Clio 4 Akü Sorunu Yardım Lütfen

mhurat

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
1,047
Tepki puanı
10
Puanları
0
SABDERİP OKUDUĞUNUZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM



Evet Arkadaşlar Kafa Ütüsü Çok Büyük:
Ses Sisteminden Dolayı Akü Yetmediği İçin Optima Marka 55 Amper Jel Akü Aldım Eş Değer Olarak 120 Amper Aküye Bedel Şimdi Sorunum Şu Oldu Aküyü Takıldıktan 1 Gün Sonra Taktırdığım Yere Gittim Ve Ölçüm Yaptırdım Fakat Bir Sorun Çıktı Akü Kendini Şarj Etmiyor Yani Şarj Dinamosu Görevini Yapmıyo Cihazı Bağladığımızda Araç Çalışır Vaziyetde Akım Olarak 12.7 Gözüküyor Biraz Fazla Gaz Verildiğinde 15.7'Lere Kadar Çıkıyor Bu Seferde Çok Fazla Akım Çekiyor. Sabit Olarak Araç Çalışır Vaziyetde 14.2 Lerde Olması Gerekiyor. Müzik Sistemi Klima Tesisat Full Açık Olsa Dahi Bu Değerin Ne Altına Nede Üstüne Çıkması Lazım Ama Benim Araçta Hep Aynı 12.7 Lerde Orjinal Aküsünü Taktık Tekrar Oda Aynı. Bi Kaç Tanıdık Yere Gitdim Elektrikçi Mekanik Olarak Onlarda Ölçü Biçti Direk Şarj Dinoması Dedi.Ardından Servise Gittim Onlarda Baktı Aynı Şeyi Söylediler Tabi Xenon Amerikan Park Modülü Bağlı Olduğu İçin Garanti Karşılamayabilir Dedi.Bişey Açamız Lazım Dedi Araca Sonradan Ne Takılmış Ne Yapılmış Diye Bi Dosya Açıp Renault Maise Göndermemiz Ardından Gelen Cevaba Göre İş Yapabilir Dediler.Bu Arada Birde Bu Clio 4 Araçların Şarj Dinamoları Akıllı Şarj Dinamosuymuş O Yüzdende Olabilir Dedi Karşılamayabilir Dedi Dinamonun İçindeki Bilmem Ne Parçası Unutdum Şuan.Bende Vazgeçtim Geri Çıktım Olan Daha Sonra Tekrar Eski Aküyü Taktık Değerlerde Değişen Bişe Yok Fakar -Kutup Başının Üzerinden Bi Soket Var Buda Akıllı Şarj Dinamosunun
Soketi Bi Çıkaralım Dedik Bide Öle Ölçtük Değerler İstediğimiz Gibi Çıktı Şimdi Sizce Sorun Nedir.
1.Dinomonun Soketinin Beyninden Kaynaklana bilirmi?
2.Akıllı Şarj Dinamosu Olduğu İçin 12.7 Lere Kendisi Ayarlıyo Olabilirmi Akım Olarak
3.Panelde Herhangi Bi Arıza Işığı Yanmıyor Bilgisayara Bağlandığında Soketin Arızalı Olup Olmadığı Çıkarmı
4.Ve Son Olarak O Soketi Takmasam Sorun Hal olurmu ? İlerde Herhangi Bi Sorun Yaşarmıyım.

Böle Giderse Aküyü En Geç 3 Ay İçinde Bitiricem.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,527
Tepki puanı
1,675
Puanları
113
Yaş
55
Bu son nesil araçlar gerçekten teknoloji olarak çok farklılar,sonradan müdehaleye gelmiyorlar...
Servis rapor hazırlayıp MAİS e gönderdiği anda garantin biter kardeşim,işi dışarıda halletmeye bak...
 

memo_16

Bilgi Girilmemiş
abi 72 amper akü tak bence ses sistemi malum ve kapasitör var demi araçta? şöyle 3,5 faradlık bişey olması gerekir sen zaten taktırmışsındır demi :) dalgalanmayı oda yapabilir çünkü aküyü yer düzensiz çalıştırır yoksa eğer
 

mhurat

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
1,047
Tepki puanı
10
Puanları
0
abi 72 amper akü tak bence ses sistemi malum ve kapasitör var demi araçta? şöyle 3,5 faradlık bişey olması gerekir sen zaten taktırmışsındır demi :) dalgalanmayı oda yapabilir çünkü aküyü yer düzensiz çalıştırır yoksa eğer
Mehmet Aslında Sorun Aküde Değil Bu Akü Bile Bu Arabaya Fazlasıyla Yetiyor Çünkü 10 Sene Ömrü Var Sorun Akünün Kendini Şarj Etmiyo Olmayışı Şarj Dinamosunun Soketini Çıkardığımızda Akü Normal İşlevini Görüyor Malüm Sistemde Kapasitörde De Var Audisonun 1.Farat jel Kapastörü Oda 3.5 Olanlarla Aynı Aşşağı Yukarı Zaten Kapasitörün Görevi Sisteme Aynı Eşitlikle Akım Dağıtmak Voltajın Düştüğü Yerde Devreye Girip Sistemi Dengelemek Öle Değilmi ?
 

