Clio 1.2 Turbo EDC Icon / Geri Görüş Kamerası

youizahoe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Herkese merhaba. Başlıkta belirttiğim araç 2017 model sıfır. Mais'ten sipariş ettim. Opsiyon eklerken R-link almadım fakat Park Asistan Paketi aldım (elektrokrom ayna + ön arka park sensörü + geri görüş kamerası). Aracımda standart olarak gelen R-nav olacak. Sorum şu, geri görüş kamerasının 7 inçlik ekranda normal şekilde çalışması için R-link zorunlu mu? R-nav yeterli değil mi bunun için, illa R-link ile mi almamız gerekiyor park asistan paketini?
 

bazdu

Batuhan Dursun BAZDU,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
3,255
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
LyDgk0.jpg
 

youizahoe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Hocam cevap için teşekkür ederim. Bu ibareyi ben de gördüm fakat Mais'ten sipariş ederken, bu iki opsiyonu (park asistan paketi ve r-link) ayrı ayrı satın alabilirsiniz, sorunsuz çalışır dediler. Forumda da birçok kişi (Renault teknisyeni olduklarını söyleyen kişiler) geri görüş kamerası için r-link sistemine gerek yok, orijinal ekranınızın olması yeterli yazmış. Kafam hayli karışmış durumda. Ben boşuna mı park asistan paketine para verdim o halde?
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
Yeni nesil cihazlar R-NAV2 diye geçiyor ve bunlarda geri görüş kamerası takılabiliyor.
Eski seri cihazlara bile geri görüş kamerası takılabiliyordu hatta sisteme girildiğinde kamera kalibrasyon ayarı çıkıyordu, gösterdiğimde servisin cotechi bile şaşırmıştı.
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
benim aracım birebir sizin aldığınızdan ve r-nav + park assist paketli... geri görüş kameram ve ön park sensörüm var ek olarak.. yeni makyajlı kasalardan almıştım 2016 kasım sonunda.. herhangi bir problem yok gayet normal çalışıyor. fabrikasyon kameralardan mevcut üzerinde bagaj logosu ortasında olanlardan
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36

burada sanırım r link alırsanız, park assist almak zorundasınız.. sadece r link i tek olarak alamazsınız denmek istenmiş.. zira benim aracım r nav ve park asistli yeni makyajlı modellerden..
 

youizahoe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
burada sanırım r link alırsanız, park assist almak zorundasınız.. sadece r link i tek olarak alamazsınız denmek istenmiş.. zira benim aracım r nav ve park asistli yeni makyajlı modellerden..
Hocam teşekkür ederim cevabın için, içimi rahatlattın, endişelenmeye başlamıştım acaba park asistan paketine boşuna mı para verdim diye. Son bir sorum olacak ; R-nav standart olarak geliyor değil mi?
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
icon da standart.. r nav ın altı anam babam usulü ekransız teyp diye biliyorum zaten (r navsız renkli ekran yok diye biliyorum).. çok abartılacak bir şey değil teyp altı üstü navigasyon var içinde... ben yerinizde olsam otomatiğini almazdım gerçi aracın.. ben aldım çok pişman oldum.. düşük hızlarda ayagınızı gazdan çekince silkeliyor. yokusta ayagınızı gazdan cektınız tekrar bastınız dıyelım 3 sanıye beklıyorsunuz arabanın yanıt vermesını... tam bir kanser etme makinesi.. kredisi yıl sonunda bıtıyor bıttıgı gıbı satacagım... bu arada yanlış yonlendırmek ıstemem ancak araçla test surusu yaptınız mı? 90 hp lik dizel otomatiğini bulunduruyorlar hep.. aldım denedim sıkıntı yoktu benzınlısı daha ıyı cıkar 120 hp sonucta dedim ve aldım almaz olaydım.. trafiğe girmeye görün.. direksiyona kafa atmışlığım var o derece söylüyorum... skoda fabia alacaktım sıfır faizli kredi var diye bunu aldım mecburen. 2016 sonuna doğru dolar euro yukselıyordu.. tum araçlara her 15 günde bir zam yapıldığı için kaçırmamak istemiştim.. dsgnin gözünü seveyim. bu edc ve benzinli olanlar ne rezaletmiş... defalarca servsie gittim sallama silkeleme problemi için "bu araba böyle alışmaya bakın" dediler.

Marka kötülemiyorum kesinlikle, yaşadıklarımı anlatıyorum..dediğim gibi dizel otomatiğinde bu sıkıntılar yoktu.. ancak hiç bir bayiide de benzinli otomatik versiyonu yoktu test sürüşü için.. deneme sürüşü yapmak isterseniz özelden yazın ayarlayalım.. istanbul anadolu yakasında oturuyorum.

ekleme: aracım henüz 5700 km'de..
 
