2020 Megane 1.5 DCI-EDC 115 HP (7ileri Vites) - 2017 ile arasındaki fark

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Detaylı cevabınız çok iyi olmuş.

Ben google'a direkt ingilizcelerini "adblue consumption rate" yazarak bulmuştum. Total'in sitesiydi ama benzer siteler de vardı. Buradaki bilgilerle yüksek devirle ilgili olduğu kesin. Zaten İst İzm tam gaz gidince (9,7lt ortalama) normal görünüyor. adBlue çok basit bir ürün ama kalitesizi de var kesin. Opet'teki Opet markaysa bence sorun yok ama bazı benzin istasyonlarında bilinmedik markalar, kötü ambalajlar görürseniz dikkat edin derim.

Ben de bu arada 15 senedir sürekli İst - İzm git gel yapıyorum. Belli süredir sakin kullanıyorum ama dizelde yüksek hızlı giderken benim kötü bir tecrübem var. A3 1.6'ydi enjektörler çıkmıştı, silindir kapağı ve kapağındaki tüm parçalar zarar görmüştü. Sıcak hava, tam gaz, yalova rampası, biraz yüklüydü, bir de enjektörler sökülüp takılmış (burada saplama vidalarıni değiştirmediler veya tam takamadılar) hepsi birleşince bu sorun oldu ama Dizeller yüksek basınçta çalışmasının da etkisi var. Yüksek devir daha zor onlara... 7 ileri vitese geçince de nispeten rahatlamıştır gerçekten de...

Kazasız, keyifli yolculuklar.




Kaynak neresidir bilmiyorum ama takribi doğru söylemiş sanıyorum abi.

Esasen çok maliyetli bir olay değil opette pompadan aldığım zaman 30 liraya 10 litre adblue almış oluyorum pompadan. Bidon usulü olunca çok daha pahalı oluyor.

Bugün başka bir servise uğradım, onlarda sizinle aynı görüşte.

Hemen sizin için aşağıya inip resim çektim, 6650km'lik ortalama tüketimimi paylaşıyorum resimlerde, 6.9 litre/100km

istanbul - izmir yeni otobandan ayağımı gaz pedalından çekmeden devamlı 190-200 bandında 370km'de bir depo mazotu bitiriyor araç. Bu yolun ortalaması tam 9,7 litre

Samsun - Trabzon arası gösterge hız ortalaması olarak 80 - 110km bandında gittiğimde 3.8 - 3.9 ortalamayı görmüştüm.

İstanbul şehir içinde efendi kullanılınca 5.8 - 6.1 gibi bi değer görüyorum.

Bu aracım 115HP versiyon, bir önceki 110HP olan versiyona göre hissedilmese bile bir tık fazla yakıt. Şayet performans olarak 5 beygir farkı hissediyorum diyebilirim ve 7.vites eklenmesi muazzam oldu
 

barisozyurt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Arkadaşlar, 2017-18 ikinci el Megane 1.5 dci + EDC alma planım var. EDC şanzımanın sorunlu olup olmadığını araştırıyorum.

Mevcut aracımda otomatik şanzıman sorunu yaşadığım için otomatik şanzımanlara karşı temkinli bakmaya başladım.

1.5 dci + EDC kombinasyonundaki EDC şanzıman DSG gibi kronik sorunlu mudur ?
 

muska35

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2020
Mesajlar
152
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Kronik bir problem yok dsg gibi ama dsg den gecince farkli gelebilir 😂
 

barisozyurt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Farklı olması, kararsızlıklar olması, vites atmasını beklerken atmaması vs. gibi sürüş konforunu bozan şeyler çok önemli değil. Kusursuz otomatik şanzıman yok zaten.

Başıma 10 - 15 bin TL masraf açıp açmaması önemli. İkinci el 60 - 80 bin km civarı Megane'lara bakıyorum.
 

Birkan61

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
62
Tepki puanı
4
Puanları
8
Yaş
30
Farklı olması, kararsızlıklar olması, vites atmasını beklerken atmaması vs. gibi sürüş konforunu bozan şeyler çok önemli değil. Kusursuz otomatik şanzıman yok zaten.

