yani kısacası cep telefonuyla konuşurken ceza yeme sıkıntısına son..
***ses durumuna gelince ben dış ses pek algılamadım belkide alt koruma flinkotuda bunu etkilemiş olabilir ama tepedeki kelebek camı açınca dış ses geliyor..bu normal..
***yokuş kalkış desteğinin farkına vardım kullanırken acemiler için çok avantajlı..çünkü yokuş yukarı kalkışlarda frenleri kitliyor siz kalkış yapana kadar bırakmıyor çok etkili bir özellik..
***unutmadan söyleyeyim araçta herkezin görebileceği bir saat yok..sadece yol bilgisayarında var ona ulaşmayı sadece şöförler becerebilir..ama bence büyük bir eksiklik..araca binenlerin çoğu saat yokmu bunda diye sordu..

şimdilik paylaşabileceklerim bunlar..bişey aklıma gelirse extradan onuda yazarım..
 

cagatay52

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2011
Mesajlar
2,690
Tepki puanı
41
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaşlar araçla ilgili ilk izlenimlerimi paylaşayım..

***araçta tespit ettiğim rodaj dönemindeki yakıt ortalaması 5.7 lt/100 km gibi ama daha 280 km yaptım depo boşalıncaya kadar 5 lt te düşer diyorum ben..rodaj donemi sonu ise ben bu yakıtı 4.6 lt/100 km gibi yaparım diye düşünüyorum..özellikle hız sabitleyici yakıtı çok düşürüyor..ayrıca eko mod açık değilken elde ettiğim veriler bunlar rodaj döneminde kullanmamakta fayda var diye bilgi aldım..daha sonra belki bahsettiğim tüketimlerdende aşşağıya iner belki eco modu açınca..
***hız sabitleyiciyi denedim..yokuş aşşağı salımda bile hızını sabit koruyor..hız sabitleme konusunda baya başarılı..hız limitörüde var 90 ın üstüne çıkma diyebiliyorsunuz oda başarılı..özellikle rodaj döneminde işe yarar çünkü kitapçığında dizeller için 1500 km oluncata kadar 90 km yi geçmeyin diyor..
***araçta start stop yok..zaten çok ihtiyaçta yok zaten çok düşük bir yakıt tüketimi var 3000 tl farka değmez gibi geliyor..şehir içi kullanımlatda %10 yakıt tasarrufu sağladığı söyleniyor..bide masrafı çok start/stoplu araçların aküsü jel akü oluyor pahalı bir akü 600-700 TL civarıymış..marş motopruda fırçasızmış arızasının tamiri çok tuzlu..
***benim için cam tavan bir handikaptı..güneşli havalarda sıkıntı yaratırmı diye ama Allah'tan korktuğum başıma gelmedi..güneş ışığını çok baaşarılı bir şekilde süzüyor asla sıcaklık hissetmiyorsunuz ama yinede arka cam tavanın en azından sürgülü perdesi olsaydı iyi olurmuş..bu arada arkası cam tavan açılma özelliği yok sunroof değil yani..sadece öndeki tepe camları kelebek cam tarzı açılıyor eski kangolardaki sürgülü kapı camı gibi..
***aracın R-link sistemi yok ama bence mutlaka olmalıydı(olsaydı alacaktım bu opsiyonu)..umarım renotürkiye bu sorunu çözer..teyp çok başarılı ses kalitesi çok iyi profosyonel ses uzmanı insanlar eleştirir anca..onlarda çok teknik bakacakları için...bluetooth telefon bağlantısı süper telefonu elinize almanıza gerek yok direksiyon kumandası ile cevaplayıp sonlandırabiliyorsunuz..yalnız ses algılamayı artırmanın bir yolu olmalı karşı taraf bazen sesinizi algılamakta zorlanıyor..ayrıca bluetooth ile cepteki mp3 leride yakalayıp çalabiliyor..ayrıca usb dende dinleyebiliyorsunuz...telefondaki kayıtlı kişileri görebiliyorsunuz..direksiyon kumandasıyla kişileri seçip arama yapabiliyorsunuz..yani kısacası cep telefonuyla konuşurken ceza yeme sıkıntısına son..
***ses durumuna gelince ben dış ses pek algılamadım belkide alt koruma flinkotuda bunu etkilemiş olabilir ama tepedeki kelebek camı açınca dış ses geliyor..bu normal..
***yokuş kalkış desteğinin farkına vardım kullanırken acemiler için çok avantajlı..çünkü yokuş yukarı kalkışlarda frenleri kitliyor siz kalkış yapana kadar bırakmıyor çok etkili bir özellik..
***unutmadan söyleyeyim araçta herkezin görebileceği bir saat yok..sadece yol bilgisayarında var ona ulaşmayı sadece şöförler becerebilir..ama bence büyük bir eksiklik..araca binenlerin çoğu saat yokmu bunda diye sordu..