Son düzenleme:

youizahoe

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2017
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
icon da standart.. r nav ın altı anam babam usulü ekransız teyp diye biliyorum zaten (r navsız renkli ekran yok diye biliyorum).. çok abartılacak bir şey değil teyp altı üstü navigasyon var içinde... ben yerinizde olsam otomatiğini almazdım gerçi aracın.. ben aldım çok pişman oldum.. düşük hızlarda ayagınızı gazdan çekince silkeliyor. yokusta ayagınızı gazdan cektınız tekrar bastınız dıyelım 3 sanıye beklıyorsunuz arabanın yanıt vermesını... tam bir kanser etme makinesi.. kredisi yıl sonunda bıtıyor bıttıgı gıbı satacagım... bu arada yanlış yonlendırmek ıstemem ancak araçla test surusu yaptınız mı? 90 hp lik dizel otomatiğini bulunduruyorlar hep.. aldım denedim sıkıntı yoktu benzınlısı daha ıyı cıkar 120 hp sonucta dedim ve aldım almaz olaydım.. trafiğe girmeye görün.. direksiyona kafa atmışlığım var o derece söylüyorum... skoda fabia alacaktım sıfır faizli kredi var diye bunu aldım mecburen. 2016 sonuna doğru dolar euro yukselıyordu.. tum araçlara her 15 günde bir zam yapıldığı için kaçırmamak istemiştim.. dsgnin gözünü seveyim. bu edc ve benzinli olanlar ne rezaletmiş... defalarca servsie gittim sallama silkeleme problemi için "bu araba böyle alışmaya bakın" dediler.

Marka kötülemiyorum kesinlikle, yaşadıklarımı anlatıyorum..dediğim gibi dizel otomatiğinde bu sıkıntılar yoktu.. ancak hiç bir bayiide de benzinli otomatik versiyonu yoktu test sürüşü için.. deneme sürüşü yapmak isterseniz özelden yazın ayarlayalım.. istanbul anadolu yakasında oturuyorum.

ekleme: aracım henüz 5700 km'de..

Ben Oyak-Renault çalışanıyım, deneme sürüşünü Mais'te yapmama gerek yoktu, fabrika içinde çoğu kez kullandım aracı. Fakat çok garip buldum yorumunuzu, çünkü 1.2 turbo ile edc uyumu genelde çok beğenildi, ki ben de sevdim. Dediğiniz sorunları tecrübe etmek için belki de farklı koşullarda sürmek gerekir ama benim ilk izlenimim çok olumlu yöndeydi. Deneme sürüşü yaparken altımda istediğim atiklikte bir motor ve şaşırmayan bir edc vardı. Dediğim gibi belki de sürüş koşulları ve yol koşulları da etkilidir detaylı bir bilgim yok.
Dipnot : Bana kalsa alışmış olduğum manuel şanzımanı tercih ederdim fakat araç sadece bana alınmıyor, anne ısrarını kıramıyorsunuz...
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
bende kendi aracımı maisten istinyeden aldım. hem satış esnasında hem de sonrasındaki servis görüşmelerimde tüm renault çalışanları çok yardımcı oldular. hep kibar güleryüzlü insanlardı.. ancak alınan mal belli ve birdaha asla renault düşünmüyorum.. bu arada bu testi eğer bu araçlara ulaşabiliyor iseniz şu şekilde deneyerek kolaylıkla problemi görebilirsiniz.. yokuş yukarı bir yola gelin ve ayağınızı gazdan çekin.. araç biraz yavaşladığında dip gaz yapın, araç gazı alıncaya kadar geçen süre gerçekten çok can sıkıcı.. bir diğer problem ise saatte 12-15 km hızlarla dur kalk trafikte ilerlediğiniz zamanı düşünün. hareket ettiniz ve az ilerinizde araç duruyor siz de gazdan ayağınızı çekerek aracın kendi kendine yavaşlama hızı ile önünüzdeki araca yanaşacak olduğunuzda, araçtaki dişli değişimleri sizi öne arkaya sallayıp duruyor.. şanzıman bu esnada tencere tava çalıyor cam açıksa çok net duyuyorsunuz. ya da tam tersi yokuş aşağı gidiyorsunuz hafif bir eğim var diyelim. ayağınızı gazdan çektiniz ve aracın yokuş eğimi ile yavaş yavaş hızlanmasını istiyorsunuz. aracınız salınım hızlanmasını başta reddediyor, sırf gaza basmadığınız için. vites yükseltmemekte diretiyor.. bu yüzden devir saatiniz yükseliyor da yükseliyor. araba iyice bağırmaya başlayınca lütfedip sizi sarsarak vites arttırıyor. o esnada yokuş bittiği için de frene basmak zorunda kalıyorsunuz bu sefer de yine sallaya sallaya vites küçültüyor. hiç kimse bana bu araba çift kavrama vites geçişi hissettirmiyor falan demesin bal gibi de langır lungur vites değiştiriyor. çift kavrama kullanmamış olsak çift kavramayı böyle sanacağız. getrag üretiyor bu şanzımanları.. sonradan öğrendim benim biraderde de volvo var. aynısının yağlı tipi..o da aynı bunun gibi.. ford grubu da aynı oradaki adı da powershift.. aynı şanzımana değişik değişik isimler koyuyorlar. aynı dsg ye s-tronic diyen audi grubu gibi.
 
Üst