Araç sehir halinde hararet yükselmiyor.

fearles

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2014
Mesajlar
214
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ekli dosyayı görüntüle 15327
Araç sehir halindeyken hararet yükselmiyor dolasıyla kalerifer isitmiyor dururken herşey normal 90 buluyor ama hareket edince yine düşüyor araçta orjinal radyator ve fan var. Normal şartlarda herkes degiştirir hararet yapiyor diye bendede tam tersi kalkmıyor hımm
 

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepki puanı
527
Puanları
0
Yaş
58
Hararet müşürünü bir kontrol ettir istersen.
 

fearles

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2014
Mesajlar
214
Tepki puanı
0
Puanları
0
Onda sorun yok araç sadece sehir halindeyken bunu yapıyo dururken normal fanı zamanında açıp kapıyor
 

ALoNso

Ferzan AKIN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
1,085
Tepki puanı
19
Puanları
0
Yaş
39
Termostat iptal edilmiş olabilir, açık kalmış kilitlenmiş olabilir, düşük derceli termostat takılmış olabilir.

Yani ben termostat diyorum.

Aracınızın orjinal termostatı kaç derece ise aynı değerde bir termostat alın takın derim.
Yok 90 lık çok gelir hararet yapar diyene inanmayın. Yapsaydı benim 1984 model arabam yapardı.
Motor en sağlıklı çalışmasını fabrikanın söylediği sıcaklıkta yapar.
Bu sıcaklık ta o termostatın derecesidir.

Hayırlı günler
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Termostattan
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Termostat iptal edilmiş olabilir, açık kalmış kilitlenmiş olabilir, düşük derceli termostat takılmış olabilir.

Yani ben termostat diyorum.

Aracınızın orjinal termostatı kaç derece ise aynı değerde bir termostat alın takın derim.
Yok 90 lık çok gelir hararet yapar diyene inanmayın. Yapsaydı benim 1984 model arabam yapardı.
Motor en sağlıklı çalışmasını fabrikanın söylediği sıcaklıkta yapar.
Bu sıcaklık ta o termostatın derecesidir.

Hayırlı günler


Arkadaslar dogru soyluyorlar

Motoru elinizle kontrol edin isinmismi eger isinmis ise hararet gostergeniz bozulmus olabilir. Eger motor yeteri kadar isinmiyorsa termostatiniz arizali veya dusuk dereceli..
 

fearles

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2014
Mesajlar
214
Tepki puanı
0
Puanları
0
Haklısınız ama birşeyi unutuyorsunuz araç sadece sehir halindeyken bunu yapıyo park halinde veya işiklarda dururken herşey normal.
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Haklısınız ama birşeyi unutuyorsunuz araç sadece sehir halindeyken bunu yapıyo park halinde veya işiklarda dururken herşey normal.

Havalar soğuk malum seyir halinde gidince radyator bütün sogugu aliyor. şehir ici trafikte hararet normalden yarim çizgi yukarda olur. Istersen eski yontemleri dene radyatorun onune karton koy birde oyle dene. Hararet cizgin seyir hali icin normalinde bence.
 

fearles

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2014
Mesajlar
214
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu şehir içindeykenki hali sanah karton koydum tam deniyemedim ama buyuk ihtimalle amblem iptali ve ppanjur iptalı oldugu için çok hava giriyor bide sisfarı takarken allttaki çamurluk davlumbazları çıkarmıştım onları takıp o şekilde deniycem buyuk ihtimal düzelcek tir
 

ALoNso

Ferzan AKIN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
1,085
Tepki puanı
19
Puanları
0
Yaş
39
Şöylede bir durum söz konusu.
Sizin göstergenizde gösterilen sıcaklık radyatörün içerisindeki suyun sıcaklığını değil, motor içerisinde devirdaim olan suyun sıcaklığıdır.
Dikkat ederseniz hararet müşürü devirdaim pompası üzerindedir, termostat ise devirdaim pompasının hemen girişinde boru içerisine takılmaktadır.
Yani siz radyatördeki suyu ısıtmaya çalışıyorsunuz, fakat ısıtmanız gereken motor içinde devirdaim olan su.



Termostat:Termostat motorla radyatör arsında bulunan ve soğutma sıvısı ile motor arasında birtür kapı görevini yapan motorun çalışma sıcaklığına gelene kadar radyatörle motor arasında antifiriz akışını keserek motorun çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlar.Doğal olarak arızalandığında motorunuz hararet yapmaya başlar veya sürekli açık pozisyonda kalır ve motorunuz geç ısınacağından sarsıntılı çalışır aracınızda gaz sistemide varsa değişik komplike arızalar ortaya çıkarma ihtimali yüksektir.
 
Üst