şimdilik paylaşabileceklerim bunlar..bişey aklıma gelirse extradan onuda yazarım..

saat olmaması büüyük sıkıntı aslında Renault araç teyplerine güncellemeye gittiği için teypler kopmle değişti bizim eski kangolarda saat olması çok güzel ve kullanışlı rlink sistemi almış olsaydınız saat gelmiş olurdu ama bu yolla edinmek hiç güzel değil eski kasa kangooların ekranı alınıp o bölgeye takılabilir.
 

murat66can

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
661
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
Araç gayet güzel evet fakat vites oranları çok kisa uzun yolda çok kafa utuluyor bilginize 110 dan sonra motor çok bagiriyor
 

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
r-link verdiler de bizmi almadık ;) ..malesef renault-Türkiye kendi insanına hakettiğini vermiyor...bendeki araçta bir start/stop birde r-link yok...r-link montajlanabiliyor sonradan hadi neyse de , start/stop'u hakedecek kadar güzel bir araç..ama onunda bakım maaliyetleri yüksek olur diye düşünüyorum..olmasada aranmıyor yani..
 

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Araç gayet güzel evet fakat vites oranları çok kisa uzun yolda çok kafa utuluyor bilginize 110 dan sonra motor çok bagiriyor


evet 6. vitesi hakediyormuş bu araç..ama bir arkadaşta dediki 6 cı vites sendeki 5. vitesle aynı sadece sendeki araca 4. ile 5. vites dişli arasına bir tane daha ekliyorlar dedi şanzımandan anlayan bir arkadaş bunu söyleyen..6. vites daha düşük devirde daha hızlı yol aldırmıyormuş anlayacağın..benim gördüğüm kadarıyla arac 2300 devirde 90 km gibi bir hız yapıyor..aslında 6. vitesle 2000 devirde 100 km hız ayarlasalar yakıt iyice düşer..
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,511
Tepki puanı
1,671
Puanları
113
Yaş
55
evet 6. vitesi hakediyormuş bu araç..ama bir arkadaşta dediki 6 cı vites sendeki 5. vitesle aynı sadece sendeki araca 4. ile 5. vites dişli arasına bir tane daha ekliyorlar dedi şanzımandan anlayan bir arkadaş bunu söyleyen..6. vites daha düşük devirde daha hızlı yol aldırmıyormuş anlayacağın..benim gördüğüm kadarıyla arac 2300 devirde 90 km gibi bir hız yapıyor..aslında 6. vitesle 2000 devirde 100 km hız ayarlasalar yakıt iyice düşer..
O şanzımandan anlayan arkadaşın yanlış söylemiş, 6. viteste aynı hızlarda araç daha az devir çeviriyor...
 

Entrapman

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
O şanzımandan anlayan arkadaşın yanlış söylemiş, 6. viteste aynı hızlarda araç daha az devir çeviriyor...


bende öyle olması gerektiğini düşünüyorum ama burada 110 bg 6 ilerili eski kasa kangosu olan arkadaşımda var onunkide benim devirle aynı 6. viteste 2200 devirde 90km hız gösteriyor..100 devir gibi fark var..bi terslik var bu işte..
bende 2006 megan da vardı onunda 2000 devirde 90 km hız gösteriyordu..
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,511
Tepki puanı
1,671
Puanları
113
Yaş
55
Megan ve Clio şanzımanları farklı, Kangoo yük amaçlı olduğundan kısa oranlı bir şanzıman takılıyor, 105 lik Kangoo ve senin aracını yüksek hızlarda deneyin devir farkını göreceksiniz...
 

murat66can

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
661
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
25
Kangoo yük için tasarlanmasindan ötürü vites oranları kis a araç daha rahat gidip toparlanması için ornegin 2.viteste 3000 devirde giderken megane clio gibi araçlarda bir ust Vitese atınca 2100 gibi devirlere duserken kangoolarda 2450 gibi devirlere düşüyor amaç şehir içi taşımacılık o nedenle 6 iletiler var onlarda bütün oranlar aynı fakat ek olarak 6 var yanı ekonomi vitesi ornegin 120 de 5. Viteste 3100 devirde giderken 6 ya alıyorsunuz olay bu ornegin master sanırım artık 5 ilerisi yok yanı ne kadar kısa oran o kadar seri araç fakat uzun yolda kötü etken tabi ..
 
Üst