Clio 4 Araba İadesi ve Değişimi. Stop Start Sorunu

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Benim merak ettiğim, start&stop diğer bu özellik olan araçlarda da böyle kafasına göre mi çalışıyor. Yoksa çok daha tutarlı mı acaba.. Sabah motor ısınmamış bakıyorsun kırmızıda devreye giriyor. Motor sıcak asıl yoğun trafikte dur kalkta işe yarayacak devreye girmiyor, havalandırma açıkken bile devreye girdiğine şahit oldum hatta. Çok tutarlı gelmiyor bana bu özellik..

Seat bmw gibi markalari gördüm çok stabil çalışıyor. Benim araçta ayda 1-2 kere devreye giriyor. Bazen girdigi gibi tekrar cikiyor
 

or_by

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2014
Mesajlar
1,411
Tepki puanı
0
Puanları
0
Benim merak ettiğim, start&stop diğer bu özellik olan araçlarda da böyle kafasına göre mi çalışıyor. Yoksa çok daha tutarlı mı acaba.. Sabah motor ısınmamış bakıyorsun kırmızıda devreye giriyor. Motor sıcak asıl yoğun trafikte dur kalkta işe yarayacak devreye girmiyor, havalandırma açıkken bile devreye girdiğine şahit oldum hatta. Çok tutarlı gelmiyor bana bu özellik..


bununla iligli güzel bir konu vardı onu okumanızı tavsiye ederim.

daha öncede söyledik bu sistemin devreye girmesi için 1 nedenin yeterli olması şart değil! birden çok değişkeni var. akünün durumu, aracın eğimi, o anki elektrik ihtiyacı,son duruştan sonra ne kadar hareket edildiği vs. vs .vs çok bilinmeyenli denklem gibi çoklu sonuçları var.

ben kendi aracımdan örnek vereyim.

akü şarja ihtiyacı varsa devreye girmiyor.
elektrik akımı güçlü çekliiyorsa girmiyor.
hava sıcaklığına bağlı düşük ısı derecelerinde girmemeyi tercih ediyor.
klima açıkken devreye girdiği çok oldu. soğutma görevi yapıyorsa soğutmayı kesip normal dış havayı üflüyor, ısıtma görevi yapıyorken de motor sıcaklığını kesip gene dış havayı üflemeye başlıyor.

durum bende bu gerekli koşulları sağladığımda sistem çalışıyor.
 

mstavus

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Benim merak ettiğim, start&stop diğer bu özellik olan araçlarda da böyle kafasına göre mi çalışıyor. Yoksa çok daha tutarlı mı acaba.. Sabah motor ısınmamış bakıyorsun kırmızıda devreye giriyor. Motor sıcak asıl yoğun trafikte dur kalkta işe yarayacak devreye girmiyor, havalandırma açıkken bile devreye girdiğine şahit oldum hatta. Çok tutarlı gelmiyor bana bu özellik..
Bu arkadaşıma katılıyorum bu Start&Stop ışıklarda beklerken kafasına göre bazen giriyor bazen girmiyor. inşallah sorununuz tez zamanda çözülür
 

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
bununla iligli güzel bir konu vardı onu okumanızı tavsiye ederim.

daha öncede söyledik bu sistemin devreye girmesi için 1 nedenin yeterli olması şart değil! birden çok değişkeni var. akünün durumu, aracın eğimi, o anki elektrik ihtiyacı,son duruştan sonra ne kadar hareket edildiği vs. vs .vs çok bilinmeyenli denklem gibi çoklu sonuçları var.

ben kendi aracımdan örnek vereyim.

akü şarja ihtiyacı varsa devreye girmiyor.
elektrik akımı güçlü çekliiyorsa girmiyor.
hava sıcaklığına bağlı düşük ısı derecelerinde girmemeyi tercih ediyor.
klima açıkken devreye girdiği çok oldu. soğutma görevi yapıyorsa soğutmayı kesip normal dış havayı üflüyor, ısıtma görevi yapıyorken de motor sıcaklığını kesip gene dış havayı üflemeye başlıyor.

durum bende bu gerekli koşulları sağladığımda sistem çalışıyor.