Başıma 10 - 15 bin TL masraf açıp açmaması önemli. İkinci el 60 - 80 bin km civarı Megane'lara bakıyorum.

Abi selamlar, çok sahip değiştirmemiş ilk elden kullanılmışına denk gelirseniz genel olarak bir sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum.

Ben eski 2017 model dci edc aracımı 180.000km kullandım, yazılım güncelleme harici şanzuman sökülmelik tarzında bir problem hiç yaşamadım ki sert kullanırım

Dediğiniz gibi kararsızlık düz yoldan rampa sokağa girdiğinizde mesela 2.vitesten 1'e geçmekte kararsız kalıyor ve 2.viteste zorluyor genelde arabayı neredeyse araç durma noktasında olmasına rağmen.

Kullandıkça alışkanlık, tecrübe ediyor insan. Ben rampaya vurmadan manuele çekip kendim 1e düşürüyorum vitesi ona göre kullanıyorum mesela.

Otomatik şanzuman tabiki manuele göre daha masraflıdır bir sorun olduğunda. Megane haricinde hafta sonları bindiğim 2001 model 5 serisi bir aracım daha var o da otomatik şanzuman, şeytan kulağına kurşun maaşallahı var revizyon görmedi halen ve 275.000 km'de.
 

Birkan61

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
62
Tepki puanı
4
Puanları
8
Yaş
30
Güncelleme yapayım, aracım 30.000km oldu

Bu yeni motor blue dci'larda sanki yağ yakma durumu gözlemledim. 20.000 bakımında tam 1 litre yağ eksikti, 30.000 km geldiğimde kontrol ettim ve yarım litre daha yağ aldı araç. Bir kaç başka kullanıcıdada aynı durum söz konusuymuş.

Aracı genel manada uzun yol ve yüksek sürat & yüksek devirde kullandığımı söylemiştim. Bir nebze buna bağlıyorum şayet bundan önce kullandığım 2017 model dci motorda gram eksiltme ile karşılaşmamıştım. O araç 197km son sürati geçmiyordu, blue dci 210+ hızlara çıkabildiğinden dolayımıdır bilemiyorum.

Yüksek hızlarda kullandığım için sürekli adblue bitmesi canımı sıkmaya başladı. İptal ettirmeyi dahi düşünüyorum. Bagajda 10 litrelik adblue ile geziyorum.

Bu arada adblue'yu pompa'dan alırsanız litre fiyatı çok daha uyguna geliyor, bilginiz olsun. Her istasyonda yok ben genelde Dilovası yeni otobandaki opetten dolduruyorum.

20.000 bakımı yapıldı, aracı alıp İstanbul - İzmir yaptım (200+ hızlarda), İzmir - İstanbul dönüşünde bursa otobanda tekrar adblue uyarısı yandı. Yaptığım km 1500 bile olmamışken adblue bitti 11 litre adblue ekledim. Uyarı lambası sönmek bilmed bu sefer.. Servise geldim ve beyni resetlediklerini söylediler.

Haricinde memnuniyetim devam etmekte :)

Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum
 

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Kullanımına göre özel yağ seçmende fayda var.
5 40 yada 0 40 kullanabilirsin.
Birde elf castrol bunları geç.
Motul, liqui moly gibi markaların uzun km (30k) yağların bak.
Eminim yağ azaltma azalır veya büyük ihtimal biter.

Sent from my RMX2061 using Tapatalk
 

Birkan61

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
62
Tepki puanı
4
Puanları
8
Yaş
30
Kullanımına göre özel yağ seçmende fayda var.
5 40 yada 0 40 kullanabilirsin.
Birde elf castrol bunları geç.
Motul, liqui moly gibi markaların uzun km (30k) yağların bak.
Eminim yağ azaltma azalır veya büyük ihtimal biter.

Sent from my RMX2061 using Tapatalk

Abi bu konuyu fransa renault'a mail atmıştım.

Yazıda yaşadığım ülke, şehir ve genellikle seyaha ettiğim yerleri ve ortalama min. max. hava sıcaklıklarını paylaştım.

Dönüş sağladılar ve kabaca söyledikleri şahsi kullanımım koşulu ile 5w40 yağ kullanmanın daha uygun olacağı idi.

