Clio 4 garanti bitti sorunlara devam(arka kampana içindeki merkezlere dikkat)!!

SERKOPTER

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2017
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
​Cmerhaba clio 4 sahipleri adım serkan 2013 model 2014 de satın aldığım clio 4 aracımdan pek memnun kalmasakta işimizi görüyor modunda sürmeye devam ediyoruz işte bugün daha önce başka forumlarda görmediğim bir sorundan bahsedeceğim aracımı ilk defa yetkili servis dışında bakımlarını yaptırdım aracım 40000 de balatalar bitmiş onu anlarımda disklerde bayağı bir aşınmış 40000 de disk mi biter ya neyse asıl sorun arka frenlerin içinde olduğu kampanalar cıkınca cıktı ortaya (fotoğraf eklemeyi denedim beceremedim)hidrolik yağının çalıştırdığı merkezler var orada hem sağ hem sol merkez nasıl olduysa pistonları pas yapmış gözlerime inanamadım ALLAH a emanet gidiyormuşuz tek tarafları çalışmıyormuş pas sökücüyle falan bayağı uğraştık hatta cekiç ve tornavida ile vurduk açılsın diye beceremedik yerlerinden söküp mengeneye bağlayıp vurduğumuzda anca acıldı özelliğini yitirdiğini düşünüp 2 adet merkez alıp yenileriyle değiştirdik bulunduğum yerde 2 çeşit vardı takımı 70tl takımı 120tl 70 ten alıp taktırdım bu seferlik iş görüyor ustaya sordum bunlar bu kadar kolay deforme olurmu diye fazla yıkamaktan su girebilir dedi :)olabilir ne diyeyim ğok yıkıyorum neyse bunları yaptırdıktan sonra fark ettim frenler daha önce nerdeyse hiç tutmuyormuş ya..... siz siz olun arabanın bakımlarını yaptırdığınız da arka kampanaları açtırıp merkezlerin çalıştığından emin olun tipik clio 4 işte biryerden mutlaka birşey cıkar DİKKAT:)
 

*UfukASLAN

Ufuk ASLAN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2011
Mesajlar
1,285
Tepki puanı
121
Puanları
0
Yaş
38
Aracinizi benzinliklerde yikatiyor musunuz . Aravinizin gunduz sicaginda ve balata , kampanalar soguk olmadan yikatilirsa balatalar deforme olur ve kampanalar sicaktan soguk su vuruldugu zaman pas tutma olasiligi daha cok oluyor . birde benzinlikcilerdeki kopukler araca her turlu zarar veriyor
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Su birikintisine girdi iseniz kampana içine su girmiştir . Kampana sökülürken fark etti iseniz kampana içine su çok rahat girebilir
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
açıkcası bana çok mantıklı gelmiyor açıklamalar, kampanalar kapalı hücre değiller içlerine son derece rahat bir şekilde su girdiği gibi son derece su çıkarda dolayısıyla petrolde tazikli su yada su birikintisine girilmekten sızan su araç normal koşullara döner dönmez çok çabuk yer çekimi ile dışarı sızacaktır bunun yanısıra kampanalar aşırı derecede yüksek ısıya sahipler ve içeride kalacak olan her hangi birikinti yada nem çabucak buharlaşacaktır.



360,000kmde 1992 model honda civiği su gibi basit koşullardan çok daha beter koşullar olan tuzlu yollar ve karda kullandım kanada'da ve 2 kere kampana balatası değiştirmek içindeki tozlu pası çekiçle vurup temizlemek haricinde bir işlem yapmadım kaldıki burda ondan 25 yıl ileri teknoloji ve ona rağmen çok daha az km ile çok daha şiddetli pastan söz ediyoruz.


bence normal değil , gündem frenlerinde asbestos yasaklanıldı kanserojen diye (eskiden ömür için kullanılan içerik gerek ön gerek arka gerek debriyaj balatalarında) ve yerine konulan malzeme demir/çeliği aşındırıcı efekt ediyor olabilir.


zaten hepimiz aşırı derecede çabuk aşınan ön frenlerden,disklerden ve debriyaj balatasından dolayı defalarca konu okumadıkmı? benim 3üncü clio 4üm toplam 200bin üstü km yaptım henüz birinde bile önler 17binden fazla dayanmadı balatalarımın.
 

SERKOPTER

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2017
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
meselem kampanaların içine giren su değil yada kampanaların pas yapıp balatalara yapışmasıda değil asıl meselem bu kampanaların içinde bulunan hidroliğin gittiği merkez bunun içinde sağlı sollu iki adet piston var ve bu pistonlar balatalrı itiyor kampanaya doğry fren bu şekilde calışıyor sorun bu pistonların cervresinde lastik koruyucu olmasına rağmen içinin pas tutması komple gövde aliminyum fakat pistonlar çalışma gereksinimi olarak demir yapılmış galiba onun için arka kampanaları söktüğünüz zaman kontrol etmenizde fayda var resim yükleyemedim daha acıklayıcı olurdu...
 

SERKOPTER

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2017
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
merhaba coşkun bey kmpananın içinde olan merkezlere su girmesi sorunum bu merkezlerde ki pistonlar lastikle korunuyor suyun buraya girmesi için direk olarak pistonların içine tazyikli su tutmam lazım buda kampanayı sökmeden neredeyse imkansız...
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
hocam hizliresim.com


siteye girip dosya yükleye basıp masa üstüne aldığınız bahsettiğiniz resmi tıklayıp yükle diyorsunuz ve resim oluşması 3-5dk sürebiliyor bekliyorsunuz size URL ile başlayı URL ile biten bir kod verecek onu kopyala yapıştır yapıp konuya cevap verdiğiniz kısımın tepesinde en üst sağdan 3üncü İNSERT IMAGE yazan kısma yapıştırıyor yüklüyorsunuz.

çok işlem gibi dursada sürmesi 5dk sürmez baştan sona..
 

maninwar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,492
Tepki puanı
0
Puanları
0
Peki durun frenleme performansini etkilememismiydi??
 

SERKOPTER

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2017
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
maninwar bu frenleme performansını bayağı etkilemiş fakat bunu frenler bakıma girip 4 4lük olunca anladım ;)
 
Üst