stabil olmamasıyla kastedilen "tercih ederek" çalışması zaten. araç ısınmadan, dışarısı soğukken, içerisi soğukken vs devreye girmemesi gerekiyor. ancak -5 derecede aracı henüz çalıştıralı 5 dk olmamasına rağmen tercihini çalışmak yönünde kullanması; tam aksine öğle vakti kalorifer far teyp hepsi kapalı sakin sakin giderken ışıklarda durunca devreye girmeme tercihini kullanması çok mantıklı değil.
bilgisayar ortamında oluşturulan modeller üzerinden belli modeller ve parametreler oluşturulur. sonra sahaya çıkılır parametreler optimize edilir. Örneğin ford klimatik test odaları olmasına rağmen polonya ingiltere vs gibi pek çok ülkede farklı yol koşullarını denemek için testlere gidiyor. Sanırım Renault da bu ikinci aşama hiç yapılmıyor. Biz yaptık oldu, kesin doğrudur, yolda denemeye gerek yok.
Aynı şekilde ESP nin de ben çok iyi çalıştığını düşünmüyorum. aracı viraj dışına savrulmasını önleyeceğim derken aşırı fren yapıp viraj içine doğru çekiyor. en basitinden tek teker su birikintisinde kalacak şekilde bir clio ile sonrasında da polo ile geçin anlayacaksınız.
 

zazaaser

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2014
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
vites bosta iken servis ikaz uyarısı yanmıyor.
vites bosta iken servis ikaz uyarısı neden cıkıyor acaba?

stop start ozelliğine gelince sartlar olusmadıgında "otomatik start mumkun değil" uyarısı cıkıyor.

motor durması gereken zamanda bazen duruyor bazen calısmıyor.
motor calısmaya baslaması gereken zamanda bazen calısıyor bazen calısmıyor.
Bu sorun sartların olusup olusmaması ile ilgili değil bence.
Ornegin araç durdu ve tekrar calısmadı. Start tusuna basıp calıstırmanız gerekiyor.

Servis aku sarj oranı %75-80 olacak diyor.
Demekki aku kotu diyorum akuyude servis degistirmeye yanasmıyor.

5bxo4x.jpg
 
Son düzenleme:

RynR

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2015
Mesajlar
90
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Bu stop-start'ı kullanan arkadaşlar, araçlarınız kaç model
 

wollky_52

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
393
Tepki puanı
0
Puanları
0
Şartların oluşup oluşmamasıyla ilgili durumları bende biliyorum zaten, şunu anlatmaya çalıştım. Motor soğuk-hava soğuk-çalışıp hareket edeli 1 km olmamışken devreye giren start&stop asıl lazım olduğu dur kalklı ve beklemeli durumlarda neden stabil çalışmıyor. Akü,eğim,sıcaklık,... Vs biliyoruzda aynı özellik denk geldiğim bi kaç farklı markada işini sanki çok daha iyi yapıyor gibi geldi bana.. Örneğin 45 dakika dur kalk ve bekleme yaptığım yoğun trafikte işlemeyipte sitenin önüne gelip otomatik kapının açılmasını beklerken devreye girmesi komik oluyor:)
 
Son düzenleme:

zazaaser

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2014
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Stop - Start sartları Kul. Kılavuzuna göre.

2pt8ps7.jpg
 

zazaaser

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2014
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
ankarada 1 yetkili serviste akü yeterince sarjlı değil dediler. akuyu 24 saat boyunca sarj ettiler. ertesi gun 20 km yaptım yine stop start calısmadı. dunde servise goturdum akuyu sarj ettiler. stop start basta calıstı. aksam durdum motor durdu sonra geir calısmadı.


reno hala 2016 modellerde neden stop start ozelligi kaldırıldı acıklayamadı.
 
Son düzenleme:

zazaaser

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2014
Mesajlar
249
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
renoun anlayacagı tek dil hukuk dilidir. bizi mahkemeye verin diyecek kadar berbat bir firmadır.
musterinin basit talepleriyle bile ilgilenmeyen gereksiz bir firmadır.
 
Üst