memo_16

Bilgi Girilmemiş
Mehmet Aslında Sorun Aküde Değil Bu Akü Bile Bu Arabaya Fazlasıyla Yetiyor Çünkü 10 Sene Ömrü Var Sorun Akünün Kendini Şarj Etmiyo Olmayışı Şarj Dinamosunun Soketini Çıkardığımızda Akü Normal İşlevini Görüyor Malüm Sistemde Kapasitörde De Var Audisonun 1.Farat jel Kapastörü Oda 3.5 Olanlarla Aynı Aşşağı Yukarı Zaten Kapasitörün Görevi Sisteme Aynı Eşitlikle Akım Dağıtmak Voltajın Düştüğü Yerde Devreye Girip Sistemi Dengelemek Öle Değilmi ?
aynen abi akımı dengeliyor sürekli dalgalanmasını engeller belli bir değerde sabit tutar ama senin bu akü sorununu çözemedim bende valla :S
 

Aykut Karabulut

,
Başkan
35-İzmir
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,080
Tepki puanı
730
Puanları
113
Yaş
59
Her zaman derim orijinal, orijinal, taşları yerinden oynatmayacaksın...
 

Onur Gönüllü

RENAULT MAİS SERVİS DANIŞMANI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6,190
Tepki puanı
517
Puanları
0
Bu son nesil araçlar gerçekten teknoloji olarak çok farklılar,sonradan müdehaleye gelmiyorlar...
Servis rapor hazırlayıp MAİS e gönderdiği anda garantin biter kardeşim,işi dışarıda halletmeye bak...

Kesinlikle haklısın abi belli bir akımla çalışan şarj dinamosu sonuçta akü değişim elektrik sisteminde oynamalar kesinlikle garanti dışı olur..
 

KangooZH

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2011
Mesajlar
669
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Sanirim akunun omrunu uzatmak amacli surekli standby voltajinda bekletiyor arac sarzi.optima akuler kalitelidir.ic direncleri daha kucuk ve coldstarti daha basarili.rolantide olculen voltaj normal 12,7vdc ama gaz verince 14..lerde gezmesi lazim yoksa saglikli sarz olmaz.siz akunun cok akim cektigini nasil anladiniz?? Ampermetremi bagladiniz?? Belkide optima aku bostu ilk baglaninca.cunku bos aku her zaman daha cok amper ceker, aku doldukca cektigi akimda azalir
 

mhurat

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
1,047
Tepki puanı
10
Puanları
0
Sanirim akunun omrunu uzatmak amacli surekli standby voltajinda bekletiyor arac sarzi.optima akuler kalitelidir.ic direncleri daha kucuk ve coldstarti daha basarili.rolantide olculen voltaj normal 12,7vdc ama gaz verince 14..lerde gezmesi lazim yoksa saglikli sarz olmaz.siz akunun cok akim cektigini nasil anladiniz?? Ampermetremi bagladiniz?? Belkide optima aku bostu ilk baglaninca.cunku bos aku her zaman daha cok amper ceker, aku doldukca cektigi akimda azalir
aküyü takdıkdan bigün sonra tekrar gitdim akücüyü başka araçtaki akünün amperini ölçü araç çalışır halede 14.2 lerdeydi far açtı teyp açtı değişen oynayan hiç bişe olmadı gaza bastığı halde
ama benim araç çalışır halde ölçüm yaptığı zaman 12.7 gene değişen bişe yok özellikle fazla gaz verildiğinde 15küsürlere çıkıyor bu sefer fazla akım çekiyor yukarıdada bişey daha sölemiştim -kutup başındaki soketi çıkardığımız zaman 14.2 buda istediğimiz normal değerler
yani bu durumda ortadaki durum normalmi ?
 

mhurat

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2012
Mesajlar
1,047
Tepki puanı
10
Puanları
0
Her zaman derim orijinal, orijinal, taşları yerinden oynatmayacaksın...
öyle diyosun ama aykut eğer ben bu işi yapmasaydım belkide sorunu hiç bulamıcaktım servise gittim orjinal akü takılı olarak oda evet bi sorun var dedi şimdi orjinal clio4ün araç çalışır halde ampermetresi lazım ikisinin arasında bi fark varsa o zaman benim araçta gerçekten sorun var ya soketin beyninde sorun var yada şarjdinamosunda
 
Üst