Liqui moly'yi hafta sonu kullandığım eski model bir aracım var onda kullanıyorum katkılı mos2 diye bir model oldukça memnunum açıkçası.

Yetkili satış bayisinden bir abiyle tanışmıştım geçen sefer aldığım yağ zamanı, az önce ziyaret ettim.

Şuanda türkiye stoklarında bulunan aradığım kriterlere en uygun yağ ' Liqui Moly 5w40, TopTec 4100 modeli '

Bakım aralığı sizin tavsiyeniz gibi 30000km veya 2 yıl olarak garanti ediliyor.

Yetkili serviste tahminimce 5w30 kullanıyorlar. Bizim megane'ların bakım aralığı 20.000km

Bence eski tip diğer motorlarada yeni tip blue dci vs. fark etmeksizin yetkili servis aynı yağı dolduruyor diye düşünüyorum. Dpf'li imiş, bakım aralığı uzunmuş demeksizin. Öyle geliyor bana bu bir daha servise gittiğimde soracağım.

35.000km'ye geldiğimde bu yağ ile değiştirip gözlemleyeceğim. Dilerim son bulur, başka yağ yakma sorunu olanlarada bir faydası olur.

Bu arada castrol yağların yetkili satıcı hariç olanlarının çoğu sahteymiş sanırım :D

format:webp
 
Son düzenleme:

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Abi bu konuyu fransa renault'a mail atmıştım.

Yazıda yaşadığım ülke, şehir ve genellikle seyaha ettiğim yerleri ve ortalama min. max. hava sıcaklıklarını paylaştım.

Dönüş sağladılar ve kabaca söyledikleri şahsi kullanımım koşulu ile 5w40 yağ kullanmanın daha uygun olacağı idi.

Liqui moly'yi hafta sonu kullandığım eski model bir aracım var onda kullanıyorum katkılı mos2 diye bir model oldukça memnunum açıkçası.

Yetkili satış bayisinden bir abiyle tanışmıştım geçen sefer aldığım yağ zamanı, az önce ziyaret ettim.

Şuanda türkiye stoklarında bulunan aradığım kriterlere en uygun yağ ' Liqui Moly 5w40, TopTec 4100 modeli '

Bakım aralığı sizin tavsiyeniz gibi 30000km veya 2 yıl olarak garanti ediliyor.

Yetkili serviste tahminimce 5w30 kullanıyorlar. Bizim megane'ların bakım aralığı 20.000km

Bence eski tip diğer motorlarada yeni tip blue dci vs. fark etmeksizin yetkili servis aynı yağı dolduruyor diye düşünüyorum. Dpf'li imiş, bakım aralığı uzunmuş demeksizin. Öyle geliyor bana bu bir daha servise gittiğimde soracağım.

35.000km'ye geldiğimde bu yağ ile değiştirip gözlemleyeceğim. Dilerim son bulur, başka yağ yakma sorunu olanlarada bir faydası olur.

Bu arada castrol yağların yetkili satıcı hariç olanlarının çoğu sahteymiş sanırım :D

format:webp

Liqui Moly Türkiye yetkilisinde direkt bakım yaptırıyorum bende :)
Zamanında bu yağı kullanmak için orjinal ararken buldum. Egemot Otomotiv'den dağılıyor Tr piyasasına.

Bende 2 bakımdır Liqui Moly Top Tec 4400 5w30 kullanıyorum.
Devlet otobanlarında fix 132km hız cc aktif gidiyorum yoksa iki gişe arasında giriş çıkış saatine göre cezayı yapıştırıyorlar.
Kuzey ege otoyolunu kullanarak memleketime gidip gelirken arada bir 190km leri görüp 150 160 arası gidiyorum. Henüz yağ eksiltme sıfır bu yağ ile.
Çok memnunum ve full bu yağ ile devam edeceğim. Yağ konusundaki önemli bir noktada sık değişiklik yapmamak lazım. Bir yağa alıştırıp devam etmekte fayda var.
 

tokyo

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2020
Mesajlar
129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Ben de 5*30 liqui molly kullanıyorum. Oldukça memnunum. Tavsiye ederim.
 
Üst